ben net bij de bos geweest met mn mams.. en kwam er achter dat Mick toch maar were nodig een wormenkuurtje moet hebben.. zat dus wat te kijken, en me moeder riep me zo.. dus had er even snel 1 gepakt..(verder nooit mer naar gekeken) blijkt bij thuiskomst dat het een vitaminen kuur is.. Nu gaat me vader gewoon even langs de groothandel..(das dus het probleem niet)
maar nu vroeg ik me dus af of je ene vitaminenstoot ook voor gewoon kon geven??? Waarom wel.. Waarom niet?
Dimple
Geplaatst: 14-01-05 17:44
Ik geef ze in de winter wel eens een vitaminenkuurtje voor tussendoor. Ze komen minder buiten, eten minder grasjes en dus ook vitaminen en mineralen. Dat zou in feit allemaal in de voeding moeten zitten, maar in de winter kunnen ze wel wat extra gebruiken.
Sommige paarden worden er heel 'energiek' van dus wel even oppassen.
Maar naar mijn mening kan je het gewoon geven!
Marrepar
Geplaatst: 14-01-05 17:46
Ik geef ze weleens tussendoor, gewoon
Anoniem
Geplaatst: 14-01-05 19:25
ik gaf er lucky toen een toen hij wat slomer werd (door het verharen) en voor het gekke weer dan slecht weer dan weer mooi weer!
Anita_D
Geplaatst: 14-01-05 21:31
Normaal valt mijn paard van 20 jaar vaak even terug qua conditie in de winter. In november toen de dierenarts kwam inenten, adviseerde zij mij om eens een vitamine kuurtje van drie weken door het voer te doen. Omdat alle drie de paarden ziek zijn geweest dit jaar, hebben we het bij alle drie gedaan. Het oudere paard zit deze winter wel mooier in haar vacht dan vorige winter, of dat door de vitaminen komt weet ik natuurlijk niet, maar kwaad heeft het niet gedaan in ieder geval. De vitaminepoeder die wij gaven heet Equi-Top Forte, ze aten het goed op door het voer.
Tessebes
Geplaatst: 14-01-05 22:55
Dat kan geen kwaad hoor. De vitamines die hij niet nodig heeft, plast hij wel weer uit.
Lenn
Geplaatst: 14-01-05 22:58
De fabrikanten zelf adviseren zelfs om het in elke maand met een 'r' erin te geven. Ik geef het in die rottijden van het jaar, als er geen gras groeit, het regent en ze aan het verharen zijn ook nog. Verharen/ nieuwe vacht aanmaken kost meer energie dan je in eerste instantie zou denken namelijk.
Lenneke_
Geplaatst: 15-01-05 09:39
Ik geef hem meestal in het voor en najaar. Anouar heeft nogal last van de seisoenswisselingen en dan wordt hij heel sloom en lustloos. Van zo'n vitaminespuit knapt hij dan weer helemaal op.