Nieuwe eigenaar Manege de Horst Groesbeek???

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Squawk

Nieuwe eigenaar Manege de Horst Groesbeek???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-05 21:45

Ik hoorde via via dat er een nieuwe eigenaar is bij manege de horst...

weet iemand nou of dit waar is of.....niet??

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 16:10

Oja?

Daar heb ik vroeger echt heeel lang gereden. Vond het er geweldig.
(Brazil, Umlady!)

Jammer dat ik niet meer in nijmegen woon, anders had ik mijn paard er graag in pension gestald.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 17:51

Nee...is dat echt waar? En hoe zit het met Eddy en Maria dan?? Goh, doet me wat dit. Ben daar kind aan huis geweest toen de vader van Maria gewoon nog wat paardjes had. Dat was pas een echte paardenman waarvan ik nog steeds blij ben dat ik hem gekend heb en dat hij veel met mij op had. Van hem heb ik waanzinnig veel mogen leren. Heb heel veel respect gehad voor hem.
Hah....kan me de eerste keer dat Eddy ooit van zijn leven op een paard zat nog heel helder herinneren... Haha!

garfieldjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 18:22

ja,klopt Lachen
Robin van Lierop heeft de manege nu overgenomen.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 18:31

garfieldjuh schreef:
ja,klopt Lachen
Robin van Lierop heeft de manege nu overgenomen.

En wat gaan Eddy en Maria doen dan?

garfieldjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 18:35

Weet het allemaal niet precies Schijnheilig
maar ze hebben ook hun huis verkocht en hebben een huis in duitsland gekocht Lachen
Eddy geeft soms nog wel privelessen wat ik heb gehoord.

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 18:36

Oh?
Had eigenlijk wel verwacht dat die Eddy en Maria dat nog héél lang zouden blijven doen, die pasten daar helemaal. Erg aardige mensen.
Heb daar nog wel een aantal keer gereden Haha!
Loopt Garfield er nog? *LOL*

garfieldjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 18:40

Bettine schreef:
Oh?
Had eigenlijk wel verwacht dat die Eddy en Maria dat nog héél lang zouden blijven doen, die pasten daar helemaal. Erg aardige mensen.

ja,het kwam ook heel onverwacht
ja Garfield loopt er nog! Lachen

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 18:42

garfieldjuh schreef:
ja,het kwam ook heel onverwacht
ja Garfield loopt er nog! Lachen

Garfield is cool Cool
Pony met humor is dat Haha!

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 19:00

Haaai! Ik rij er al 10 jaar en heb er 4 jaar gewerkt, dus ik weet er wel het een en ander van Haha!
Okee, ja de manege is verkocht. Aan, zoals al vermeld stond, Robin van Lierop. Robin is 22 en zijn ouders zijn ook meegekomen. Ik weet niet wat hij allemaal van plan is, maar tot nu toe is er nog niks veranderd. Wat ik wel heb begrepen is dat hij erg geinteresseerd is in Western, wat ik errug cool vind. Eddy en Maria hebben de manege verkocht omdat het zo uitkwam. Het was niet dat ze hem weg wilden doen, maar doordat op de een of andere manier Robin op hun pad was gekomen, is het gebeurd. Eddy blijft nog minimaal een jaar op de manege werken, ik denk op het gebied van lesgeven. Zijn paard blijft er ook staan.
Wat willen jullie nog meer weten?
Laatst bijgewerkt door Esgaroth op 16-01-05 19:02, in het totaal 1 keer bewerkt

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 19:02

Bettine schreef:
Oh?

Haha! Haha!

Had ook nooit gedacht dat zij daar weg zouden gaan. Toch Maria's ouderlijk huis...

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 19:02

Rivano schreef:
Oja?

(Brazil, Umlady!)

Brazil en Lady? PHOE! Dat is wel heeeeel lang geleden! Die zijn er echt al minstens 8 jaar niet meer.

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 19:14

Majo schreef:
Brazil en Lady? PHOE! Dat is wel heeeeel lang geleden! Die zijn er echt al minstens 8 jaar niet meer.

HaHa, jeugd sentiment!!!

Toen ik wegging was Bolero er net een paar maanden. Daar wilde echt iedereen op rijden.
Waarom is Umlady weg? Die kon zo leuk springen, zat met haar altijd in de prijzen. En Trudy? Geeft die daar nog les?

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 19:18

Umlady? Ik ken alleen Lady, is dat hetzelfde denk je? Dat was een grote vos. Bolero is er nog heel lang geweest maar die hebben ze uiteindelijk weg moeten doen, omdat ie iets met zijn spronggewricht had. Die had geen kans meer om beter te worden.
Trudy is er nog steeds, maar die zit ook vastgeroest aan de manege. Ze heet niet voor niks Roest met haar achternaam Knipoog Met haar gaat het wel met pieken en dalen hoor, qua gedrag.

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 20:12

Majo schreef:
Umlady? Ik ken alleen Lady, is dat hetzelfde denk je? Dat was een grote vos.

Ja klopt, vos met bles. Was in het begin een onstuimig typje. Vooral met springen. Bij de Horst hadden ze echt alle soorten paarden staan, voor ieder wat wils.

Eens denken of ik nog iets te vragen heb. uhm..uhm..
- Loopt de familie Schreeven er nog rond? (broertjes Thijs, Willem, Bart en hun moeder.)
- Heb je nog wat verhalen over de paarden. (Tap? Valentijn? Papillion? Olympus? Tanja? Of zijn die ook allemaal weg?)

m0on

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 20:19

van die familie weet ik niets maar tap is er nog, maar tanja en olympus zijn helaas al weg, papillion en Valentijn zijn waarschijnlijk voor mijn tijd. die staan er nu ook niet meer.

love_nadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 20:21

Robin en Zijn Ouders hebben een Goed bod gedaan vooor de manege
met perceneel erbij enzo.. en dat vond eddy goed..
dat zeggen ze..
Ze hebben eddy en maria's huis er ook bij gekocht..
daar gaan vanaf 1 feb. de ouders van robin in wonen.

Eddy en Maria gaan in kranenburg wonen..

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 20:25

Mijn moeder heeft daar altijd gereden. Op Miranda (zwarte merrie) maar dat is al heeeeel lang geleden. Haha!

love_nadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 20:46

Rivano schreef:
HaHa, jeugd sentiment!!!

Toen ik wegging was Bolero er net een paar maanden. Daar wilde echt iedereen op rijden.
Waarom is Umlady weg? Die kon zo leuk springen, zat met haar altijd in de prijzen. En Trudy? Geeft die daar nog les?

Trudy geeft nog wel eens les..
Maar volgens mij heeft die veel last van haar rug..
die werkt vraag bij de kantine.. Knipoog

en Bolero staat er volgens mij ook niet meeer..

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-05 22:09

Rivano schreef:
Oja?

Daar heb ik vroeger echt heeel lang gereden. Vond het er geweldig.
(Brazil, Umlady!)

Jammer dat ik niet meer in nijmegen woon, anders had ik mijn paard er graag in pension gestald.

Pensionstalling is daar dus wel btje goed?? Ben namelijk btje op zoek naar goede pensionstallingen ensow...

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-05 22:09

Aha klopt het verhaal van Robin toch...

Die ken k nog van vroeger Tong uitsteken

Van manege in ewijk...reed hij ook...

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 23:21

Robin komt idd vanuit Ewijk. Daar werkte hij.
Valentijn en Papillon zijn allaaaang weg, die waren oud en versleten. Miranda was geen zwarte pony maar een donkerbruine.
Wat love_nadira zegt klopt ook, dat heeft Eddy me zelf verteld. Die worden er niet slechter op.
@Rivano: de familie Schreeven is op de manege erg uitgedund. Thijs heeft zijn opleiding afgerond en werkt nu in de zaak van zijn vader (in Nijmegen). Willem heeft zijn eigen afdeling IN de zaak van zijn vader (draaitafels enzo) en Bart weet ik niet. Yvonne heeft haar paard uiteraard op de manege staan terwijl ze thuis plek genoeg heeft, maar dat is interessant natuurlijk. En Will, sja, Will is Will. Hetzelfde als altijd gebleven.
En over de paarden, ik denk dat de meeste paarden die jij uit die tijd kent, weg zijn. De enige die er van 'vroeger' nog zijn, zijn Haidy, Tap en Bart. De rest is allemaal weg, ze werden ook heel oud. Pasja is nog niet zo heel lang weg, ik denk een jaar, hooguit 2 jaar. Die is echt heel oud geworden.
Nog meer vragen?? Lachen Ik kan denk ik overal wel antwoord op geven Lachen

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 08:50

Majo schreef:
Robin komt idd vanuit Ewijk. Daar werkte hij.
Valentijn en Papillon zijn allaaaang weg, die waren oud en versleten. Miranda was geen zwarte pony maar een donkerbruine.
Wat love_nadira zegt klopt ook, dat heeft Eddy me zelf verteld. Die worden er niet slechter op.
@Rivano: de familie Schreeven is op de manege erg uitgedund. Thijs heeft zijn opleiding afgerond en werkt nu in de zaak van zijn vader (in Nijmegen). Willem heeft zijn eigen afdeling IN de zaak van zijn vader (draaitafels enzo) en Bart weet ik niet. Yvonne heeft haar paard uiteraard op de manege staan terwijl ze thuis plek genoeg heeft, maar dat is interessant natuurlijk. En Will, sja, Will is Will. Hetzelfde als altijd gebleven.
En over de paarden, ik denk dat de meeste paarden die jij uit die tijd kent, weg zijn. De enige die er van 'vroeger' nog zijn, zijn Haidy, Tap en Bart. De rest is allemaal weg, ze werden ook heel oud. Pasja is nog niet zo heel lang weg, ik denk een jaar, hooguit 2 jaar. Die is echt heel oud geworden.
Nog meer vragen?? Lachen Ik kan denk ik overal wel antwoord op geven Lachen

Pasja??? Donkerbruine niet al te grote merrie?? Als het dezelfde is die ik ken dan moet die inderdaad hoogbejaard zijn geweest toen ze overleden is, zo'n 32/33 jaar?
En Tap, die ken ik nog uit een andere tijd, maar die is ook de jongste dus niet meer?

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 09:33

Pasja was idd wel die leeftijd die jij aangeeft. In mijn ogen was ze wel groot, ik denk dat het wel een E was. Tap rijdt nu nog een uurtje per week in een lesje mee, meer kan hij ook niet meer. Die is me al een potje oud! Geen idee HOE oud, maar oud Haha!
Wie ben jij eigelijk, LDRD?

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 10:17

PB...