Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

) dat ik ook ooit een keer een hoedje gaan aanschaffen, want dat vind ik idd veel mooier...

Riëtte schreef:Zijn ook meerdere topic over. Moet je even zoeken...
Maar idd wordt er tot vrij hoog nivo gevraagd om met cp te rijden, daarna wordt verwacht dat men goed genoeg rijdt om met hoedje te kunnen rijden. Bovendien staat een hoedje natuurlijk veel netter.
Bij western wordt ook met hoed gereden, maar doordat veiligheid steeds belangrijker wordt is daar ook iets aan verbeterd. Er zijn namelijk losse "capjes" te koop, waarover een westernhoed past. Die capjes zijn gewoon kaal, soort van pothelmpjes. de hoed die erover moet moet je dan dus wel in een grotere maat kopen als je eigenlijk hebt.
Karin schreef:Dat vind ik nou altijd een erg constructief argument.
) maar er zit deze keer wel wat in.

) verlanglijstje staat! 
Die zijn (in mijn ogen) een stuk lelijker dan de gewone caps.
, maar ja, dat hebben de paarden nog niet altijd helemaal in de gaten
. Oftewel, ik heb dus standaard een gewone cap op mijn kop bij het westernrijden. Ik heb er al een paar keer plezier van gehad, en ik heb er geen last van! Dat het "geen gezicht" zou zijn vind ik gewoon onzin (maar ja, ik rij dan ook geen paard om er mooi uit te zien). WormBoy schreef:Bij de westerwedstrijden is een hoed verplicht (misschien niet bij de beginners) dus mag je niet eens met een cap starten. Er zijn "gewone" westernhoeden met een hard bolletje erin: die zijn dus niet goedgekeurd. Er zijn tegenwoordig ook goedgekeurde westernhoeden; ik heb er eens een gezien bij ons op de stal ... als je er graag uitziet als een cowboy uit een Bugs Bunny cartoonDie zijn (in mijn ogen) een stuk lelijker dan de gewone caps.
Natuurlijk rijden westerruiters allemaal heel erg goed, maar ja, dat hebben de paarden nog niet altijd helemaal in de gaten
. Oftewel, ik heb dus standaard een gewone cap op mijn kop bij het westernrijden. Ik heb er al een paar keer plezier van gehad, en ik heb er geen last van! Dat het "geen gezicht" zou zijn vind ik gewoon onzin (maar ja, ik rij dan ook geen paard om er mooi uit te zien).
Tittel schreef:Ze rijden voor eigen risico. Het zijn wel mijn paarden en daar ben ik aansprakelijk voor en verzekerd, maar rijdt er iemand anders op dan is dat voor hun eigen risico en veiligheid.