paard op naam zetten

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

taverno

paard op naam zetten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-05 07:17

Ik heb pas een nieuw paard gekocht en wil het op mijn naam laten zetten.
Moet ik nu het hele paspoort naar het stamboek opsturen of alleen het losse papier wat er bij zit?

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 08:51

Als ik het me goed herinner, alleen het losse papier.

Is alweer een tijdje geleden, maar volgens mij heb ik het paspoort toen niet mee hoeven te sturen. Kreeg daarna een brief thuis met daarin een sticker met mijn gegevens en dat heb ik toen in het paspoort moeten plakken.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 09:13

ik heb net vorige week het hele paspoort en alle papieren die ik erbij heb opgestuurd naar het stamboek. Omdat er van het ras van mijn paard Noriker geen stamboek in Nederland is, heb ik het Fjordenstamboek bereid gevonden om de papierwinkel in orde te maken voor me (meteen ook de stickers van het DNA onderzoek)

Daantje1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 09:22

ik moet ook nog mijn fjord op mijn naam zetten. Maar over welk los papier hebben jullie het? Ik heb alleen zijn paspoort en daar zit geen los papier bij??

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 09:27

Het stamboekpapier.

Daantje1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 10:15

In het paspoort van joery zit wel een registratiebewijs. Verder heb ik geen losse papieren van hem.
Als ik dit paspoort naar het stamboek opstuur, dan schrijven ze hem over op mijn naam? of moet ik nog wat anders opsturen?
En hebben jullie enig idee hoe lang het gaat duren voor ik zijn paspoort terug heb?

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 10:16

Ik heb de aankoopacte erbij opgestuurd, dat is het bewijs dat ik het paard daadwerkelijk gekocht heb.

Ik ben het boekje nu al 2 weken kwijt, ik ga morgen bellen wanneer ie het opstuurt.

Ik heb het overigens wel verzekerd en aangetekend opgestuurd

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 10:25

Idd, ik heb naar het NF stamboek zowel het papier als het paspoort gestuurd. Aangetekend en verzekerd is het beste.
Met Silva wacht ik op stamboekopname in het voorjaar. Dan nemen ze toch alles in.

cadmaddie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 10:51

Hmm ik heb onlangs een paard gekocht met nrps papieren maar ik zie ook geen vorige eigenaar erin staan. Er zit alleen een stickertje bij fokker. Zou ik nou ook iets moeten aanvragen of is dat niet van nodig?