trailer of vrachtwagentje?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

wat vinden jullie het aangenaamst om paarden te vervoern

trailer
4 (50%)
vrachtwagentje
4 (50%)

Totaal aantal stemmen: 8

laurake

trailer of vrachtwagentje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-05 11:54

Na een klein discussie'tje met mijn vader wil ik eens weten wat jullie het aangenaamst vinden om je paard mee te vervoeren. Een trailer, ik spreek van 1,5-2 paards trailer of een b-vrachtwagentje?

Mijn vader wil per se een trailer terwijl ik een vrachtwagentje veel beter vind. Aangezien je paard meer ruimte heeft om te staan, je een zadelkamer hebt, het veiliger is om te rijden (kan moeilijker omslaan dan een trailer) én omdat mijn paard daar makkelijker op durft omdat ze ooit een ongevalletje heeft gehad met een trailer.

Nu wat vinden jullie het aangenaamst?

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 12:11

Wij hebben een veewagentje en het is voor ons een stuk praktischer omdat we mennen. Zo kunnen we met 1 auto op wedstrijd. Als we een trailer zouden hebben zouden we 2 auto's moeten hebben, 1 voor de paarden en 1 voor de kar. Nu kan de kar achter te veewagen en kunnen we voor de 2-daagse wedstrijden ook nog een caravan meenemen, dat zou anders ook niet kunnen.

Verder hoorde ik gisteren dat het slimmer is om een klein vrachtwagentje te nemen ivm. wegenbelasting etc.

belinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 12:14

Ik ga ook voor een vrachtwagentje,omdat
-het minder wiebelig is
-je paard meer bewegingsvrijheid heeft
-ik er met een B-rijbewijs in mag rijden(en met een trailer moet je eerst nog een E rijbewijs halen),
-er meer ruimte inzit voor je eigen spullen
-een paard er over het algemeen sneller instapt dan een trailer
-het iets makkelijker rijdt
-ik geen geschikte auto heb om een grote gevulde trailer te trekken

Nadeel is de aanschafsprijs en de opslag,maar overal is een mouw aan te passen.Ik hoop dat je je vader hiermee omver kan praten,succes!

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 15:55

Citaat:
-ik er met een B-rijbewijs in mag rijden(en met een trailer moet je eerst nog een E rijbewijs halen),

Met een b-rijbewijs mag je een trailer trekken als het maximaal gewicht van het trekkend voertuig en de beladen trailer samen niet meer dan 3500 kg zijn en het trekkend voertuig zwaarder is dan de beladen trailer.

Ik ga voor een trailer. Een auto heb ik zowiezo nodig.
Voor een vrachtwagentje heb je ook een apk keuring nodig.

belinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 16:03

luuntje schreef:
Met een b-rijbewijs mag je een trailer trekken als het maximaal gewicht van het trekkend voertuig en de beladen trailer samen niet meer dan 3500 kg zijn en het trekkend voertuig zwaarder is dan de beladen trailer.

Ik ga voor een trailer. Een auto heb ik zowiezo nodig.
Voor een vrachtwagentje heb je ook een apk keuring nodig.

Dat weet ik wel,maar met een tweepaardstrailer red je dat dus niet.En je trailer heeft ook zijn onderhoud nodig.

Happiness

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 16:03

Ik ga ook voor een trailer. Wij hebben nu een trailer 2-paards met zadelkamer en ik vind hem heel handig. Een vrachtwagentje staat meestal heel hoog van de grond en moeten de paarden omhoog klimmen. En onze trailer staat heel laag dus lopen ze eigelijk een vlak gedeelte in. En mijn vader mag in alles rijden dus een nieuw rijbewijs heeft hij niet nodig Knipoog

Passionato

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 16:08

Als ik het geld zou hebben een veewagentje.. tot die tijd ben ik gewoon heel blij met mijn trailertje Knipoog