Wat is beste bijzet voor 2,5 jarige aan longe?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

paulanda

Wat is beste bijzet voor 2,5 jarige aan longe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-05 18:25

Vanity word in april 3 ,en zo nu en dan longeer ik haar in een afgezet gedeelte van de bak,dat gaat op zich prima,we doen alles rustig aan en leert razendsnel,maar mede door haar hoogte(1.70),alles met de tijd.

Nu is het wel de bedoeling haar ove reen tijdje af en toe wat licht bij te zetten,zo went ze ook vast aan wat lichte druk op de teugels.
Nu gebruik ik bij mijn 9 jarige ruin een elastiek,maar dat paard hangt niet en heeft erg fijne aanleuning van zichzelf en doet het daar erg fijn op.

Maar voor z'on jong paard lijkt me dat minder geschikt,ben bang dat ze er op gaat hangen,en tevens heeft ze flink lange hals,en komt er dus aardig wat druk al op te staan.

Wat gebruiken jullie voor de jonge paarden?

Panter17

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 18:30

Ik zou het eventjes zonder proberen je loopt de kans dat je zo'n lief jong paardje gaat verpesten ...

AmberR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 18:32

je zou af en toe met een pessoa kunnen proberen te longeren.
als je dat gaat doen wel licht opbouwen en niet te vaak want ze is nog erg jong..
succes ermee

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 18:36

Laat haar eerst zelf de gewenste houding opzoeken, voordat je eventueel gaat bijzetten.

Als het even kan niet bijzetten, als je wat meer wil doen ga dan bv met balkjes aan de slag.

Als je haar aan teugeldruk wil leren wennen, kan je een touwtje gebruiken, of je kan aan de lange lijnen aan de slag gaan. Op die manier kan je haar ook zonder ruitergewicht de zijgangen, etc aanleren. En heb je een stuur en rem voordat je erop gaat.

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 18:44

Een bijzetteugel die je vast maakt aan de singel.

Maaikelove

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 19:04

Ik zou beginnen met de touwtjes laag, en als ze daarmee lekker lopen, de touwtjes aan een hoger ringetje van de longeersingel Knipoog