Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

belinnie schreef:Mag ik je erop wijzen dat je tegenwoordig ook peesbeschermens en strijklappen in alle kleuren van de regenboog hebt,en die dus aan de kleur van je shabrak aan kan passen?Ik rijd niet persee met een setje,maar het is wel erg mooi om te zien natuurlijk.Of iemand met of zonder bandagens rijdt moet ieder voor zich weten lijkt me.Er zitten overal risico's aan,dus ook zonder beenbescherming rijden kan een risico zijn.Net zoals te strakke bandages af kunnen knellen,te losse bandages af kunnen zakken,en zonder bandages wonden kunnen veroorzaken.Ik denk dus niet dat je zonder meer kunt zeggen dat de meesten onder ons het rijden met een mooi setje belangrijker vinden dan de gezondheid van hun paard!

annepanne schreef:
Bandages geven amper steun aan de benen maar kunnen wel de pezen vernielen!!

annepanne schreef:Zo ga je de natuurlijke reactie van het paard op kou tegen! Een paard wat het koud heeft zet zijn haren omhoog maar dit wordt belemmert door een deken! Dus door de 'goede zorgen' krijgt het paard het juist koud!