Ervaringen met HH Two Tone zomerdeken?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sassieja

Ervaringen met HH Two Tone zomerdeken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-05 11:53

Heej allemaal!

Ik zag vandaag een leuke zomerdeken op de site van HH, de Two Tone zomerdeken.

Nu vraag ik me af wat jullie ervaringen ermee zijn, en hoeveel jullie er ongeveer voor betaald hebben.

Hier een beschrijving van de deken:
Harry's Horse® Two Tone zomerdeken
Lichtgewicht canvas (katoen/polyester) zomerdeken, zeer sterk en heeft een goede pasvorm. Voorzien van dubbele borstsluiting met nylon voering tegen schuren, loopsplitten, kruissingels met elastiek, afneembare elastische bilkoorden en staartflap.
Maten 105 t/m 215 cm.
Standaard in de collectie in de kleur donkerblauw/staalblauw.

Afbeelding

Zomercollectie verkrijgbaar in diverse kleurencombinaties:
3220021 Kleur lichtblauw/lila, maten 175 t/m 205 cm.
3220023 Kleur bruin/beige, maten 145 t/m 205 cm.
3220024 Kleur stone/navy, maten 165 t/m 205 cm.

Nu vind ik de blauwe eigenlijk heel mooi van kleurcombinatie, maar ben ook heel benieuwd naar die bruin/beige, (ook omdat blauw zomers natuurlijk ook nog best wel warm is) heeft iemand daar misschien een plaatje/foto van?

Zusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 12:33

Ja dat zijn fijne dekens , mooie pasvorm en leuke kleurtjes!
Ook een goede prijs/kwaliteits vehouding!
Moet eerlijk zeggen heb idd een zomerdeken , een tussendeken een dikke deken en een waterdichte deken van HH *LOL*
Neem eigenlijk nooit anders omdat deze dekens gewoon goed op mijn paard liggen en blijven liggen!!

De bruin /beige is inderdaad erg mooi vooral op een vosje! Heb helaas geen foto

Paradiso

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 13:08

Deze deken is echt perfect! Goede pasvorm, blijft goed liggen. Makkelijk te onderhouden. Bilkoorden, alles zit erop. Super! De bruin, beige heeft iemand bij mij op stal. Persoonlijk vind ik hem wat flets, op een vos kan het wel denk ik. Maar op bruine/donkere paarden staat dat blauw juist zo vrolijk, zomers en knallend!

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-05 13:46

Paradiso schreef:
Deze deken is echt perfect! Goede pasvorm, blijft goed liggen. Makkelijk te onderhouden. Bilkoorden, alles zit erop. Super! De bruin, beige heeft iemand bij mij op stal. Persoonlijk vind ik hem wat flets, op een vos kan het wel denk ik. Maar op bruine/donkere paarden staat dat blauw juist zo vrolijk, zomers en knallend!

Ik heb dus een zwarte pony Knipoog
Maar omdat ze van de zomer waarschijnlijk gewoon weer het weiland op gaat en ze het soms echt heel erg warm heeft, zat ik aan de bruin/beige te denken, omdat die toch lekker licht van kleur is.

Weet iemand ook hoeveel deze deken kost?

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 15:25

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 15:29

Als het echt warm is doe je hem toch geen deken op? Ik snap het verschil in kleur niet zo?

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-05 17:00

Samsam schreef:
Als het echt warm is doe je hem toch geen deken op? Ik snap het verschil in kleur niet zo?

Mijn pony is zwart, en heeft het zomers op de wei dus erg warm (de hele dag op de wei met de zon erop), dus zoek ik een lichtere zomerdeken omdat het mij lijkt dat dat minder warm is dan donkerblauw. Knipoog

texeenmaikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 17:32

Samsam schreef:

ik ben het met je eens. een zomerdeken maakt het alleen nog maar warmer. en trouwens de kleur deken maakt niet zo veel uit hoor dat hij warmer is de soort stof wel.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 17:35

Zo'n deken heb ik, overgenomen van een Bokker. Ik ben er erg tevreden mee: stevig materiaal en hij blijft goed liggen.

Ik gebruik hem niet midden in de zomer. Ben hem gaan gebruiken aan het einde van de zomer toen de nachten kouder werden, maar het nog niet koud genoeg was voor een winterdeken. Hij heeft er zo'n 6 weken onder gestaan, toen was het begin november en toen ging de winterdeken erop. Als tussendeken (dus in de aanloop naar de winter) vind ik zo'n dunne canvas deken erg prettig.

carina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 17:38

Ik heb hem ook, en vind het een van mn fijnste dekens. Super pasvorm voor mijn paard, bilkoorden van elastiek, elastieken inzetten aan de kruissingels, gewoon hele fijne deken Lachen

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 17:58

Fijn dekentje, alleen de kleuren blijven totaal niet mooi. Ze verkleuren echt heel erg.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 18:01

Klopt idd. Als je 'm als sierdeken gebruikt, is dat wat vervelend. Maar ik gebruik 'm als staldeken, dan vind ik het niet zo erg.

MirandaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 18:45

ik heb/had er ook 1.. Ondanks dat ik super tevreden ben over HH dekens. Lag deze deken niet goed op mijn paard. Zakte scheef etc. Ik zal er niet zo snel meer voor kiezen.. Of het nou het materiaal was of het model.. ik weet het niet. Ik heb net de HH highliner binnen en deze deken ligt weer perfect op mijn paard.

Bruintje_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 18:49

ben als eerst wel erg benieuwd waarom je in de zomer een deken op wilt gaan doen?

ik heb deze deken ook,in lichtblauw met hoofdkleur en donker blauwe biezen enzo.
het is een erg fijne deken,stevig katoen en ligt goed.
alleen verkleuren ze erg snel.

verder weet ik niet of het aan mij ligt,maar ik vind ze voor katoenen zomerdekentje toch best wel dik.
ik gebruik hem dus in het voor en najaar als ik ga op-af-bouwen met dekens.
en soms in de winter dus als onderdeken.

Chatelaine

Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 18:56

Ik heb ook deze zomerdeken(kleuren net als het plaatje) heb er 40 euro voor betaald en vind het een erg fijne deken!..En blijft super liggen...ook de kleuren zijn nog mooi na paar keer wassen bij mij Lachen

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 19:05

Superdeken!
Stevig materiaal, blijft prima in de wasmachine, is goed te wassen, prima pasvorm en superhippe kleuren. Ik wil niet anders meer Haha!. Je kunt hem nu ook prima gebruiken als je paardje het niet te koud/warm heeft.

Ik gebruik hem in de zomer vóór wedstrijden etc. Dan blijft-ie een beetje schoon, en hij zweet er absoluut niet onder.

OK dan!

MirandaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 10:15

mmmm. Zal ik dan zon miskoop gedaan hebben van de zomer ?? (maandagmorgenexemplaar)Die van mij zakte echt steeds scheef... Scheve mond

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 10:21

Ik heb m ook.. in t donkerbruin met lichtbruin.. vind het een erg fijne deken.. en zoals er gezegd wordt..de pasvorm is goed, kwaliteit ook!
zeker een aanrader.. Lachen

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 10:37

Ook ik heb hem... Ik heb de blauwe, zoals hij op het plaatje staat. Je hebt hem ook andersom. Het grote stuk licht en het kleine donker.

Ik vind de pasvorm erg goed en hij is niet zo warm. Je kunt hem best lang oplaten. Bij ons op stal hebben best veel mensen hem.

Alleen als je echt in de zomer op de warmste dagen een deken op wilt leggen kan je beter voor een cooler of een vliegendeken gaan die reflecteerd. Dat blijft je paard er echt koeler onder. De vliegendeken die ik heb van Bucas, die reflecteerd het zonlicht voor een deel. Volgens mij hebben meer merken zo'n soort dekens.