Mijn paard heeft nu al 11 weken een peesblessure en over 2 weken komt de DA weer kijken/ scannen en hopelijk is het dan genezen!
Vanaf dan mag ik waarschijnlijk weer langzaam gaan trainen.
Ik ben nu al een aantal weken druk met staptraining over het harde, ik stap (en soms klein stukje draf) 2x per dag een rondje over de weg! (ca. 20 minuten). Opzich houdt ze zich daar best rustig onder, af en toe is ze iets fris, maar het is goed te doen! (ze heeft dus verder stalrust en komt dus verder niet buiten)
Nu had ik gisteren een afspraak met de zadelmaker om een nieuw zadel aan te schaffen en hij adviseerde om in de manege af te spreken, zodat ik de verschillende zadels ook rijdend uit kon proberen!
NOU!!! Mijn paard vond het dus heeeeeeel leuk om na zo'n 3 mnd. weer in de manege te zijn!!!! Terwijl ik zadels aan het proberen was, heb ik alle hoeken van de manege gezien!!
Ik ben blijven zitten, maar ze BOKTE en STIJGERDE en 'VLOOG' echt rond! en dat ken ik dus helemaal niet van haar??!!!
Het waren echt duidelijk VREUGDE SPRONGEN!! Maar ik vond dat niet zo grappig! (de zadelmaker wel)
Waar ik nu dus mee zit......ik ben bang dat als ik dus dadelijk weer 'gewoon' met haar mag gaan trainen, dat ze 1 brok energie is! Een lopende TIJDBOM!!! En dat terwijl ik juist rustig aan moet doen ivm die peesblessure (die dan net genezen is)!
HEBBEN JULLIE TIPS! OF EVT. (HOMEOPATISCHE) KALMERINGSMIDDELEN ZODAT IK HAAR RUSTIG KAN HOUDEN?????????
Sorry voor het lange verhaal, maar het heeft de hele nacht door mijn hoofd gespookt en het zit me echt niet lekker! (en mijn moeder al helemaal niet!)
Alvast bedankt! Linda