welk kalmeringsmiddel?? (homeopatisch?!)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

linda_lekuri

welk kalmeringsmiddel?? (homeopatisch?!)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-05 09:43

Ik zit met een probleempje.....

Mijn paard heeft nu al 11 weken een peesblessure en over 2 weken komt de DA weer kijken/ scannen en hopelijk is het dan genezen!
Vanaf dan mag ik waarschijnlijk weer langzaam gaan trainen.

Ik ben nu al een aantal weken druk met staptraining over het harde, ik stap (en soms klein stukje draf) 2x per dag een rondje over de weg! (ca. 20 minuten). Opzich houdt ze zich daar best rustig onder, af en toe is ze iets fris, maar het is goed te doen! (ze heeft dus verder stalrust en komt dus verder niet buiten)

Nu had ik gisteren een afspraak met de zadelmaker om een nieuw zadel aan te schaffen en hij adviseerde om in de manege af te spreken, zodat ik de verschillende zadels ook rijdend uit kon proberen!
NOU!!! Mijn paard vond het dus heeeeeeel leuk om na zo'n 3 mnd. weer in de manege te zijn!!!! Terwijl ik zadels aan het proberen was, heb ik alle hoeken van de manege gezien!! Bloos! Ik ben blijven zitten, maar ze BOKTE en STIJGERDE en 'VLOOG' echt rond! en dat ken ik dus helemaal niet van haar??!!! Het waren echt duidelijk VREUGDE SPRONGEN!! Maar ik vond dat niet zo grappig! (de zadelmaker wel) Boos!

Waar ik nu dus mee zit......ik ben bang dat als ik dus dadelijk weer 'gewoon' met haar mag gaan trainen, dat ze 1 brok energie is! Een lopende TIJDBOM!!! En dat terwijl ik juist rustig aan moet doen ivm die peesblessure (die dan net genezen is)!

HEBBEN JULLIE TIPS! OF EVT. (HOMEOPATISCHE) KALMERINGSMIDDELEN ZODAT IK HAAR RUSTIG KAN HOUDEN?????????

Sorry voor het lange verhaal, maar het heeft de hele nacht door mijn hoofd gespookt en het zit me echt niet lekker! (en mijn moeder al helemaal niet!)
Alvast bedankt! Linda

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 09:45

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 09:47

daar heb je Relax en Easy Going (bij de paardendrogist), werkt wel, maar meer voor dagelijks gebruik om de scherpe reacties een beetje te minderen, maar om een paard rustig te houden.....denk ik dat je "zwaardere" middelen moet hebben

linda_lekuri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-05 09:55

Anouar15 schreef:
Misschien kan je eens op www.paardendrogist.nl kijken

Ja daar heb ik al gekeken, maar daar staan zoveel verschillende middelen op.....?! Ik zou niet weten wat ik het beste kan gebruiken en wil daarom graag via hier ervaringen van diverse mensen vragen!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 09:57

zie bericht hierboven, ik heb beide middelen geprobeerd, easy going zijn echt gedroogde bloemetjes, relax is bruine poeder en het werkt allebei om de scherpe kantjes eraf te halen

supersambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 10:24

ik denk dat homeopatisch niet gat werken in dit geval
als je niet eerst mag longeren van de DA en het wordt echt gevaarlijk zou ik er een streepje sedalin in doen

Fielychi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 11:32

heb het in eerder topic ook al gezegd: pas op met homeopathische middelen! Koop niet zomaar iets waarvan je denkt 'dat zou weleens kunnen helpen'. Je moet advies inwinnen van een deskundige!
Homeopathie is gericht op het totaal beeld van het dier, niet op 1 punt (in jou geval het rustig willen houden).
Met totaal beeld bedoel ik: voelt ie zich lekker, waar voelt hij zich het beste bij en natuurlijk ook wat het probleem is en nog meer...
Jouw paardje voelt zich duidelijk kiplekker in de manege, vind ik niet raar na een lange tijd van weinig werken.
Natuurlijk wil die zijn energie kwijt, logisch, zou ik ook willen als ik haar was!

Misschien moet je gewoon meer met haar naar de manege gaan, zodat ze het niet zo spannend meer vindt als je gaat.

Anders advies inwinnen van dierenarts of een homeophaat.
Succes ermee! OK dan!

knightloekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 12:15

Mijn paard is wel eens onrustig/gespannen dan geef ik hem 3 druppeltjes Rescue remedy van bach op een suikerklontje..

supersambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 13:55

een beetje onrustig en gespannen is bij mij heel wat anders dan volledig aan de kletter

Passionato

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 15:24

Fielychi schreef:
heb het in eerder topic ook al gezegd: pas op met homeopathische middelen! Koop niet zomaar iets waarvan je denkt 'dat zou weleens kunnen helpen'. Je moet advies inwinnen van een deskundige!
Homeopathie is gericht op het totaal beeld van het dier, niet op 1 punt (in jou geval het rustig willen houden).
Met totaal beeld bedoel ik: voelt ie zich lekker, waar voelt hij zich het beste bij en natuurlijk ook wat het probleem is en nog meer...
Jouw paardje voelt zich duidelijk kiplekker in de manege, vind ik niet raar na een lange tijd van weinig werken.
Natuurlijk wil die zijn energie kwijt, logisch, zou ik ook willen als ik haar was!

Misschien moet je gewoon meer met haar naar de manege gaan, zodat ze het niet zo spannend meer vindt als je gaat.
Anders advies inwinnen van dierenarts of een homeophaat.
Succes ermee! OK dan!

helemaal mee eens.. mensen denken vaak met homeopatisch.. baat het niet dan schaat het niet.. mis..
Vaak worden natuurgeneesmiddelen zoals kruiden etc ook onder homeopathie gezien.. dit is niet waar. homeopathie is een bepaalde stof die normaal het "ziektebeeld" opwekt, zoveel maal op een bepaalde manier verdunnen (potentieren) door middel van schudden. In de homeopathie gelooft men dat het middel de werkzame "kracht" krijgt door het verdunnen en schudden.

Ik zit met hetzelfde probleem als jij.. ook het peesblessure, en ook met zo'n paard Haha!
Gelukkig kende mijn dierenarts mijn paard al, en had uit voorzorg al wat spuitjes meegegeven. Dit kalmeringsmiddel spoot ik een half uurtje voor het rijden in een spier, en het werkte super. Hij was niet helemaal suf, maar wel een stuk rustiger. Ik ben normaal helemaal tegen dit soort troep, maar ik vond het een betere oplossing dan weer een aantal maanden stappen omdat ie zo uit zijn stekker was gegaan.
Ik heb het een weekje gebruikt, en nu gaat het opbouwen gewoon goed zonder middeltjes..
Succes in ieder geval!