gewoon een goed recreatiezadel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Shetfan

gewoon een goed recreatiezadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-05 21:28

Ik zoek een fijn zadel waar ik lekker recreatief mee kan rijden. Niet dat jullie nu allemaal moeten reageren dat je iets te koop hebt. :p. Ik wil gewoon vragen wat voor zadels er allemaal zijn. Een engels zadel is geen optie. Dus een endurance-zadel, een boomloos zadel (die heb ik getest maar ik twijfel nog). En hoe zit dat nou met een flexibele boom?

Ik vind het vooral belangrijk dat het voor mijn paard (brede tinker) en voor mij lekker zit (zacht, ik heb nogal snel last van mn kont). Het moet ook niet te zwaar zijn, geen australian stock ofzo. Het moet lekker flexibel zijn (niet zo stijf als sommige dressuurzadels) en ik wil er alles mee kunnen (western maar ook springen en uren lekker buitenrijden Lachen ).

Ik kan door de bomen het bos niet meer zien dus wie vertelt me ervaringen over een niet te duur en fijn zadel?

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 22:37

laat me ff weten als je der achter bent Knipoog
denk dat je voor zacht moet kijken nar een zadel bontje of gelpad voor de ruiter

een sprongetje met een western zadel kan wel maar als je wat hoger wilt springen zit de knop toch vaak in de weg (om over geen steun voor je knieen je onder benen niet naar achter kunnen doen etc maar te zwijgen - kom zelf niet hoger dan 60 cm met mijn western zadel daarna vind ik het eng worden...)

dacht persoonlijk aan een australian stock , nog steeds een stuk lichter dan mijn western zadel ,

boomloos blijft op mijn paard absoluut niet liggen , vraag me niet waarom
maar nee dankje (heeft ook hele hoge schoft , wil je niet weten hoor als die begint te stuiteren , ben ik nog wel een meisje Schijnheilig

maar als je er achter bent geef me ff een pbtje , miss is het ook iets voor ons OK dan! maar ben bang dat je op een vzh terecht komt

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 22:43

Ik rij op mijn Merens, ook zo´n brede tank, op een Podium! Heerlijk!

Shetfan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-05 22:44

Ik heb nu podium-zadels gezien? Kent iemand die? En de zadels van equiflex?

Shetfan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-05 11:22

niemand meer..... Schijnheilig

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 11:52

Stockzadel?

Shetfan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-05 12:13

Die heb ik. Ik vind hem echt zwaar (met die lange zweetbladen krijg ik hem met moeite op mijn tink Knipoog). En hard en die flappen vind ik soms ook irri Tong uitsteken.

Shetfan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-05 20:37

kent iemand een boomloos zadel van het merk floki (jawel, ik ben op zadeljacht Tong uitsteken)

TinusTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 21:12

Ik heb een Freeform, een boomloos zadel.
Het is wel een duur zadel, maar lekker zacht en mijn brede tinker loopt er super ontspannen door!
Pluspunt van dit zadel: past altijd!

Shetfan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-05 21:33

En jawel, weer eentje:P: Het Randols boomloos zadel. Lijkt erg op de barefoot, kent iemand die?

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 07:16

De Barefoot is veel beter qua kwaliteit dan een Randoll's.
Zelf rijd ik overal en altijd op mijn Daaleman dressuurzadel, dat bevalt mij prima Lachen

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 09:47

Ik heb de barefoot Lachen ben wel tevreden mee, valt qua prijs nog erg mee, en het is een goede kwaliteit Lachen

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 09:48

Gewoon een wintecje? Die zijn goedkoop en redelijk goed. Ik had een 2e handsje opgedoken voor 150 euries.

Shetfan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-05 14:34

Opzich heb ik niks teegn Engelse zadels, maar het is toch zo dat het zwaartepunt bij een Engels zadel heel anders ligt? Niet dat ik dat heel erg slecht vind maar om die reden vind ik Niet-Engelse zadels vaak wat fijner. Lachen

796285

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 15:02

Ik heb een tijdje met een semi-western zadel gereden. Een Crates Endurance. Ontzettend comfortabel, zowel voor mij als voor m'n paardje. Helaas kwam ik er toen het sportseizoen er weer aankwam achter dat het voor mij minder geschikt is om echt *endurance* mee te rijden (hoewel de Amerikanen daar anders over denken), het is wat mij betreft bij uitstek geschikt voor lange ritten, western rijden, trektochten etc.

Qua zit is het een beetje in het midden tussen engels en western. De beugels zitten verder naar achter als bij een echt westernzadel, maar de houding is heel lekker, stevig en goed vol te houden.

En ja dus, het is nog te koop. Ik had er laatst een koper voor maar haar paardje bleek te smal in de schouders. De advertentie staat in m'n onderschrift.

Shetfan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-05 15:04

Dat zadel ziet er idd mooi en fijn . uit maar ik zoek toch iets in een lagere prijscategorie Knipoog.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 18:40

En Shet fan, heb je mijn PB nog ontvangen?

Shetfan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-05 19:20

Ja, nog bedankt Lachen.