wat ik me nu zo afvroeg, nu je overal om je heen de pensionstallen als paddelstoelen uit de grond ziet schieten: hebben al die mensen (of zouden ze dat moeten hebben) daar nu een speciale opleiding of cursus voor gevolgd? En wat komt er verder bij kijken als je dat b.v. kleinschalig in je achtertuin zou doen.. je hebt b.v. 5 boxen en verhuurt er 3 of zo... Moet je daar ook bepaalde vergunningen voor hebben? En moet je dit dan als bedrijf zien en je inschrijven bij de KvK en wat zijn daar dan de eventuele voor/of nadelen van?
Hoop dat jullie wat info hebben...
PartoutZ
Geplaatst: 14-01-05 14:19
Ik geloof dat je als agrarisch bedrijf niet ingeschreven hoeft te staan.. Als je 5 boxen hebt en er 3 verhuurt ben je nog gewoon een privestalletje.. Volgens mij hoef je alleen een vergunning te hebben om paarden te stallen en verder moet je zelf maar kijken hoe of wat..
elibeest
Geplaatst door de TopicStarter: 14-01-05 16:42
Of weet iemand of daar ook echt specifieke opleidingen voor zijn, deeltijd, en zo ja waar??
PartoutZ
Geplaatst: 14-01-05 17:21
Je hebt gewoon de opleiding paardenhouderij.. Maar er bestaat niet een opleiding voor alleen pensionstalling.. Je kan daarvoor naar verschillende scholen.. Bijv. Wellant College, Deurne enz.
Eilandje
Geplaatst: 14-01-05 18:30
Ik denk niet dat de gemiddelde stalhouder een opleiding gehad heeft. In België toch niet
Was het maar waar dat alle pensionhouders daar een opleiding voor zouden moeten volgen. Dan gebeuren er veel minder ongelukken. Veel mensen hebben wel een agrarische opleiding gehad en hebben bijvoorbeeld een melkbedrijf gehad, opgedoekt en er een pensionstal van gemaakt.
Anoniem
Geplaatst: 18-01-05 18:02
Ik wil ook een pension stalling gaan beginnen en ik doe de paardenhouderij in Barneveld ( groenhosrt college ) ik ga 1 dag in de week naar school en de rest werken op een ruitersportcentrumm. Je leert enorm veel en als ik mijn papiertje gehaald heb ben ik van plan om mijn bedrijfje te beginnen. Op mijn huidige stal heb ik al een enrome basis ( waar mijn paarden staan ) omdat ik daar de leiding heb enzo.....leer je toch een beetje hoe je het moet runnen