Dikkere manen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

AnnaBabs

Dikkere manen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-05 22:39

Hallo!

Even een vraagje:
Mijn pony heeft van zichzelf niet echt dikke manen. Ik heb zijn manen niet echt kort, maar ook niet echt lang (want dat ziet er niet uit met zo'n dunne manen vindt ik). Zo'n cm of 20 schat ik.
Nou is mijn vraag: Hoe kan ik het beste proberen om zijn manen wat voller te krijgen ? en kan dat uberhaupt wel?.
Ik vind zelf trekken het mooist en heb ook van iemand gehoord dat ze daar dikker van zouden worden. Maar van anderen hoor ik weer: Je kunt ze beter knippen, daar worden ze voller van.

Wat lijkt jullie de beste oplossing?

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 22:50

Bij trekken trek je de manen er dus uit. Je kan dus beter knippen als je ze dikker wilt hebben.

AnnaBabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-05 23:00

MissSisa schreef:
Bij trekken trek je de manen er dus uit. Je kan dus beter knippen als je ze dikker wilt hebben.

Ja dat leek mij dus ook al, maar een vriendin van me zei eens dat als je ze trekt dat ze dan dikker worden, omdat er dan meer haren kwamen?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 23:01

hahah dat zou een goeie zijn ,nee hoor zo werkt het niet. een paard heeft maar zoveel haar en daar komen echt niet door zoiets ineens een heleboel bij.

fabeltje dus...

AnnaBabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-05 23:10

ellepel schreef:
hahah dat zou een goeie zijn ,nee hoor zo werkt het niet. een paard heeft maar zoveel haar en daar komen echt niet door zoiets ineens een heleboel bij.

fabeltje dus...

Tnx! ik vond het ook al een beetje een raar verhaal, maar ze zei het met zoveel overtuiging dat ik het bijna ging geloven.

Mmm jammer, maar dat wordt dan toch knippen denk ik (ik vind het niet zo heel mooi en kan ook niet echt recht knippen volgens mij Bloos )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 23:28

Mooier is als je een trimmesje voor honden gebruikt,dan knip je de manen niet maar je snijdt ze.Ik heb in de ruitersportzaak ook de paarden versie al zien liggen.Het ziet er uit als een kammetje met een scheermesje er in.Die scheermesjes kan je los kopen en vervangen.

AnnaBabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-05 17:19

silvana schreef:
Mooier is als je een trimmesje voor honden gebruikt,dan knip je de manen niet maar je snijdt ze.Ik heb in de ruitersportzaak ook de paarden versie al zien liggen.Het ziet er uit als een kammetje met een scheermesje er in.Die scheermesjes kan je los kopen en vervangen.

Die dingen heb ik inderdaad ook al een paar keer gezien! Ik ben ze alleen nog nooit tegengekomen, maar tnx voor je tip! ik zal eens goed rond gaan kijken!