Doodlopende manen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

laafje

Doodlopende manen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-05 15:39

Mijn paard heeft al vrji lange manen maar ze groeien nou niet verder meer ik doe ze wel elke keer bijwerken zodat de dooie puntjes eraf zijn maar ik zou graag willen dat ze door blijven groeien hebben jullie tips of middeltjes waardoor ze wel gewoon door blijven groeien?? groetjes *LOL* laafje

hector

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 15:51

Het is genetisch bepaald hoe lang de manen van een pony of paard worden. Je kunt daar met geen enkel middeltje iets aan veranderen. Helaas.......

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 15:53

tja je zou kunnen proberen de manen te snijden met een speciaal mesje dat wil soms ook wel eens helpen

Riëtte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 16:15

Evt met vlecht in naar buiten doen, zodat de manen zo weinig mogelijk te lijden hebben. Overigens heb ik hetzelfde probleem met de manen van mijn paard. Ik heb me er maar bij neergelegd. Liever deze lengte dan altijd maar een vlecht in...

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 16:33

Ik zou dit eens aan m'n vader laten lezen. Die denkt namelijk dat alle manen heel lang kunnen worden, wat bij mijn arabiertje zeker niet het geval is. Dus nu mag ik ze niet kort maken, maar die half lange manen is ook geen gezicht.

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 16:41

Het is indd genetisch bepaald hoe lang de manen worden. Zo zal je dus nooit bijv. een fjord zien met manen tot op de grond.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 16:50

Maar het verschilt denk ik ook per paard. Er zijn ook arabieren met lange volle manen

laafje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-05 17:53

Ik moet zeggen er staat een fjord bij ons op stal met lange manen en dat laten we zo omdat het gigantisch stoer staat maar het rare is dat de manen van mijn paard in de zomer langer zijn dan in de winter in de zomer zijn ze voller maar omdat ik als ze s'omers uit de wei komt dan werk ik de manen weer bij maar ze groeien niet beter aan in de winter en ze worden laat maar zegge dunner