Verzorgstertje vriendinnetjes mee laten nemen ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

SANEX

Verzorgstertje vriendinnetjes mee laten nemen ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-05 13:20

Sins afgelopen zomer hebben wij een verzorgstertje voor mijn pony Bas en de pony van mn vriendin, Edwine.
Het is een leuke meid van 12 jaar, moet nog heel wat leren maar neemt gelukkig alles van ons aan.
Doet goed haar best, mest de stallen elke keer dat ze er is uit voor ze wat met de paarden gaat doen.
Is voorzichtig en oplettend ( soms iets te, richting bang, maar daar gaat het nu niet over )

Nou zit ik met het volgende, ze is alleen, toen ze langskwam om te vragen of ze verzorgen mocht, had ze haar zusje en een vriendinnetje mee, die wij netjes hebben verteld dat we hun liever nog niet hadden, gewoonweg te weinig ervaring om ze met de pony's aan de gang te laten gaan. ( de pony's zijn geen makkelijke dooie knuffelsullen, maar zit op beide een kop op )
Zij bleef over en komt dus altijd alleen.

Nou belt ze dus wel eens met de vraag of ze een vriendinnetje of een van dr zusjes mee mag nemen, die middag. Van mij mag dat meestal wel, ze mest immers ook de stal uit, voert hooi, veegt aan etc, dus komt niet alleen voor het rijden en prutsen met de pony's.

Maar nu is het zo dat ze steeds vaker belt met die vraag, en ook af en toe ( als wij er niet zijn, maar de ouders van mn vriendin waar bas staat wel, vandaar dat ik het weet ) zonder vragen iemand meeneemt.
Dat laatste heb ik een hekel aan, er mag veel, maar altijd vragen van te voren.
Dat weet ze inmiddels wel, maar toch heb ik het idee dat als ze weet dat wij er niet zijn, ze iemand meeneemt.

Ik weet dan niet wat ze doen, Edwine mag ze altijd op rijden, maar we willen niet dat ze zomaar andere kinderen er op rijden laat.
Ze schrijft alles wat ze gedaan heeft netjes op in het schrift dat op stal ligt, maar het kan natuurlijk zo zijn dat ze die dingen er niet bij zet.

Ik weet niet of ik het nou wel zo leuk vind dat ze steeds andere kinderen meeneemt. En dan woon ik daar niet eens, de ouders van mn vriendin zijn er ook niet zo dol op, steeds andere kinderen op het erf.

Wat moet ik/we nou doen ? Helemaal stoppen met vriendinnetjes meenemen ? Het is nu een beetje het effect : Geef 1 vinger en ze neemt de hele hand...

Ik vind het aan de andere kant ook wel een beetje sneu dat ze soms helemaal alleen is, met iemand erbij si natuurlijk gezelliger, maar wij zijn er niet altijd op de momenten dat zij er is

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 13:23

Ik zou gewoon een duidelijke afspraak maken, bellen en vragen of ze iemand mee mag nemen. Als ze dat niet doet helemaal geen vriendinnetjes meer mee nemen.

muiszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 13:26

ik zou gewoon zeggen dat je het liever niet hebt, dat een paar weken ook laten blijken. Dus als ze belt nee zeggen.
En later zelf voorstellen dat ze bijv. over zoveel dagen wel iemand mee mag nemen: op een dag dat jij erbij bent.
Zo te horen zet ze zich wel in voor de paardjes en gaat het haar ook op de paardjes en niet om de gezelligheid, dus alleen zijn vind ze niet zo HEEL erg. Leuk is natuurlijk anders, maar zo is het nou eenmaal.
Haar gewoon af en toe iemand mee laten nemen en buiten die dagen het verbieden. Zo heb je het zelf in de hand denk ik.

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 14:54

Ik zou ook duidelijke afspraken maken. Vriendinnetje mee mag, maar alleen na vragen, vriendinnetje mag niet rijden, en jij bent er bij. En dat ook volhouden, niet de ene keer toch maar ja zeggen, en er dan spijt van hebben. Na een paar keer nee, zal ze echt wel doorhebben dat jij het liever niet hebt.

cijsalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 15:01

je kan natuurlijk (als iedereen meestemt) dat meisje 1 iemand anders uitkiest (bijv. haar zusje. dat ze die dan meeneemt, zodat ze allebei kunnen rijden. dus gewoon 1 ander meisje, of niet. (ofzo

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 15:04

Vertel haar een keer de afspraken en dat je liever niet hebt dat ze vrienden meeneeemt.

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 15:10

kan me ergens wel voorstellen dat ze het leuk vind om het met iemand samen te doen.
Ik zou afspreken dat ze altijd moet bellen, en als ze geen gehoor krijgt dat het dan nee is.

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 15:17

Je moet denk ik ook duidelijk maken dat als zij het achter je rug om doet (als je er niet bent), je er toch wel achter komt. Hiervan dan ook enkele voorbeelden geven. Dat dat in ieder geval duidelijk is voor haar. En ook dat ze daar rondloopt op het terrein van andere mensen die hier niet van gediend zijn en hun privacy willen.
En het is natuurlijk niet leuk voor zo'n meisje om er constant alleen te zijn. Ik snap best wel dat het om het paard gaat en niet om de gezelligheid, maar om dan maar helemaal geen vriendinnetje mee te nemen is ook weer zo sneu.
Ik zou gewoon de afspraak maken dat als jij er niet bent, geen vriendinnetjes. Van te voren afspreken. Als jij niet opneemt komt er ook geen vriendinnetje mee.
Als zij zich niet aan deze afspraken houdt, dat er dan helemaal geen vriendinnetjes meemogen.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 15:30

Ik zou ermee stoppen eigenlijk.
Zeker omdat de ouders van je vriendin er ook niet blij mee zijn, je moet natuurlijk blij zijn dat je daar je ponnie kan stallen. Voor hetzelfde geld kan je straks vertrekken om zoiets stoms.
Vertel het meisje netjes dat de eigenaren van de stal het niet zo fijn vinden als er allemaal kinderen over het terrein lopen.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 15:40

Kan je niet afspreken dat ze op bepaalde dagen een vast iemand (zusje of vriendin) mee mag nemen.
Zo komen er niet teveel mensen over de vloer en heeft zij ook af en toe wat gezelligheid.

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 15:52

tja dat is erg moelijk zelf als je afspraken maakt weet je niet of ze ze nakomt ik zou het gewoon goed in de gaten houden en af en toe onverwachts langs gaan om te kijken of ze wel luisterd en zo niet dan kan je beter iemand anders zoeken denk ik je hebt immers niks aan een onbetrouw bare verzorgster Scheve mond

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 16:01

luuntje schreef:
Kan je niet afspreken dat ze op bepaalde dagen een vast iemand (zusje of vriendin) mee mag nemen.
Zo komen er niet teveel mensen over de vloer en heeft zij ook af en toe wat gezelligheid.

daar zat ik ook al aan te denken!!
gewoon een vast vriendinnetje op een vaste dag....is zij niet meer alleen en ben jij van dat gebel iedere keer af enzo....

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 16:21

luuntje schreef:

Idd, en dan evt. alleen een vast vriendinnetje? Waarmee jij afspreekt dat ze alleen op die dag SAMEN met jouw verzorgstertje mag komen, en best wel mag helpen, maar niet mag rijden?

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 16:59

Serendipity1 schreef:
Idd, en dan evt. alleen een vast vriendinnetje? Waarmee jij afspreekt dat ze alleen op die dag SAMEN met jouw verzorgstertje mag komen, en best wel mag helpen, maar niet mag rijden?

Ja dat lijkt mij ook een goed idee.

En verder hele duidelijke afspraken maken. Dit mag wel en dat mag niet. Geen tussenweg. Succes!

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-05 18:23

Sjonniej schreef:
Ik zou ermee stoppen eigenlijk.
Zeker omdat de ouders van je vriendin er ook niet blij mee zijn, je moet natuurlijk blij zijn dat je daar je ponnie kan stallen. Voor hetzelfde geld kan je straks vertrekken om zoiets stoms.
Vertel het meisje netjes dat de eigenaren van de stal het niet zo fijn vinden als er allemaal kinderen over het terrein lopen.

Dat zal gelukkig wel meevallen, ik ken die mensen al meer dan 10 jaar en sta er al zo'n 6 jaar.
Ik denk eerder dat ze, mochten ze het echt zat zijn, het meisje wegsturen i.p.v mij Knipoog

Maar heel erg bedankt voor de reacties, ik zal het er een keer met haar over hebben, ik vind het een goed idee om gewoon af te spreken dat als ik niet opneem, ze alleen moet gaan, en dat als ze iemand mee wil nemen ik er bij wil zijn. En niet te vaak teveel verschillende vriendinnetjes.
Haar zusje heb ik liever niet al te vaak mee, dat is nogal een vervelend zeurderig betweterig kind Haha! Totaal anders dan het meiske zelf

Niet dat ik haar niet vertrouw, het is een superlief meisje, maar ja, je weet het nooit helemaal zeker.

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-05 18:30

cijsalover schreef:
je kan natuurlijk (als iedereen meestemt) dat meisje 1 iemand anders uitkiest (bijv. haar zusje. dat ze die dan meeneemt, zodat ze allebei kunnen rijden. dus gewoon 1 ander meisje, of niet. (ofzo

Dit hebben we dus liever niet, om meerdere dingen :

Sneller getouwtrek en ruzie om het rijden ( nou mag ik, jij bent al heel lang geweest! etc)

Die vriendin wil niet jan en alleman op dr pony, alleen het meisje die we nu hebben.

De ouders die niet iedereen over de vloer willen hebben, hebben zelf nog kleine kinderen en oppaskinderen, ik er ook nog elke dag bij, dus het is druk zat
Knipoog

Het is dus de bedoeling dat er maar 1 meisje komt, hoe sneu ook, die af en toe wel eens een vriendinnetje mag meenemen maar niet te vaak.
Ze mag al heel veel in vergelijking met vele andere mensen met verzorgpony's.
Ze hoeft niks te betalen, hoeft de stallen niet uit te mesten, dat doet ze uit zichzelf, ze mag rijden wanneer ze wil, ze mag alleen gaan rijden, ze mag elke dag komen als ze wil, ze mag mijn pony longeren, mee wandelen etc etc
En daarbij krijgt ze ook nog les van ons, in rijden en omgang etc, ze leert gratis heel veel bij.

Dus dat vind ik al genoeg dingen die allemaal zomaar kunnen, tegenwoordig komt het niet vaak meer voor dat je dat allemaal onbetaald kan doen

Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 19:01

Ik kan me nog herinneren van toen ik jonger was dat je vooral ook om de gezelligheid naar de paarden wilde. Dat je ook moest mesten enzo was prima, zelfs leuk, als je maar met meer was.
Dus misschien kan ze voortaan 1 bepaald persoon meenemen, zeg maar samen met 1 vaste ander de pony(s) verzorgen. Dat is leuker, jij weet wie er over het erf komt, en misschien is het nog wel veiliger ook. Dat als er iets gebeurd er een ander bij is.
En dan kan je ook streng zijn, alléén jullie 2. En dan hoeft ze niet meer in haar eentje te zijn.

Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 19:03

oeps, had de laatste reactie niet gelezen *stom*

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 19:06

Heel gemakkelijk: Als ze van te voren vraagt mag ze af en toe iemand meenemen, maar dat wordt niet vaste prik en al helemaal niet als er niemand is. Die paarden staan op andermans terrein en die wilt niet continu (vreemd) grut over de vloer. Kan dat niet, dan moet ze een ander verzorgpaard zoeken.

monteaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 19:15

Als die mensen dat niet willen, waar je pony staat, zou ik sowiezo wat strengere afspraken maken. Zeg duidelijk waar het op staat, ze is 12, dus t dringt wel tot dr door dat ze niet iedere dag een vriendinnetje mag meenemen.

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 19:21

Ik zou alleen even aangeven wat de afspraak ook al weer was ze is nu een beetje de grens kwijt van waar ze moet stoppen en belt nu dus bijna elke keer of er iemand mee mag.Ik zou het ook niet helemaal verbieden want het is ook wel gezellig voor haar maar ze moet wel goed weten waar de grens ligt.

__Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 19:53

Mijn verzorgsters mogen van mij best vriendinnetjes meenemen zo af en toe, maar niet te vaak aangezien mijn pony's ook bij iemand aan huis staan. Ik heb de afspraak dat ze het vantevoren áltijd moeten vragen. De vriendinnetjes mogen ook niet rijden, zelfs niet uitstappen ofzo.
Dit gaat heel goed. Eén meisje neemt wel eens iemand mee, maar dat weet ik altijd vantevoren, de ander gaat eigenlijk altijd alleen. Bovendien ben ik er heel vaak bij.

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 20:45

Ik zou het gewoon een keer duidelijk tegen haar zeggen dat af en toe iemand mee als ze het netjes vraagt niet erg is maar dat het geen gewoonte moet worden.

Ik heb met mijn verzorgsters (die eigenlijk altijd met 2e tegelijk zijn, en ik ben er ook altijd, dat scheelt natuurlijk) afgesproken dat er gevraagd wordt of er iemand mee mag en anders gebeurt het niet.
Ik heb toch maar 2 pony's dus iets doen zit er voor die 3e persoon niet in, en ik wil ook niet dat jan en alle man op mijn pony's rijden. Flauw misschien, maar ik betaal ervoor dus ik heb het recht dat te stellen.

Zo heb ik als er gevraagd werd of er iemand mee mocht ook al enkele keren nee gezegd omdat ik geen rekening wil houden met een 3e persoon. Als ik na het rijden nog even een rondje naar buiten wil pak ik de fiets, maar heeft dat kind niets... Daar heb ik gewoon geen zin in.