NSPS:Hoelang duurde het voordat je de papieren had

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sassieja

NSPS:Hoelang duurde het voordat je de papieren had

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-05 18:58

Hoi allemaal!

Tja het paste net niet netjes in het onderwerpbalkje.....

Maar hoelang duurde het bij jullie voordat jullie de papieren hadden, en hoe is het gegaan enz.

Bij mij is het echt een vreselijk gedoe, na een hele tijd is de inspecteur eindelijk gekomen, die beloofd had na 2 weken wat van zich te laten horen, maar (zoals ik eigenlijk al niet verwacht had Knipoog ) hoorde ik dus niets.
Het is nu al bijna meer dan een halfjaar geleden, en aangezien mijn pony waarschijnlijk niet meer de jongste is, wil ik (als de leeftijd en het papier het toelaten) dit jaar toch nog graag een veulentje fokken, maar natuurlijk wil ik dan wel de juiste hengst hebben. Lachen

Nadat ik het na een paar maanden al zat was om te wachten, had ik gebeld, maar ze zeiden dat ze het druk hadden met de hengstenkeuring.
Okee daar kan ik me wat bij indenken.
Twee maanden daarna toch maar weer gebeld (een weekje daarvoor had mijn vriendin nog even tussen neus en lippen door gevraagd of er al wat meer bekend was over de papieren van mijn pony) en toen werd ik echt ronduit onbeschoft te woord (nouja zo kon je het niet eens noemen Lips are sealed ) gestaan, gezegd dat ik over een halfjaar maar weer eens moest bellen en toen de hoorn erop gesmeten!

Nou vraag ik je: duurt het uitzoeken van de papieren van een pony nou zoveel moeite, dat ik een jaar later pas er wat meer van weet?! Gaaaap

Hoelang heeft het bij jullie geduurd? Verward

nadezda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 19:11

bij mij heeft het ruim 4 maanden geduurd nadat de inspecteur was geweest.
Ik ken het niet anders van het NRPS Lachen

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 19:21

Mijn vriendnin haar paard is dit jaar 2 geworden en ze heeft net 3 weken geleden alle papieren en paspoort binnen gekregen.

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-05 19:25

nadezda schreef:
bij mij heeft het ruim 4 maanden geduurd nadat de inspecteur was geweest.
Ik ken het niet anders van het NRPS Lachen

Voor alle duidelijkheid, ik heb het over het NSPS (Shetlandponystamboek) Knipoog

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-05 19:26

Tja en bij mij duurt het al (meer?!) dan 6 maanden!

nadezda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 19:29

oh sorry, niet goed gelezen Lachen

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-05 13:51

Verder niemand?
Er zijn toch genoeg Shetty mensen hier op bokt.....

Annechien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 15:52

veulen gekocht, veulen is door een ander gechipt, binnen een week had ik van de andere chipper de papieren in huis. Opgestuurt naar het stamboek, eind van de week had ik de accpetgiro en een week later de papieren weer.
Praten we over het NMPRS, dan ga ik met je mee...... in februari de papieren opgestuurt, september maar eens gebeld: Ja ze zijn opgestuurt , 2 weken later nog niks gehoord, nou maar gebeld met de controleur: Nee hoor, wij hebben geen papieren gehad, wat was de naam van het paardje zei u? (na wat geritsel op de achtergrond) Nee we hebben hem echt niet. Belt u anders volgende week maar weer eens terug. Afijn ik bel een week later: Ja we hebben hem binnen gekregen! Maken we zo even een afspraak om te chippen..... Komen ze daar: We hebben zijn paspoort pas afgelopen week gehad, anders waren wij hier wel eerder geweest. Kortom 8 maanden is daar niks Frusty

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-05 17:45

Tja ik word het zelf ook helemaal zat, en het ergste is nog dat ze er geen enkele waarde aan hechten.....

Jollybollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 18:47

Boos! Aaaah verschrikkelijk Stoom uit je oren
Duurt bij mij al meer dan 5 jaar en ik begin langzamerhand gek te worden Rolleyes Elke keer beloven ze vanalles en komen ze niks na... vind ik echt niet kunnen. Krijg ik het 'opperhoofd' aan de lijn en die beloofd dan dat de inspecteur terug zal bellen. (is al een keer geweest maar is blijkbaar een aantal dingen vergeten: haar trekken voor evt. DNA onderzoek en lineairscoreformulier)
Vervolgens wordt er dus niet gebeld... bah

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-05 19:13

Jollybollie schreef:
:( Aaaah verschrikkelijk Stoom uit je oren
Duurt bij mij al meer dan 5 jaar en ik begin langzamerhand gek te worden Rolleyes Elke keer beloven ze vanalles en komen ze niks na... vind ik echt niet kunnen. Krijg ik het 'opperhoofd' aan de lijn en die beloofd dan dat de inspecteur terug zal bellen. (is al een keer geweest maar is blijkbaar een aantal dingen vergeten: haar trekken voor evt. DNA onderzoek en lineairscoreformulier)
Vervolgens wordt er dus niet gebeld... bah

Ik heb begin deze maand een hele boze brief geschreven, geef ze tot eind deze maand om hem te beantwoorden, en anders hebben ze echt een heel groot probleem.

Mijn merrie is gewoon de jongste niet meer, en de kans op een veulen word daarmee elk jaar kleiner, en ik ben niet van plan dat door hun te laten verpesten...
Dan maar de ~~}> erover.....

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 19:17

Wij moesten Sem over laten schrijven toen we hem kochten en Chip-nummer erin.
Dat duurde in eerste instantie ook heel lang, maar nadat we gebelt hadden dat we wedstrijd hadden, kregen we hem de volgende dag ineens!

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 19:25

Als je op het NSPS moet vertrouwen duurt dat nog HEEEEEEELLLLL lang. Ik ben ook benieuwd naar Room d'r papiertjes Lachen.

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-05 19:27

Sjonniej schreef:
Wij moesten Sem over laten schrijven toen we hem kochten en Chip-nummer erin.
Dat duurde in eerste instantie ook heel lang, maar nadat we gebelt hadden dat we wedstrijd hadden, kregen we hem de volgende dag ineens!

Als ik het goed begrijp (even in je profiel gespiekt) gaat dit ook over het NRPS Knipoog

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 20:54

Scheve mond Ohoh..... dat belooft wat voor Hercules zijn papieren Boos! Ik heb Hercules laten chippen via het NSvT en ook zijn papieren via hen aangevraagd. Daar kreeg ik afgelopen weekend te horen dat zij niet voor een Shetlander een paspoort mogen uitgeven dus alle papieren moesten nu naar het Shetlandponystamboek opgestuurd worden.....
Zucht, en ik wacht dus al sinds oktober op zijn paspoort Boos! Tis maar goed dat wij in Duitsland wonen en dat daar een paspoort nog niet verplicht is maar anders

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-05 12:53

flettie schreef:
:\ Ohoh..... dat belooft wat voor Hercules zijn papieren Boos! Ik heb Hercules laten chippen via het NSvT en ook zijn papieren via hen aangevraagd. Daar kreeg ik afgelopen weekend te horen dat zij niet voor een Shetlander een paspoort mogen uitgeven dus alle papieren moesten nu naar het Shetlandponystamboek opgestuurd worden.....
Zucht, en ik wacht dus al sinds oktober op zijn paspoort Boos! Tis maar goed dat wij in Duitsland wonen en dat daar een paspoort nog niet verplicht is maar anders

Idd, je word er echt helemaal niet goed van.
Er komt ook nog eens bij dat de tijd van dekken ook steeds dichterbij komt, iets wat ik gewoon dit jaar nog wil laten doen....
Maar ik zie het niet snel gebeuren....

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 13:40

Ik zit al 2 maanden op het KNHS te wachten. Die moeten het paspoort van mijn nieuwe paard nog steeds toe sturen.