Ik wil een 4 paards stapmolen gaan kopen. Welk merk heb jij ? Hoe bevald deze ? Wat voor bodem is goed ? Ik wil graag alles weten ..
simone_m
Geplaatst door de TopicStarter: 16-01-05 18:13
SCHOP
Kyona
Geplaatst: 16-01-05 19:20
Schoppen mag pas na 24 uur he!
skippy
Geplaatst: 16-01-05 19:30
ik weet niet welk merk wij hebben maar wij hebben er 2 een buiten en een overdekte wij hebben binnen en buiten houtsnippers
Concorde
Geplaatst: 16-01-05 20:03
Ik heb geen idee welk merk. Maar nu wat ik wel weet: 3-paards (was eerst 4-paards maar is omgebouwd, we hebben toch niet zoveel paarden op stal, en nu hebben ze wat meer ruimte) Er zitten een soort 'hang hekken' tussen, hier staat wat stroom op. Bodem is leemzand, zolang het vochtig blijft perfect. In de stal hebben we een controlekastje waar je 'm op aan en uit kunt zetten, en de snelheid kan instellen (tot een sukkeldrafje iig, ik heb hem altijd op 5 km/h staan). Molen is niet overdekt, en we hebben er een mooie houten planken afrastering omheen- waarvan ik vind dat ie wel wat hoger had gemogen (is nu rond de 1.30) Verder bevalt deze molen hartstikke goed, maar hij gaat na een bepaalde tijd uit zichzelf stilstaan, niemand weet waarom. Als je m dan opnieuw aan zet doet ie het weer...
er zijn er uiteraard nog veel meer, maar er zijn veel verschillen in aandrijfmotor en ook service verschilt erg veel. misschien heb je hier iets aan? ps. zoek even via google!