Transportbeschermers of bandages?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xxappiexx

Transportbeschermers of bandages?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-05 21:38

Ik zit nog steeds te twijfelen. Af en toe gaan we ergens anders trainen, daarvoor hebben we de trailer nodig maar welke bescherming kan ik nou het best gebruiken?
Ze is gister onderuit gegaan tijdens het rijden doordat de bestuurder nogal lomp reed, daarbij heeft ze heel haar kroonranden kapot getrapt en stukken uit haar hoeven. Verder mankeerd ze niks gelukkig. Maar ik ben er wel heel erg van geschrokken. Ik hoop de bestuurder ook en dat hij wat rustiger rijd de volgende keer anders ga ik daar liever ook niet meer mee weg. Maar wat is nou het veiligst? Ik heb van die lage transportbeschermers van HH. Maar ik heb gezien dat ze met die dingen om d'r benen niet goed op kan staan toen ze op d'r knieen zat. Kan ik niet beter springschoenen met bandages gebruiken zodat ze makkelijker op kan staan doordat ze haar benen gewoon kan buigen? Want ik ben echt doodsbang dat ze nog eens valt en niet meer op kan staan ofzo omdat die beschermers veel beweging belemmeren.... Scheve mond

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 21:39

Lage transport beschermers zijn handiger omdat het een groter deel van het been bedekt. En het is minder werk dan een bandage.

Bruintje_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 21:48

mijn paard was soms ook wat onhandig met de transportbeschermers en stampte daar welleens vaker mee.

ik denk dat je dan beter bandage's met springschoenen om kunt doen.
of peesbeschermers met springschoenen.

F3MMI3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 21:56

Ik doe zelf altijd transport beschermers om maar ik denk dat als je bandages met springschoenen om doet dat wel het zelfte beschermt als lage transport beschermers en kost alleen wat meer tijd om om te doen.

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-05 18:43

Ja dat het meer tijd kost maakt opzich niet zoveel uit, je hebt tegenwoordig ook van die snelle bandages met dezelfde soort sluitingsmethode als transportbeschermers dacht ik.