Moet ik hem ervoor straffen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

IvysToeter

Moet ik hem ervoor straffen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-05 11:35

Ik heb een mini paardje van nu bijna 7 maanden.
en hij is echt nog heel klein.
Op de stal waar hij staat lopen 2 honden, een new found lander en een appenseller.
Die appenseller loopt af en toe een beetje om hem heen te draaien enzo, maar die heeft ooit al eens een schop van een paard gehad en hij weet dat hij moet oppassen voor paarden/pony's.
Maar die new foundlander hebben die mensen nog niet zo lang en die snapt nog niet dat ze moet oppassen voor de paarden.
Ook al heeft ze al eens een schop van een shetlander gehad en word ze wel eens achterna gezeten.

Mijn moeder brengt toeter elke ochtend naar de wei en de new foundlander gaat hem dan uit lopen dagen.
ze begint super te blaffen en om hem heen te springen, want ze wil met hem spelen.
Maar hij wil dat niet met haar.

Ook gaat ze heel erg dicht achter hem lopen en aan zijn kont snuffelen.
Mijn moeder zegt dat ze het idee heeft dat die hond er binnenkort een keer op toeter zijn rug springt.
En als toeter dan schopt dan is het toch die eigen schuld van die hond?
of heb ik dat dan fout?

Ik heb gisteren een hele ruzie gehad erover met de eigenaar.
en die vinden dat niet normaal dat toeter zou schoppen (is nog niet gebeurd) als die hond met hem wil spelen en op toeter zijn rug springt.
Ik zei toen dat hij van mij best een schop(je) uit mocht delen als die hond hem zo erg lastig valt en dat ik hem daar niet voor straf.
Want ik vind dat die hond het er dan zelf naar maakt.

Vinden jullie dat ik toeter wel moet straffen als die hond ooit op toeter zijn rug zou springen?

Ik hoor net van mijn moeder dat 1 van de zonen van de eigenaar (waar ik gisteren ruzie mee had) zijn excuses heeft aangeboden.
Want hij bedoelde het niet zo.
Hij dacht namelijk dat toeter al getrapt had en dat was niet zo.

(sorry voor het lange verhaal maar ik wil graag jullie mening weten)

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 11:54

volgens mij hoort dit bij BB

SummerRemedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 11:59

Ik zou zelf de hond niet straffen, als je pony er last van heeft deelt ie vanzelf wel een tik uit en dan is het de eigen schuld van die hond, die komt er vanzelf wel achter. En ik zou het idioot vinden als de eigenaren van die hond er boos om worden, moeten ze dat beest maar beter opvoeden hoor!

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 12:21

Ik vind, dat als die hond zo ieritant en vervelend is, en jou Toeter lastig valt dat hij dan best een schop uit mag delen, dat moet die hond dan maar leren, als de eigenaren van die hond er niet opletten en hem niet beter opvoeden. ik zou Toeter er niet voor straffen.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 12:45

Ik ga met de rest mee. Van fouten leert men Lachen

ellenlouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 12:48

Heel verrassend Knipoog maar ook ik ga met de rest mee.
Kun je die hond niet even opsluiten als je met je paardje naar de wei loopt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 14:07

Je moet wel oppassen, bij ons heeft een hond een tijd geleden een trap tegen zijn hoofd gehad van een pony waarna de hond dood neerviel. Verdrietig

Brendageene

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 14:58

ik zou die hond ervoor straffen, de honden bij ons op stal mogen echt niet achter de paarden aan en ermee 'spelen' Als ze een keer bijten heb je echt een probleem. Ik zou dus zorgen dat die hond zich maar gedraagd en als die hond een keer een schop krijgt is dat ook zn eigen schuld als jij die hond al gewaarschuwd hebt om niet in de buurt te komen. Vind niet dat je die pony moet gaan straffen dat hij van zich af slaat als er een roofdier op zijn rug springt

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 18:01

Ik ga met Brendageene mee..
Straf idd die hond om ongelukken te voorkomen..
En straf Toeter als hij zijn beentjes optilt alleen als de hond om hem heen rent.. Springt de hond boven op Toeter of bijt hij Toeter.. Dan straf je uiteraard die hond en als Toet dan uithaalt hem niet.. Hij verdedigd zichzelf net als in de vrije natuur.. Knipoog

sarahlou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 18:10

Ik zou ook idd. de hond straffen. Nu doet Toeter nog niets. Maar straks heeft hij er ook genoeg van, en ik denk niet dat een pony onderscheid maakt tussen de ene of de andere hond. voor je het weet zit jij met een pony die naar alle honden trapt. (en dat is niet de schuld van je pony).
Ik zou dit toch even voorleggen bij de eigenaar van de hond. Ook met je moeder erbij, tenslotte zet zij de pony ook buiten.

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 18:11

Zelf niet straffen. Die hond zal niet snappen waarom je hem straft. Wanneer het je pony echt een keer gaat vervelen, doet ie het zelf wel, en weet de hond ook precies waar het vandaan komt Knipoog

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 18:16

maar je moet wel uitkijken dat de pony de hond niet doodslaat.een hond is toch velen maalen teerder dan een pony/paard.ik vind dat je de hond best een afstraffend tikje mag geven op zn kont of desnoods een keer op zn snuit.daarbij moet je hem wel eerst met je stem gewaarschuwd hebben natuurlijk!

Ninla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 18:20

Dit heb ik dus ook gehad op een vorige stal... M'n pony trapte naar een hond, gelukkig niet raak... Maar ik straf ninla er niet voor die hond sprong tegen dr benen aan, en blaffen en ninla is nou eenmaal geen fan van honden dus kan je het verwachten!
En nu als er honden langs lopen waarschuw k dr wel, maar ik zou toeter er niet voor straffen hoor, die hond leert het ook van zelf af, en je hebt nu de eigenaar van de hond ingelicht dus meer kan je niet doen!
Als toeter ooit uit haalt, dan weet je iig dat je gewaarschuwd had!

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-05 18:23

de meeste van jullie denken dat ik vraag of ik de hond moet straffen, maar ik bedoelde:
Moet ik toeter straffen als hij die hond een schop geeft, omdat die hond op zijn rug springt?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 18:23

Volgens mij denkt die hond dat de pony ook een hond is en probeert er dus ook als hond mee te spelen met alle risico's vandien. Ik zou toch de eigenaar van die hond aanspreken, want als hier gewonden van komen ben je verder van huis.

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 22:13

IvysToeter schreef:
de meeste van jullie denken dat ik vraag of ik de hond moet straffen, maar ik bedoelde:
Moet ik toeter straffen als hij die hond een schop geeft, omdat die hond op zijn rug springt?

Nee zeker niet.. Maar die situatie moet niet gevaarlijk voor jullie worden, want dan zou ik hem wel op zijn plaats zetten..

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 23:21

*heb niet alles gelezen* maar *spreekt uit ervaring* ik vind dat je die hond moet proberen weg te sturen en anders krijgt hij idd vanzelf een tik....eigenlijk is het heel gevaarlijk....jouw pony doet dan niet zo snel iets maar ik ken ook paarden die een hekel aan honden hebben en ze aanvallen...en een paard kan ook doodsbang zijn voor honden........denk maar eens aan de gevolgen....