Veilige en betaalbare omheining voor de bak?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Richtje

Veilige en betaalbare omheining voor de bak?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-05 16:09

Ik heb al even de zoekfunctie gebruikt, maar kon weinig hierover vinden.

Op het moment heb ik regelmatig wat onenigheden met de merrie die ik rijd. Ze begint dan gigantisch te bokken en gooit daarbij haar achterhand opzij. Naar binnentoe geeft dat geen problemen, maar ze doet het ook naar buiten toe en heeft daar vandaag al 2x mee in het stroomdraad gehangen, ze raakt in paniek, begint te rennen, trekt het draad een stuk mee. Gelukkig liet het vandaag beide keren los.
Maar veilig is het niet natuurlijk

Ik zit nu na te denken over wat wel een veilige oplossing is, het veiligst zou natuurlijk een hele houten bakrand zijn, maar dat is niet te betalen vrees ik.
Ik ga er geen geld aan uitgeven, het is niet mijn paard en niet mijn bak. De boer wil ervast wel iets aan doen, maar het moet niet teveel kosten.

Iemand nog goede ideeen?

Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 16:16

hmm wel heel erg lastig ja..
echt een goed idee heb ik niet..

en als er geen oplossing te vinden is..
misschien op binnenhoefslag rijden totdat je het bokken er weer uit hebt?

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 21:33

In mijn bak zit Beoband. Is sterk materiaal, zit er al een aantal jaar in en blijft goed. Is wel vrij prijzig maar gaat lang mee. Als een paard daar met zijn been over komt rekt het mee, ik heb het ook wel eens gehad, tot nu toe nog nooit wondjes ervan gekregen. Rekt ook niet uit.