Cap, wel/geen veiligheidscap en merk kriebel..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Jolien_

Cap, wel/geen veiligheidscap en merk kriebel..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-05 19:11

hallo,

ik kan van een meisje een cap overkopen, dit is een veiligheidscap (verstelbaar) van het merk Kriebel (co). Kennen jullie dit merk? Zo ja, weten jullie dan ook de nieuw prijs?
ik heb namelijk op internet gezocht maar kan het nergens vinden (het hele merk niet).
Ze vraagt er 25 euro voor, dat is wel redelijk of niet?

Naja, ik heb zelf ook nog een cap, maar dat is geen veiligheidscap. Mag ik daar eigenlijk nog wel mee rijden?? weten jullie dat misschien??

Alvast bedankt!! Haha!

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 19:13

Ik zou een nieuwe kopen, die heb je al vanaf ongeveer 35 euro. Weet je ook zeker dat er niet mee gevallen is etc. Dressuurwedstrijden mag je tot 1 april met een 'oude' cap rijden, springwedstrijden niet.

_Jolien_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-05 13:30

ok, ja ik weet nog nie of ik hem koop, maar ja...

mag je nog wel zonder een veiligheidscap in een manege rijden, weten jullie dat?

Kent niemand anders dit merk????

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 14:38

Het ligt aan je manege of je verplicht bent om een veiligheidscap te dragen. Bij mij op de manege is het in de les verplicht, maar buiten de les niet.

Ik ken het merk niet, maar misschien kan je google proberen.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 14:45

ik ken het merk ook niet nee.
Ik zou, wat Misser ook zegt, een nieuwe veiligheidscap kopen. Als er met een 2e hands al een keer op de cap gevallen is oid dan is hij niet meer helemaal veilig. En persoonlijk ben ik een voorstander ervan om, als je dan toch een cap opzet, een veiligheidscap te pakken.
bij de meeste maneges zal overigens het gebruik van een veiligheidscap in de loop van de tijd toch wel verplicht gestelds gaan worden.