Als het voertijd is en ik ben bij de pony's zijn ze altijd erg nijdig naar elkaar (en naar mij
, maar dat vergeef ik hun nog wel
). Vooral Mira wordt weggejaagd, krijgt een schop. Het gaat eigenlijk zover dat als wij er niet zijn om ze uiteen te houden, ze gewoon geen eten krijgt.Het gekke is, dat als het niet om eten gaat, de paarden beste maatjes zijn. Ze zouden elkaar geen minuut kunnen missen en als ik die Mira dan uit de wei haal, loopt Rocky (de grote baas van het gezelschap) zich zo in het zweet dat heel de wei omgeploegd is en Rocky genoeg beweging gehad heeft in één keer. Mira mag ook in de stal waar ze met hun drieën in gaan.
Maar vanaf dat het etens tijd is krijgt ze een flinke hap in haar bil. Ze probeert zich absoluut niet op te dringen. Loopt zelfs al weg als Rocky dreigt aan te komen en wacht een eindje verder tot alles op is.
Nu is mijn vraag:
- Kennen jullie dit probleem? Graag ervaringen en echt hoe de paarden zich bij jullie precies gedragen
.- Waarom die voernijd als de 'leider' zich toch over de ander paarden hoort te ontfermen? Hoe is dit gedrag te verklaren?
- Wat eraan te doen?

.
)