Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
loes-freke schreef:hoe krijgen ze dan dat nummer van de chip in paspoort?
of wie weet hoe het dan geregeld word?
) met daarbij nog een formulier van de DA(ingevuld) naar de uitgevende instantie.. muiszje schreef:ik weet niet of het in engeland zo is, maar als je al reeds een paspoort hebt, moet je dat dus terugsturen met de stickers(met barcodes) met daarbij nog een formulier van de DA(ingevuld) naar de uitgevende instantie..
Alane schreef:Die mensen kunnen dan in Engeland de chip laten registreren als ze die merrie uberhaupt laten chippen.
Andersom hetzelfde verhaal.
Een engelse pony met een engels paspoort kun je in NL laten chippen en die chip laten registreren bij, inprincipe, ieder stamboek welk paspoorten mag uitgeven.
Maar waarom wil je info over een eventueel chipnummer?
Je hebt het paard toch verkocht...
loes-freke schreef:maar ze kunnen toch niet zonder chip de grens over?
Alane schreef:lijkt me onmogelijk om middels een chipnummer dat paard terug te vinden (kan trouwens uit haar bericht niet opmaken dat ze dat paard terug wil)
In engeland is het (nog) niet verplicht om een paard te chippen, dit paard valt in de overgangsregeling vwb het chippen. Mocht ze nu in Nederland gechipt zijn dan is via haar levensnummers het ranspondernummer te achterhalen, echter vertelt dat nog niet wie de eigenaar is van dat paard. En mogen de stamboeken inprincipe niet vertellen wie het paard op naam heeft staan.
Het chipnummer koppelt paard en paspoort aanelkaar. Als iemand een paard heeft kan diegenen via het chipnummer bijv. de fokker achterhalen (immers is chipnummer door het paspoort aan het levensnummer gekoppelt)
loes-freke"]
kan trouwens uit haar bericht niet opmaken dat ze dat paard terug wil
dat was mijn vraag niet, maar ja ik wil haar wel terug.
[/quote]
dat was gewoon een opmerking maar maakt het geheel wel duidelijker![]()
[quote="Loes-Freke"]
In engeland is het (nog) niet verplicht om een paard te chippen
is nu wel verplicht volgens de engelse personen die me helpen.
[/quote]
Dan nog hoeft de engelse eigenaar het paspoort niet op te sturen naar Nederland en kan dat dus gewoon in Engeland geregistreerd worden. Ik meende dat de Engelsen nog vrij waren of ze wel of niet willen chippen maar weet dat niet geheel zeker (zou ook aan het stamboek kunnen liggen)
[quote="Loes-Freke"]
Mocht ze nu in Nederland gechipt zijn dan is via haar levensnummers het ranspondernummer te achterhalen
dat is dus de vraag waar kan ik deze op vragen. niet bij het stamboek dus "
[/quote]
Dan zou het dus bij het stamboek bekend moeten zijn maar die mogen die info niet zomaar doorgeven, net zo min wie de eigenaar is. Degene die het paard heeft laten chippen hoeft niet gelijk de eigenaar te zijn.
[quote="Loes-Freke"]
echter vertelt dat nog niet wie de eigenaar is van dat paard
dat maak me niet uit want daar komen we wel achter.
[/quote]
Dast maakt wel uit want je wilt via het transpondernummer toch de nieuwe eigenaar zien te vinden, nu kan de vervoerder ook het paard hebben laten chippen, echter is hij/zij niet de eigenaar.
[quote="Loes-Freke"]
En mogen de stamboeken inprincipe niet vertellen wie het paard op naam heeft staan.
maar wel of ze gechipt zijn, volgens stamboek dus niet.
[/quote]
en nu raak ik je kwijt.... wat wil je dan nu eigenlijk weten? Als ik moet gaan gissen: Het kan zijn dat het Nederlandse Stamboek Organisatie er nooit ahter komt of je paard wel of niet gechipt is, als ze nl in Engeland gechipt is wordt daar het transpondernummer ook geregistreerd, zonder dat het Nederlandse stamboek daar ooit iets van te horen krijgt.
[quote="Loes-Freke schreef:Het chipnummer koppelt paard en paspoort aanelkaar. Als iemand een paard heeft kan diegenen via het chipnummer bijv. de fokker achterhalen
ik ben dus de fokker en ze is bij mijn NIET gechipt maar had wel paspoort wat tevens meteen stamboekpapier is bij de nas chipen was rond die tijd nog niet verplicht. en paspoort was meteen standaard