Welke.....?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

felicity

Welke.....?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-05 21:28

Mijn paard heeft vandaag weer gaskoliek gehad. Door het luchtzuigen. Hij is een tijdje kreupel geweest. Waar door ik niet veel met hem kon doen. Hij is toen weer erger gaan luchtzuigen. En dus net weer koliek gekregen.

Bij de vorige eigenaar stond hij met een metalen band om. Die voor veel wonden heeft gezorgt. Dus ik heb tot vandaag zonder luchtzuigband laten staan.
Ik wil hem nu toch weer iets om gaan doen. Maar de vraag is welke?
Ik zag bij divoza namelijk:

Luchtzuigerband met pennen (bst.nr.: 51002)

€ 26.54

Afbeelding

Vind ik zelf een beetje eng uitzien. En ik begrijp de werking er ook niet van.

Luchtzuigerband Miracle (bst.nr.: 51004)
Een inventieve luchtzuigband die het luchtzuigen en kribbenbijten echt stopt.Het drukt op de juiste plaats als het paard wil beginnen met luchtzuigen.Het kan gewoon eten en drinken en wordt niet beperkt in zijn bewegingsvrijheid.
€ 59.95
Afbeelding

Luchtzuigerband Perfect (bst.nr.: 51003)
Gelijk model als de miracle luchtzuigband , echter prijsgunstig model.
€ 18.12
Afbeelding

Of is een muilkorf beter? Maar dat lijkt me weer zo rot voor het paard. Hij kan dan zijn hobby niet meer uit oefenen. Maar aan de andere kant het werkt wel. Maar dan word hij er weer ongelukkig door.

Muilkorf (bst.nr.: 60963)
Sterke metalen muilkorf die helpt als anti-bijtkap en tegen luchtzuigen.
€ 22.46
Afbeelding

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 22:13

hoi mijn vriendin heeft de miracle versie gehad voor haar vorige pony. t was de enige die echt hielp en die geen negatieve bijwerkingen had ( schuurplekken o.i.d.)en waarmee hij dus ook echt niet meer stond te luchtzuigen

Stilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 22:18

Ik heb hier op bokt een paar keer gelezen dat er een paard zijn strottehoofd had beschadigd door de Miracle.........

Zelf gebruikte ik een muilkorf. Ze kon er wel mee eten (eten werd op de grond gelegd) en drinken (uit een grote zwarte ton), maar niet zuigen. Hoewel, na 1 seizoen had ze ook door dat je met muilkorf ook vrolijk kon zuigen......

Verder schijnen paarden die luchtzuigen ook vaak maagproblemen te hebben. Heb je hier al naar laten kijken?

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 22:22

Q heeft de namaak-miracle gehad, maar vond het geen fijne gedachte dat ik de oorzaak liet zitten en alleen het gevolg(het zuigen) aanpakte, ding ligt nu ergens weg te schimmelen buiten denk ik Clown
Q doet het nu alleen nog net na het eten, verder staat hij ook heel de dag buitenw aar hij het niet doet.
Hij heeft een geirriteerd maagslijmvlies, veroorzaakt door stress&pijn(hebben veel mensen ook) nu de pijn( na jarenlang DA onderzoeken zijn we er eindelijk achter wat ie heeft!) weg is en hij weel een relaxed tevreden paard is, zie ik hem nog zelden luchtzuigen, af en toe ff op de rand van zn voerbak tijdens t eten, maarja daar stoor ik me niet aan!

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-05 22:44

De dierenarts is vandaag geweest voor die koliek. En die raadde mij een luchtzuigband aan. Omdat weer te verkomen. Verder is hij gezond en krijgt express heel veel hooi. De dierenarts heeft hem helemaal nagekeken. Ik zat er ook aan te denken om maagcompisitum(van de paardendrogist en weet niet hoe je het schrijft) te bestellen. Maar toch wil ik hem voorlopig met iets om zetten. Vond het zo zielig om hem te zien met koliek.

Nu ik over de muilkorf nadenk word dat toch vrij lastig. Ik heb een voerbak met spijlen en een electrise waterbak. Dus dat word lastig. Leek mij in de eerste plaats een goeie oplossing.

Zat net ook bij de Hypo's te kijken. En daar hebben die metalen band maar dan helemaal van leer. Was ook heel goedkoop 11 euro. Maar werkt die wel?

littleroosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 23:51

Nummer 3, prima dingen.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-05 23:56

littleroosie schreef:
Nummer 3, prima dingen.

Dacht ik namelijk ook.

Maar wat is het nut van die gene met pinnen? En hoe werkt dat? Het ziet er een beetje grubel uit.

littleroosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 00:03

Je hebt zeg maar paarden die hard nekkig luchtzuigen, zelfs door zo'n band als nr 3 heen.
Die met die pinnen werkt veel harder in waardoor ze het luchtzuigen dan wel laten.

pinotjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 00:14

Als ik zelf zou moeten kiezen zou ik denk ik ook de twede nemen.
De eerste lijkt me zoiezo al zielig weet niet waarom want weet niet eens hoe dat ding werkt maar ok hahah.
Die laatste lijkt me zo onhandig zitten voor spikkel zelf.

Groetjes janinne