Wie kent of staat op WENNEKERS??? (AALSMEER

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dressage19

Wie kent of staat op WENNEKERS??? (AALSMEER

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-05 19:49

Hello, Ik ga volgend jaar of liever nog eind dit jaar een eigen paard kopen Haha! en ik wil hem waarschijnlijk gaan stallen bij wennekers want deze stal heeft in mijn ogen de meeste mogelijkheden. Ik zou alleen graag ervaringen van andere horen over deze stal. Dus ken je wennekers of sta je op wennekers/ heb je er gestaan, wat vind je van de stal, wat zijn de stalkosten en hoe zijn de mensen etc?? Verward

Groetjes, Daniëlle [/b]

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 21:00

Ik ken Wennekers wel een beetje, wat ik er op tegen heb is dat het zo ontzettend groot is. Hoor wel eens van mensen die er staan dat ze veel stalgenoten niet eens kennen.

Natuurlijk wel fijn dat er veel bakken en andere faciliteiten zijn, maar toch zou het mijn keuze denk ik niet zijn...

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 21:58

PB vikki eens, die staat daar met haar paarden.

Ik jureer er heel vaak, heb er ook wel eens gestart maar het is mij veel te massaal en ik vind het er nogal 'rommelig' (en dan druk ik me nog voorzichtig uit)

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 22:09

Ik heb er zo'n 15 jaar gestaan, wat wil je weten?

Het is groot, mijn paard werdt compleet krankjorem en moest in de eenzame opsluiting.
Stalgenoten ken je niet, alleen die in je nabije omgeving.
Veel bakken en facilliteiten ja, maar altijd overvol (niet zo vreemd met 'in mijn tijd' rond de 300 paarden maal minimaal 2 personen per paard)

Wel lekker het bos op stapafstand met een apart pad ernaartoe.
Nadeel dat er nu nog eens een binnenbak met stallen en een compleet restaurant bijgebouwd wordt (heb ik mij laten vertellen) nog meer drukte dus.

Ach, ik heb vele nadelen in mijn hoofd maar heb er wel heel lang gestaan, in mijn geval was het de meest complete en betaalbaarste in de omgeving, heb er best goede herinneringen aan

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 22:31

T@nj@ schreef:
Ik heb er zo'n 15 jaar gestaan, wat wil je weten?

Het is groot, mijn paard werdt compleet krankjorem en moest in de eenzame opsluiting.
Stalgenoten ken je niet, alleen die in je nabije omgeving.
Veel bakken en facilliteiten ja, maar altijd overvol (niet zo vreemd met 'in mijn tijd' rond de 300 paarden maal minimaal 2 personen per paard)

Wel lekker het bos op stapafstand met een apart pad ernaartoe.
Nadeel dat er nu nog eens een binnenbak met stallen en een compleet restaurant bijgebouwd wordt (heb ik mij laten vertellen) nog meer drukte dus.

Ach, ik heb vele nadelen in mijn hoofd maar heb er wel heel lang gestaan, in mijn geval was het de meest complete en betaalbaarste in de omgeving, heb er best goede herinneringen aan

Of je kent alleen degene die je wil kennen... Knipoog Maar eh... er staan best leuke mensen op Wennekers hoor... Schijnheilig Ik sta er met mijn 2 paardjes... en itt T@nj@'s paard doen die van mij het juist geweldig. Ik had van mijn merrie nooit gedacht dat ze zou kunnen wennen op zo'n grote stal, maar wat ben ik blij dat ik het toch geprobeerd heb. Ze is nl. een stuk relaxter dan ooit tevoren, ik denk dat het voor haar heel erg prettig is dat ze altijd wat te zien heeft. Wij hebben het iig reuze naar ons zin. De faciliteiten zijn geweldig en ik vind Wennekers net een klein dorp Haha! . Er komt trouwens ook een veearts intern, best praktisch (hoewel ik gewoon lekker mijn eigen DA houd Haha! ) . Er zitten trouwens meerdere stalgenoten op bokt Lachen .

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 22:39

Dat is de juiste benaming, een klein dorp
Ach, ik kende best veel stalgenoten daar hoor maar ik stond helemaal achterin, mensen van voor op het erf kon ik dus echt niet, ja de oud gediende die er al stonden toen ik daar kwam (jawel, ik heb ook voor gestaan, heb zo'n beetje alle stallen daar wel gehad met Kevin Haha! , ben voor begonnen en steeds verder naar achteren gegaan Haha! )

Maar Jos is nu toch weer aan het bijbouwen? Worden jullie daar nu niet een beetje gek van dat er dan nog meer bijkomt?

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 22:43

Ik heb ook op Wennekers gestaan en ben er weggegaan omdat het veel te massaal was en nog massaler zou worden omdat ik hoorde dat er nog een nieuwe binnenbak bij zou komen met nóg meer stallen Scheve mond Ik heb er tot nu toe geen dag spijt van gehad dat ik ben weggegaan omdat mijn paard nu veel rustiger is geworden, voor Omar was Wennekers gewoon te onrustig. Het is idd net een paardendorp.

Toen ik er stond stonden er geloof ik wel 235 paarden Bloos! Verder staan er ook wel aardige mensen en je hebt natuurlijk wel de ruimte en het bos zit heel dichtbij.

Het is maar net wat je zoekt....

Daantje1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 22:54

Ik heb net als AnneOmie bij Wennekers gestaan. Het is inderdaad waar dat je er super veel mogelijkheden hebt. Maar je moet wel een paard hebben die het massale niet erg vind.
Mijn paard kon hier dus niet tegen. Sinds hij op een andere stal staat is ie veel meet ontspannen.
Ze zijn inderdaad met een nieuwe binnenbak bezig. Die word ook erg groot. Er komen ook nieuwe stallen aan. Was mij iets te veel van het goede.
Maar qua lokatie kun je niet veel beter krijgen denk ik.

Groetjes

meimei_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 01:10

voor k myrthe kreeg was ik ook op zoek gegaan naar stallen in de buurt en was ook een paar keer bij wennekers geweest, eerst leek het me helemaal geweldig! zo veel faciliteiten.
maar later hoorde ik de ervaringen van mensen...--- paardenstad, fabriek, als je paard iets heeft niemand die het merkt, je kent je eigen stalgenoten niet en ga zo maar door... ben wel blij nu dat ik op een klein/normale maat stal sta.

en volgends mij zou mn pony die soms best wel hyperactief kan zijn, daar altijd hyper zijn.
uiteindelijk moet je kiezen wat het best is voor je pony, die staat daar (als het goed is) het meest en voor een tijd.

muiszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 13:00

paardenfabriek, ik heb het ene paar keer gezien en ik zou er voor geen goud willen staan, niets personelijks, nietspaardvriendelijk. allemaal op het massale (geld) gericht. als je paard ertussen past a-la, maar ik ken er maar weinig.. trouwens ook lekker al die cerosine-lucht van schiphol.

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 14:25

Het is daar mega groot wat ik op hun site zag.
Maaruuh hoeveel binnenbakken hebben ze daar dan nu wel niet?

muiszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 14:34

2 dus

Nintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 14:45

3 binnenbakken Lachen

De pony die ik rijd al 3 rijd staat er ook sinds 2 Oktober. Hij heeft wel even tijd nodig gehad om te wennen (van een stal met 10 paarden naar ruim 200), maar hij heeft het nu wel naar zijn zin! Hij heeft ook een privelandje dus staat elke dag buiten.

Ik vind het persoonlijk ook veel te groot. Ik ken er verder ook zo goed als niemand Haha! Maar ik ben er maar 2x per week en dan 's middags, en dan zijn er nooit zo veel mensen. Dan rijden er ook maar heel weinig mensen in de bakken, dus erg rustig (de meeste mensen zijn er savonds geloof ik). Dus ik heb er nooit last van dat er teveel mensen zijn!

Ik vind het verder kwa faciliteiten wel super Lachen

Dressage19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-05 14:49

Heel erg bedankt voor al jullie reacties, ik weet nog niet zeker wat ik wil, het duurt natuurlijk nog wel even voordat mijn paard er is maar ik ga in ieder geval goed rondkijken voordat hij is 'gearriveerd'.

Groetjes, Daniëlle

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 10:45

muiszje schreef:
paardenfabriek, ik heb het ene paar keer gezien en ik zou er voor geen goud willen staan, niets personelijks, nietspaardvriendelijk. allemaal op het massale (geld) gericht. als je paard ertussen past a-la, maar ik ken er maar weinig.. trouwens ook lekker al die cerosine-lucht van schiphol.

Dat is heel grappig... want je verwoord precies mijn gedachten van voor ik er stond. Maar om de faciliteiten en de prijs heb ik het toch geprobeerd en daar ben ik dus echt wat blij om. Ik vind het juist wel persoonlijk en paardvriendelijk... en ik denk dat er meer paarden zijn die er tussen pssen dan jij zou denken. Ik had echt verwacht dat mijn neurootje er nooit zou kunnen wennen maar tot mijn verbazing is ze op Wennekers relaxter en zit ze beter in haar vel dan ooit te voren. Ze is socialer geworden dan ik ooit had durven dromen dat ze zou kunnen zijn. En ook mijn hengstje is van eenkennig mega watje veranderd in een stoere allemans vriend. Als je ergens een probleem mee hebt is er altijd wel iemand die wil helpen en er is ook heel veel bespreekbaar met de stalhouders, dat onpersoonlijke valt mij dus echt meer dan mee. Toen ik een keertje grieperig thuis was werd er vrijwillig 2 keer per dag door iemand met mijn paardje gewandeld... nee, ik kan eigenlijk niet klagen. En misschien is mijn reukvermogen wel aangetast doordat ik op schiphol (rijk) werk, maar de kerosine ruik ik niet. Haha! Nog een leuk iets van de staleigenaar om aan te tonen dat het zeker niet per definitie onpersoonlijk is; mijn bf gaat zijn taalstage op stal lopen. Beetje helpen en Nederlands kletsen... goed geregeld wat ons betreft.

Nintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 11:22

vikki schreef:
En misschien is mijn reukvermogen wel aangetast doordat ik op schiphol (rijk) werk, maar de kerosine ruik ik niet. Haha!

Ik ook absoluut niet. Ik heb zelfs geen last van de stijgende en dalende vliegtuigen, merk amper dat ze er zijn! Haha! Dat denken mensen vaak ook, dat je super veel last hebt van de vliegtuigen daar, ík in iedergeval niet Lachen

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 11:33

Steffi schreef:
Ik ook absoluut niet. Ik heb zelfs geen last van de stijgende en dalende vliegtuigen, merk amper dat ze er zijn! Haha! Dat denken mensen vaak ook, dat je super veel last hebt van de vliegtuigen daar, ík in iedergeval niet Lachen

Daar had ik trouwens ook geen last van toen ik op Wennekers stond. Slechts 1x had ik er last van toen ik net springles had in de springtuin en ze een motor van een vliegtuig aan het doorstarten waren Haha! verder nooit last van vliegtuigen gehad en ook geen kerosine stank.

Dressage19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-05 11:41

OKee dat is wat positiever maar wat betalen jullie nou voor de stalling bij wennekers? Je mag het me ook PB-en

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 12:01

Ik heb een pb'tje gestuurd.

Dressage19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-05 12:46

Ik zie uit het negatieve bos nu ook wat positieve bomen steken. Wel tegenstrijdig de meningen, het moet je dus maar net bevallen dat het zo grootschalig is? Ik vind de prijzen trouwens best meevallen.

Vraagje: Zijn er op wennekers ook officiele wedstrijden? Dat je 1 keer per maand op de stal zelf kunt starten?

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 13:00

Dressage19 schreef:
Ik zie uit het negatieve bos nu ook wat positieve bomen steken. Wel tegenstrijdig de meningen, het moet je dus maar net bevallen dat het zo grootschalig is? Ik vind de prijzen trouwens best meevallen.

Vraagje: Zijn er op wennekers ook officiele wedstrijden? Dat je 1 keer per maand op de stal zelf kunt starten?

Kom anders af en toe eens langs (zin in een boktmeetinkje? Haha! ), dat heb ik ook gedaan voor ik besloot mijn paarden er naar toe te verhuizen. Gedurende een periode van een week of 3 ben ik regelmatig langs gegaan op verschillende dagen en tijdstippen om zo de sfeer te proeven en de drukte te ervaren. En ja, er worden op Wennekers ook officiele wedstrijden georganiseerd. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 13:08

Ik heb geen paard op Wennekers, maar ik ben er nu een paar keer geweest.
Mijn indruk als buitenstaander?

Een ontzettend grote en drukke stal. Maar wel gezellig en zeker niet onpersoonlijk. Paarden maken op mijn niet de indruk dat ze gek worden van de masele hoeveelheid aanwezige paarden.

Kerosine lucht? Ik heb het niet gemerkt hoor!

In de toekomst komt er bij ons ook weer een paard, en ik weet zeker dat als ik hier nog woon dat ik hem daar stal.

Dressage19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-05 13:45

Hoe is het hooi en kuil op de stal? Ik heb van mensen die er jaren geleden stonden gehoord dat er wel eens slecht hooi etc. werd gevoerd. Hoe is dat nu?

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 13:55

Het is wel eens wat minder ja... het ligt een beetje aan het weer en hoe lang het opgeslagen is geweest denk ik. Maar ik vind het aantal keren dat ik kuil heb gehad dat ik niet goed vond te verwaarlozen. Ze kunnen voor het aantal paarden dat gevoerd moet worden helaas niet iedere baal / pluk uitpluizen, maar als je nieuw hooi of kuil wil omdat je een slechte 'pluk' hebt gekregen dan maken ze daar absoluut geen probleem van. Maar goed, het is mij (tot nog toe) maar 1 keer overkomen (mijn paardjes staan er sinds september 2003).

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 17:07

Huh Verward Ik dacht dat jij kwam een week nadat wij waren vertrokken Haha!
Wij zijn Oktober 2002 verhuisd, op de dag van de brand, zit ik daar even een jaar naast zeg Haha!