Hij heeft alleen soms van die vage acties. Voorbeeld: Ik gooi voer in zijn bak en vervolgens in de bak van mijn andere paard (die staat ernaast). Begint hij vrolijk te hinniken en kijkt me stom aan van: Geef het nou maar. Terwijl het dus allang in zijn bak ligt. Soms heeft hij zijn hoofd uit de stal en ziet hij dat ik wortels in zijn bak doe en hinnikt hij ook, maar blijft dan wel staan.
Pas als ik nog een keer begin te rammelen in zijn bak of hem er zelfs naar toe duw, heeft hij pas door dat er iets in zijn bak ligt. Hij staat ook hele dagen op de wei. Hij is als laagste in rang. Als ik hem van de wei haal en even later er weer terug in zet, gaat hij heftig galopperend en hinnikend door de wei en naar de rest van de paarden. Die meppen hem vervolgens weg, want moeten niks van hem weten. En dat weet hij zelf ook. Als hij weet dat andere paarden niks van hem moeten hebben, waarom doet hij dit dan? (dit hoeft er volgens mij niet perse iets mee te maken hebben hoor, hij is verder ook gewoon een beetje dom
)Maar bestaat dat nou bij paarden, dementie? Of hoe je dat ook kunt noemen, want het is niet echt vergeetachtigheid.