stage lopen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

miekelover

stage lopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-05 13:58

hoi hoi

ik zit nu in het 1ejaar van de opleiding dierenverzorging aan het prinsentuin college in breda. Mijn eerste stage periode was in een dierenwinkel maar dit is niet wat is zoek. Nu ga ik stage lopen op een melkveehouderij bedrijf (koeien Haha! )Er wordt mij ook geleerd hoe ik tractor moet rijden Lachen Heel wat anders dan normaal. Nu is mijn vraag wie heeft er wel een stage gelopen op een melkveehouderij bedrijf.?

Panter17

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 19:20

Mijn vroegere hardsvriendin woond op zoiets .
Het is er wel heel groot maar mega leuk .
Je leert er trekker rijden, koeien melken , voeren enzo echt supers en als je geluk hebt dan word je getuige van een bevalling .
Heb ik wel meegemaakt veel plezier .

Shaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 19:50

@ miekelover: is dat een MBO of HBO opleiding? Ben namelijk ook wel geinteresseerd in die opleiding, maar heb nog geen HBO kunnen vinden...

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-05 20:46

Het is een mbo opleiding. Volgens mij zit er in Den Bosch een Hbo opleiding. De HAS. Hogere agrarische school

Fielychi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 20:59

ik doe zelf ook dierverzorging als onderdeel van paraveterinair dierenartsassistente.
Inderdaad heb ik ook de koeienstage gedaan!
Mijne was echter niet zo'n succes... ik kwam in de 2e klas op school, stage was 1e week direct, wist ik niet en op laatste moment moest er stage geregeld worden voor mij.
Dus werd het bij een boer met 10 koeien . Het werk met de koeien was geweldig! Melken, voeren, trekker rijden.
Maar met 10 koeien ben je snel klaar, dus kon ik de vakantiehuisjes staan schrobben... Verdrietig

Veel meiden uit mijn klas hebben deze stage echter beleefd als de beste stage ooit! Ik zou em zelf graag nog eens over willen doen bij een echte boer! *LOL*
Veel plezier en kies je stageplaats zorgvuldig! OK dan!

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-05 21:14

Toen ik vanochtend kennis ging maken had ik gewoon me normale kleren aan en me tasje bij moest daarna naar de ortho. En ik had het gevoel dat ze dachten mm een meisje beetje kak die bij een boer stage komt lopen haha. Op het laats zeiden ze ook van in deze kleren kan je natuurlijk niet werken. Ik zei nee dat weet ik wel Haha! hihi. Owja en ze gingen de verzekering verhogen als ik tractor ging rijden:P. Maar dat was al een grapje. Het is een heel groot bedrijf en ik denk wel dat dit wel een leuke stage wordtn. Ik moet ook een keer om half 7 ;sochtend komen helpen met melken Slapen . maarja ik moet over 2weken beginnen