Trailer na elke rit schoonmaken?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ethelate

Trailer na elke rit schoonmaken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-05 10:29

Mijn vader heeft graag dat ik na elke keer dat we zijn weg geweest met de trailer, dat ik hem schoon maak.
Emmer sop er in gooien, strontresten wegscrobben en met water wegspoelen, neuswieltje om hoog draaien en even laten staan.
Aangezien het een gietvloer is, is dat zo gebeurd. En het blijft fris ruiken.
Maar nou zei mijn instructrice dat dat juist niet slim is, omdat je dan alleen maar meer vocht er in gooit wat overal tussen gaat zitten.

Maken jullie de trailer na elke keer schoon? Of alleen stront er uit en klaar?
En zo'n gietvloer kan toch juist tegen water?
Mij leek het eigenlijk vrij logisch, maar blijkbaar is het dat dus niet.

eveline_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 10:32

Ik doe het zelf niet op deze manier. Ik zorg er wel voor dat de mest eruit is en dat de vloer zo droog mogelijk is en verder aan de lucht kan drogen. Urine en mestvocht zijn erg agressief voor de vloer, dus het lijkt me niet slecht om de trailer steeds schoon te maken.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 10:41

Nu in de winter met vochtig en koud weer als de boel slecht en langzaam opdroogt zou ik proberen 'm zo droog mogelijk te houden. Zo'n vloer moet er in principe wel tegen kunnen, maar droog houden is altijd beter.
Met warmer weer is het zo droog als je de raampjes en het achterzeiltje open laat.

Ik haal nu de mest er grondig uit en ik veeg 'm nog na met een bezem. In de zomer maak ik 'm vaker met water schoon.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 10:46

als ik een trialer meeheb is dat er een van anderen, want ik heb er zelf geen.
eerst haal ik de mest eruit en daarna wat zaagzel erop om evt vocht op te nemen en dat er na een tijdje ook uitvegen.
met een emmer water doe ik ook alleen als het mooi weer is

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 11:10

Gewoon de mest resten er even uitborstelen.
En na een aantal keren hem goed uitwassen zoals jij het doet.
Want nu droogt het idd niet goed, in de zomer kan het geen kwaad.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 11:12

Margreet schreef:

Ik haal nu de mest er grondig uit en ik veeg 'm nog na met een bezem. In de zomer maak ik 'm vaker met water schoon.

idemdito Haha!

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 11:28

In de zomer spuiten we de trailer altijd schoon als er gemest is. In de winter vegen we hem schoon.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 11:29

Ik heb een rubberenmat op een aluminium bodem.
Ik haal de mest eruit en veeg hem vervolgens goed schoon.
Verder spuit ik hem een paar keer per jaar met de hogedruk spuit helemaal schoon, zowel van buiten als van binnen.

Lame

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 11:34

Uitborstelen na elke rit..

1x per jaar binnen en buitenkant helemaal schrobben... natuurlijk wel in de zomer... is het ook niet erg om met water te spelen..haha

TeamSpirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 12:00

ik haal de poep goed weg en als ze tegen het schot gepoept heeft maak ik dat even schoon.
maar een paardenlucht in de trailer is alleen maar fijn voor je beestje
ruikt lekker vertrouwd

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 12:12

Wij maken de trailer wel naar elke rit schoon . Gewoon even de drollen eruit, en als het nodig is spuiten we de trailer uit.

Galupy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 12:19

Met schoonspuiten van de trailer na elke rit moet je heel erg oppassen, kan je niet bij elke trailer doen, alleen bij volledig polyester of aluminium. Als er hout in zit gaat het water in het hout trekken en het hout rotten, gevolg je paard zakt door de bodem!!

Echt waar ik heb het een keer meegemaakt bij ons op stal spoot iemand ook na elke rit de trailer helemaal schoon met water en na een tijdje toen ze hun paard gingen laden zakte dat paard zo met een been door de laadklep!!! Echt dwars er door heen! Zat gewoon een gat in!

Gelukkig heeft ie zich er niet door verwond en is dat goed afgelopen maar ik moet er niet aan denken wat er had kunnen gebeuren.

Dus beter alleen in de zomer nat afspuiten als het ook weer goed kan drogen.
Laatst bijgewerkt door Galupy op 14-01-05 12:23, in het totaal 1 keer bewerkt

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 12:21

Valencio schreef:
Met schoonspuiten van de trailer na elke rit moet je heel erg oppassen, kan je niet bij elke trailer doen alleen bij voledig polyester of aluminium. Als er hout in zit

Klopt anders kan de bodem gaan rotten. We hebben een voledig polyester dus dat scheelt Knipoog

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 12:23

Ik veeg de mest eruit, en in de zomer als het droog warm weer is, spuit ik hem van binnen weleens schoon, zeiltje+raampjes open en hij is zo droog

Ondanks dat onze trailer altijd binnenstond was na 4 jaar onze bodem doorgerot Bloos!
ben zo blij dat we 1x per jaar de trailer wegbrengen voor een grote beurt, anders had mn paard strax door de bodem heen gezakt Scheve mond

wij hadden een rubberen gietvloer, ook de wanden waren gedeeltelijk rubber, alles 1 stuk rubber dus zonder naden, hoe het vocht er in is gekomen waardoor t na 4 jaar rot was in de bodem weten we nogsteeds niet Scheve mond

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 14:10

Wij scheppen hem leeg en keren hem daarna nog eens goed uit. Wat laten openstaan tot hij opgedroogd is en klaar!

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 14:39

Ik haal altijd er alleen de poep uit, en om de paar weken sop ik hem uit.

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 17:11

We halen de poep eruit, verder doen we er niets mee.
Zo af en toe de hoge druk erdoorheen

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 18:24

Alleen stront eruit. Indd niet te slim om altijd water erin te doen. Als de kitlaag beschadigd raakt gaat het water door het hout tussen de polyesterlagen zitten en rotten. Dus als je hout met polyester hebt of bijv alleen hout. Gewoon meteen schoonvegen is genoeg hoor!!!

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 18:37

Het is ook geen aanrader om een hogedrukspuit te gebruiken, want je spuit de kitnaden er zo tussen uit!

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 18:38

Wij hebben dan een veewagentje met zaagsel erin, omdat de ponnies hier zowiezo op zaagsel staan.
Maar we halen ook tijdens de wedstrijden de mest en de plas eruit. Het droge, schone zaagsel blijft er in liggen óf gaat weer de boxen in. Aan het einde van het groene seizoen doen we hem helemaal uitspuiten en schoonmaken.

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 18:39

De trailer bij ons op stal wordt na gebruik helemaal van binnen geschrobd. en hij ziet er nog steeds als nieuw uit! Ik denk dat het net is waar je voor kiest. en als hij goed is afgekit, en omhoog is gedraaid zodat het water eruit kan lopen, lijkt er me geen probleem!

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 18:41

Wij maken het na elke rit helemaal schoon, dit is ons ook sterk aangeraden door de verkoper. Door schoonvegen haal je niet alles eruit.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 18:53

Nou ja wij hebben dus verrotte platen gehad, dat zie je neit dat merk je pas als ze zo verrot zijn dat ze dus door 1 ram van je paard doormidden gaan..........

Dit kwam doordat de kitlaag dus versleten was en hij dus door regen nat werd en het naar binnen gezogen werd... (gewoon met ritjes niet van buiten staan want staat altijd binnen)

Niet eens door uitspuiten ofzo. Omhoog draaien om het water eraf te laten lopen?? Wat een onzin moet je hem meteen dus verticaal neerzetten, er blijft altijd water instaan....dit is niet een proces van even maar het schiet wel op als je hem ELKE week dus nat maakt aan de onderkant. Spleten waar water doorgaat zijn niet altijd zichtbaar voor het oog!

1 ding kan ik zeggen het vervangen van de platen is een duurgrapje!

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 19:35

Wij hebben geen gietvloer. We halen na iedere rit de vieze plekken eruit (hebben er stro of zaagsel in liggen) en eens in de zoveel tijd (meestal 1 a 2x per jaar) maken we hem helemaal schoon van binnen en van buiten.
Eens per jaar wordt de bodem nagekeken tijdens de periodieke controle en alles gaat nog steeds uitstekend.

fresco

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 19:54

Wij halen ALTIJD de mest eruit en wordt dan flink geboend met de bezem.
We hebben geen zeiltje achter en hij staat binnen, dus hij ziet er nog steeds top uit.
2x per jaar wordt hij van binnen en buiten schoon geschrobt.