NH gecomineerd met paardrijden voor gehandicapten.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tittel

NH gecomineerd met paardrijden voor gehandicapten.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-05 14:34

Mijn wens is om in de toekomst een eigen stal te hebben. Hier wil ik dan mensen met een geestelijk of lichamelijk handicap les gaan geven. Het gaat mij dan om het samen zijn van mens en paard. De paarden wil ik allemaal training volgens de NH methode. Mens en dier komen dan tot elkaar op basis van vertrouwen en respect.

Nu kan ik hier niet veel informatie over vinden. Dan bedoel ik info over de papieren, vergunningen, wat voor opleiding, verzekering, enz.

Ik denk er over om dan zelf paarden hiervoor aan te schaffen. Dan gaat mijn voorkeur uit naar Fjordenpaarden. Of zou het beter zijn om mensen te vragen hun paard uit te lenen of te doneren.

Ik heb nu zelf 3 paarden. Een KWPNer met een handicap (autisme) en 2 Fjordenpaarden, deze wil ik gebruiken voor cursussen en opleidingen die ik zelf nog wil volgen. Misschien dat zij later ook deel uit gaan maken van de stal.

Heeft iemand ideeën, suggesties, tips, enz. Alles is welkom.

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 17:58

Vlakbij de manege waar ik vroeger reed had je een kleine soort van manege voor gehandicapten. Die eigenaresse had gewoon een opleiding paardenhouderij gedaan, maar met de mensen die kwamen paardrijden kwam altijd begeleiding mee dus ik weet niet hoe dat zit. Ik ben daar toen op ponykamp gegaan. Dat deed ze in de zomer als bijverdienste en dan konden die paarden ook nog eens ff lekker rennen op buitenrit enzo. Zij had daar vier paarden staan: een arabiertje, twee haflingers en een bwp'er. Het is in Eede (zeeland) maar volgens mij hebben ze geen website ofzo. Met NH ben ik niet bekend dus daar zou ik niks over kunnen zeggen.

Hoop dat je hier iets aan hebt.

Tittel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-05 15:06

Alle info is welkom. En wat je schrijft over een ruiterkamp is natuurlijk weer een tip. Zo kun je wel wat extra inkomten krijgen en worden de paarden weer eens anders gebruikt.

Ik wil de lessen voor gehandicapten combineren in ritten of cursussen voor nh en rijden.