wie heeft er een manegepony/paard gekocht

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

plutolover

wie heeft er een manegepony/paard gekocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-05 12:06

de titel zegt het al.

Maar hier komen mijn vragen.Is het karakter van je paard veel veranderd of is het dier gewoon het zelfde als toen hij/zij manege paard was. En qwa bouw.Is het het dier nu gespieder of dikker enz.of gewoon nog het zelfde?

Linardsje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 12:25

ik meld mij Lachen
Lin is nu bijna een halfjaar van mij en hij heeft wel een dik(ker) buikje gekregen Bloos . Aan zn karakter is niet veel verandert, alleen hij is opgewekter en soms wat drukker. Maar dat is opzich wel logisch want hij komt nu vaker buiten en hij rijd veel minder, dan "vroeger".

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 12:31

jup veel verandert....

natuurlijk is ze gespierder en dikker geworden....
ze word hoger getraind in de dressuur
niemand anders kan er meer op rijden dan alleen ik....
(vroeger kon ik haar ook alleen aaien,nu kunnen sommige anderen dat ook al Schijnheilig )

muiszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 12:38

ze was dan nie echt een manege pony, maar zo leek het wel.
pepper is wat dikker en was(in de tijd dat ik haar nog reed) wat beter in proportie.
ze is iniedergeval nu elke dag schoon, genoeg aandacht en beweging.. ze was altijd wel vorlijk maar haar lichamelijke conditie is denk ik nu wel met 200% beter dan toen..
qua karakter is ze wat rustiger geworden, maar af en toe komt de hyper pepper nog naar boven, maar dat licht aan haar mentaliteit..

jepsica

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 12:40

ik rij op een manege en daar heb je vaak hele leuke manege paarden! Leuk dat jullie een manege paard hebben gekocht

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 13:47

ik had er wel 1 en die is super veranderd

Steff_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 14:07

Elisha op bokt heeft ook een manegepony gekocht.
Die rij ik ook 1 keer in de week. Hij is echt superveranderd! Veel vrolijker enzo, en hij is zeker gespierder geworden

xevera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 14:21

ik heb ook een manege paard gekocht hij is mooier dikker gespieder en veel liever geworden.
ik vind wel dat hij veel heeft geleerd van manegepaard zijn want hij heeft veel talent soms ook veel pit maar ik kan er ook een beginner opzetten

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 14:42

Meld zich...mijn verzorgpaard was een manegepaard. Is best veel veranderd, veel eigenwijzer, heeft meer een eigen wil, reageert veel beter en sneller, en is veel attenter geworden Hij fokt zich ook minder snel op, hij was op de manege panisch voor de zweep, merk ik nu helemaal niets meer van Nee, hij is er 10 x op vooruitgegaan OK dan!

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 16:05

ik heb willem eerst 1,5 jaar geleased, moest ik ook alles betalen alleen hij stond niet op mijn naam. sinds een half jaar heb ik hem gekocht en istie echt helemaal van mij.

in die 2 jaar s hij heel erg veranderd, zowel karakter als rijtechnisch en uiterlijk.
het laatste half jaar sta ik op een andere stal en dat doet ons beide erg goed.
willem heeft meer praatjes(hij is bijna 17 en hij sjokte altijd door de bak)
hij is nu meer paard, actiever, loopt 10 keer zoveel beter, is niet meer te dik, betere bespiering en veel liever geworden, niet dat hij nooit lief is geweest Haha! maar wl nu meer knuffelen enzo..
hij ziet er heel happy uit enmag zo bij mij van zijn oude dag gaan genieten als ik er geen wedstrijden meer mee kan rijden.

hij is een jaar of 10 manege paard geweest en al kan hij bij flink bokken en steigeren, zet ik er daarna mijn kleine broertje van 10 op dan looptie weer net zo braaf als hij in de manege deed Haha! en dat vind ik nou zo leuk aan hem

Fun_Fun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 16:05

HappyJoyce op bokt ook!

Tienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 16:11

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 18:24

Ik meld me ook Lachen Die van mij is een half jaar van de manege geweest, maar hij was absoluut niet geschikt. Hij kon alleen maar rennen. Achteraf kende het paard niet eens een bak dus kon hij er niks aan doen.
Sinds hij van mij is, is hij dikker geworden, rustiger, liever etc. Het is een erg eenkennig dier, waardoor het denk ik maar goed is dat hij nu van mij alleen is. Anders kon hij zich nooit aan iemand hechten en zou hij erg ongelukkig worden.

roylinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 18:28

Ik heb royena ook van een manege gekocht, ze werd zo wel voor de kar (maraton) als lessen gebruikt.
Ze was dat ik haar kocht zeer vervelend, bokken stijgeren etc.
Na een jaar was ze al een stuk op geknapt, het is een heel ander paard geworden.
Ik vind het ergens wel jammer dat ze bij een manege heeft gestaan... ze is nu erg hard in dr mond.. en mischien was dat anders niet zo geweest.
maar dat kun je natuurlijk nooit zeker weten.

Ze is nu wel wat dikker, maar ze was toen die tijd erg mager, ze heeft nu wel meer spieren en is liever Haha!

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 18:41

Ik had Olympia geleased van de manege..En was dus gewoon inprincipe mn eigen paard.. Olympia is niet heel veel veranderd..Dit komt ook omdat zij maar 6 maanden in de les heeft gereden en altijd vaste mensen op haar reden.. Dus dat scheelde wel.. Ze had wel meer bespiering gekregen tijdens het leasen..

Jigger_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 18:55

mijn vorige pony heb ik ook bij een manege gekocht..
Ze was heel druk, niemand wou op haar rijden (behalve ik dan Tong uitsteken)
En ze was volgens mij gewoon altijd schijnkreupel Lachen
Ze werd bij mij wel wat bespierder en is maar 1 keer kreupel geweest Lachen
En ze bleek een verborgen springtalent te hebben Knipoog

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 21:03

Mijn vorige paard was manegepaard. Behalve dat ze wat beter in haar lijf kwam te zitten, is ze eigenlijk nooit echt verandert (gelukkig maar, ze was zo al eigenwijs genoeg!)

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 21:05

Die van mij heb ik nu ongeveer 4,5 maand. Hij is wel gespierder geworden. Hij heeft maar een dik half jaar in de manegeles gelopen en hij is nog erg jong (3,5), dus de manegemanieren zijn er heel snel uit aan het gaan gelukkig!

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 21:28

mijn pony komt van een ponykamp, is daar geboren en heeft daar tot haar 4de in een weiland met andere paarden gestaan. Lachen

ik vind het een verbetering van hoe ze was, ze was natuurlijk wel wat jonger, maar aan haar gedrag merk ik het wel.
op ponykamp loopt ze met andere paarden en is nooit alleen, nu is ze vaak alleen (rijden, buitenrijden) op het begin was dat nogal moeilijk maar het gaat beter.
een stal kende ze niet en het duurde ook elke keer zeker 3 kwartier tot anderhalf uur tot ik mijn pony de stal in en uit kreeg.

ik merk dat ze wel is verander, ik heb haar misschien iets van 4 dagen gereden op dat kamp, ze schudde telkens met haar hoofd wat niet wilde stoppen (vreugde schudden) nu doet ze het alleen nog maar met buitenrijden.. verder is ze heel erg lief, eigenlijk merk je soms wel dat het een ponykamp pony is geweest.

ik heb haar nu 3 jaar Lachen

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 21:32

myn ijslander heeft twee jaar op een wel paardvriendelijke manege mee gelopen(was van iemand anders) waar ze veel buiten reden en veel trektochten enzo.....
ze is wel veranderd...ze is veel pittiger geworden en tölt steeds beter(is 2 jaar niet gereden) en is een stuk afgevallen....verder is ze veel aanhaliger geworden.....
we hebben dr vanaf eind november....

GingerMorgan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 22:08

Mijn pony is een ponyclubpony geweest. Ze kon dan per uur of dag of week of maand worden gehuurd. Ze is dat ongeveer 9 maanden geweest dus niet erg lang gelukkig.
Ze was net half ingereden en toen ging ze de ponyclub in. Toen ik haar had gekocht ben ik wel langzaam opnieuw begonnen met inrijden want ze was totaal niet goed ingereden en nog lang niet volleerd natuurlijk.
Ze was wel altijd al een brave pony hoor maar nu luistert en snapt ze alles heel goed Haha!
Ze is zeker wel mooier en gespierder geworden.

Kenzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 09:02

JAAAA mijn zus Esther82 hier op bokt heeft een manegepaard gekocht. Hij heeft eerst 8 jaar in de manege gelopen en daarna naar ons toe gekomen. Het paard is wel degelijk veranderd. Innerlijk en uiterlijk. Veel mensen herkennen hem geen eens meer. Hij is heel erg van karakter veranderd. Het is niet meer het oude manegepaard wat wij ik kende maar een leuk beest.
Het is echt een superbeest.
Voor meer info moet je esher82 pb-en.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 09:17

Ik heb een soort van manege pony gekocht, ze stond op een stalhouderij die een paar manegelesjes hadden maar vooral pony's verhuurde.
Ze is niet onwijs veranderd. Qua karakter misschien en ze is beter in dressuur geworden.

esther82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 10:58

Hier nog zo'n fanatiekeling! Haha!
Givar is geen geen opzicht nog het paard dat hij vroeger was. Hij is er alleen maar op vooruit gegaan. Klnkt Penny, maar het is waar. In mijn profiel staat meer over zijn verleden... Knipoog

*edit* zie net dat mijn zus me al voor was met reageren. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 09:50

mijn fjord kwam van een manege om dat daar veel kinderen opreden met verschillende rij stijlen had zij niet echt een manier van lopen hoe langer ze bij mij was hoe meer ze een manier van rijden kreeg maar qua karakter is er niks aan verandert