Paarden aan elkaar laten wennen...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kimmegie

Paarden aan elkaar laten wennen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-05 22:21

Een stalgenoot en ik willen eigenlijk onze paarden aan elkaar laten wennen.
Ze hebben nog nooit samen in de bak gestaan.
Ze staan wel naast elkaar op stal, maar bijten veel naar elkaar.

Aangezien we het makkelijk vinden als de paarden die we normaal voor elkaar naar buiten gooien bij elkaar kunnen staan moeten we dit toch een keer proberen.

Ik houd alleen mijn hart vast, omdat mijn paard niet 1 van de vriendelijkste is Boos!

Ze slaat de meeste paarden van zich af helaas.....
Nu is het paard waar het om gaat wel een ruin en meestal gaat dat juist wel goed. Ze slaat over het algemeen merries van zich af.

Hoe kan ik dit het beste aanpakken????
Ik durf er namelijk niet tussen te springen als het mis gaat.

Wie helpt mij

marije1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 22:25

Misschien kun je eerst een draadje spannen in de bak? Zodat ze eerst gescheiden lopen, maar elkaar wel kunnen zien, ruiken, voelen ed! Als dat goed gaat, op een gegeven moment het draadje ertussen uit halen.. Succes ermee!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 22:26

Tsja

Kun je ze in eerste instantie in een paddock oid naast elkaar zetten? Zodat er nog een afscheiding tussen zit? Op die manier kun je alvast kijken hoe het gaat.

Anders met elkaar los zetten op een ruimte die groot genoeg is (een bak?). Bij voorkeur nadat jullie een flinke rit gemaakt hebben zodat ze graag willen rollen en niet zoveel fut hebben om naar elkaar te slaan Knipoog.

Verder er wel continue bij blijven.

kimmegie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-05 22:30

Apple schreef:
Tsja

Kun je ze in eerste instantie in een paddock oid naast elkaar zetten? Zodat er nog een afscheiding tussen zit? Op die manier kun je alvast kijken hoe het gaat.

Anders met elkaar los zetten op een ruimte die groot genoeg is (een bak?). Bij voorkeur nadat jullie een flinke rit gemaakt hebben zodat ze graag willen rollen en niet zoveel fut hebben om naar elkaar te slaan Knipoog.

Verder er wel continue bij blijven.

Het paard van mijn stalgenoot wordt bijna niet gereden omdat zij hoog zwanger is dus een lange rit maken gaat moeilijk worden.
We hebben helaas geen bak om ze naast elkaar te zetten dus als we het doen moethet gelijk een grote losgooi bak worden.

Er bij blijven zal ik zeker wel doen.
het scheelt wel dat ze alle 2 geen ijzers hebben

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 22:33

Tsja ik ben daar nooit zo moeilijk mee en gooi onze paarden dan ook overal bij.Meestal gaat dit wel goed soms duurt het even en moeten ze even laten zien aan elkaar wie de baas is.Ik zou ze gewoon bij elkaar zetten de bak is groot genoeg om weg te kunnen komen en anders wil een longeer zweep nog wel eens helpen en dan 1 paard er weer bij weg halen.Je moet het wel even goed aankijken als het echt niet wil moet je ingrijpen maar het is echt niet erg als ze een paar keer naar elkaar schoppen zo moeten ze toch het een en ander duidelijk maken naar elkaar.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 22:34

Ik heb dat tnt eigenlijk ook zo gedaan. Gewoon bij elkaar zetten in een ruimte die groot genoeg is en er zelf bij blijven Lachen.

Is eigenlijk nooit een probleem geweest.

kimmegie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-05 22:36

ik hoop dat het gaat lukken.
Die van mij kan toch wel zo hard meppen en ze gaat meestal ook lekker door.
Het is te hopen dat die ander niks terug doet dan is ze meestal zo klaar.

Hope2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 22:42

miss heb ik het mis hoor maar je zegt het paard waar het om gaat is een ruin meestal slaat ze merries van dr af 2 berichtjes verder is hetzelfde paard hoogdrachtig en word bijna niet gereden . Verward .

verder heb ik ook zon problemen met mijn merrie kan ook bijna nergens bij .
heb al veel dingen geprobeerd ze heeft nu 1 vast maatje en dat gaat wel goed . maarja is wel dr dochter dus zegt ook niet veel .

succes OK dan!

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 22:43

Bij elkaar in de trailer zetten wilt ook nog wel eens helpen, schijnt het. Ze nemen elkaars geur dan beetje over.

kimmegie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-05 22:45

karina1977 schreef:
miss heb ik het mis hoor maar je zegt het paard waar het om gaat is een ruin meestal slaat ze merries van dr af 2 berichtjes verder is hetzelfde paard hoogdrachtig en word bijna niet gereden . Verward .

verder heb ik ook zon problemen met mijn merrie kan ook bijna nergens bij .
heb al veel dingen geprobeerd ze heeft nu 1 vast maatje en dat gaat wel goed . maarja is wel dr dochter dus zegt ook niet veel .

succes OK dan!

ik heb het denk ik niet duidelijk geschreven de eigenaar van het paard is hoog zwanger niet het paard Knipoog

Hope2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 22:48

hihi ik vond het al uniek . *LOL*
dacht ook al wel zoiets maar stond er zo grappig
succes en als je het niet erg vind spiek ik hier ff mee misschien komen er nog handige tips voorbij die ik bij mijn paard ook kan proberen OK dan!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 22:48

karina1977 schreef:

Haha!

Het gaat over een hoogzwangere vriendin met een ruin Haha!. Die kan dus weinig rijden vanwege haar zwangerschap Haha!.

Ontopic: ik lees in het profiel dat je een tinker hebt die uit Engeland komt. Dergelijke paarden zijn veelal in een kudde opgegroeid en zullen dus goed weten hoe ze om moeten gaan met andere paarden. Er zal heus wel wat gedreigd worden, maar ze zal waarschijnlijk wel uitkijken dat ze niet echt vreselijk raak trapt (immers: in het wild heeft het ook geen zin om je kudde genoten een gebroken been te trappen).

kimmegie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-05 22:49

karina1977 schreef:
hihi ik vond het al uniek . *LOL*
dacht ook al wel zoiets maar stond er zo grappig
succes en als je het niet erg vind spiek ik hier ff mee misschien komen er nog handige tips voorbij die ik bij mijn paard ook kan proberen OK dan!

natuurlijk vind ik dat niet erg is toch altijd makkelijk als er tips komen waar jij ook wat aan hebt.
Jij ook succes Lachen

sammetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 23:18

Als de bak groot genoeg is zou ik ze gewoon bij elkaar gooien. Ik doe daar nooit zo moeilijk over. Gooi mijn paard makkelijk met andere paarden los. Zo is ze verplicht vriendinnen geworden met het paard van een vriendin van mij. Wij zijn vaak tegelijk op stal en dan is het wel handig als de paardjes tijdens het mesten en theedrinken Schijnheilig bij elkaar kunnen staan.

Dit zijn beide merries en allebei geen doetjes. Wanneer wij er niet bij zijn staan ze vaak lekker te kroelen en op het moment dat we naar ze staan te kijken doen ze net alsof ze elkaar niet kunnen uitstaan en slaan ze soms ook wel naar elkaar. Wij kijken dus maar niet meer... ha ha!

masja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 12:56

Hee Kim, al geprobeerd? Ben benieuwd hoe het gegaan is...