Paardenzwembad

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lieflampje

Paardenzwembad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-05 08:27

Voor mijn school (paardenhouderij en management in Barneveld) schrijf ik voor mijn eindscriptie een ondernemingsplan om een paardenzwembad op te zetten.
Nou is het lastig om informatie te vinden over zwembaden voor paarden, ik kan wel wat informatie vinden in het engels, maar niet echt veel Scheve mond .
Ook op het forum kan ik niet zoveel informatie vinden, nou heb ik wel gezien dat Aqua8horse hier op het forum een zwembad begonnen is, maar die kan ik helaas niet bereiken.

Nou vroeg ik me af, of er iemand wat meer informatie voor mij heeft over een paardenzwembad (voor revalidatie), en hoeveel paardenzwembaden er op het moment in Nederland zijn.

Alvast bedankt! OK dan! Haha!

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 10:14

de makers van naturalhorsemanship hebben een paardezwembad. Misschien kun je daar eens navragen. Die zijn heel gul met het geven van informatatie en misschien kunnen ze later wel stukken uit je scriptie gebruiken voor de site!

lieflampje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-05 08:14

Dank je! Haha! Weet je alleen wat hun adres is?

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 09:39

pb aqua8horse eens, zij is bezig er eentje te bouwen

lieflampje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-05 09:47

irish_lady schreef:
pb aqua8horse eens, zij is bezig er eentje te bouwen

Dat heb ik gedaan, maar ze heeft tot dit moment helaas nog niet gereageerd. (te druk met bouwen denk ik Haha! Knipoog )

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 11:26

adres mag je niet neerzetten op bokt. Staat er nergens contact ofzo op de website?

Jettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 11:53

Zoek anders eens naar wat internetsites, en dingen met fysiotherapie. Zwemmen is voor fysiotherapie heel goed. Ik wil zelf (dier)fysiotherapeut worden, dus heb ook al wat informatie gezocht en gelezen. Succes!

ping

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 13:03

Hai, er is een entrainement voor dravers in Noord-Holland die als enige een zwembad hebben voor dravers (ten behoeve van revaliderende en/of trainingsonderdeel voor dravers en renpaarden).
Het entrainement ligt bij Schagen (Bassingerhorn) en is van Patrick de Haan.
Misschien heb je hier wat aan!

lieflampje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-05 08:53

Silviabol schreef:
adres mag je niet neerzetten op bokt. Staat er nergens contact ofzo op de website?

Met adres bedoelde ik eigenlijk ook het internetadres Bloos Haha!

@Jettie en Ping, bedankt voor de tips, hier kan ik zeker verder mee komen OK dan! Lachen

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 09:29

Ik ken iemand die ook bezig is geweest met een paardenzwembad, maar dat, na een bezoek aan Engeland, heeft laten varen.
Paardenzwembaden zijn in zoverre gevaarlijk, dat er per jaar 5 paarden verdrinken in zwembaden. Dat zijn er 5 teveel.
Dan kun je beter een Spa hebben. Veiliger en betrouwbaarder.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 10:23

imker schreef:
Ik ken iemand die ook bezig is geweest met een paardenzwembad, maar dat, na een bezoek aan Engeland, heeft laten varen.
Paardenzwembaden zijn in zoverre gevaarlijk, dat er per jaar 5 paarden verdrinken in zwembaden. Dat zijn er 5 teveel.
Dan kun je beter een Spa hebben. Veiliger en betrouwbaarder.

Dat is wel erg kort door de bocht. We schaffen auto's toch ook niet af omdat er zoveel mensen mee omkomen. Hetzelfde geldt voor mensenzwembaden.
Wat is oorzaak-en-gevolg van het verdrinken van die paarden?

lieflampje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-05 10:38

Ben zelf ook wel erg benieuwd hoe het komt dat die paarden konden verdrinken.

(Voor mijn onderzoek is het natuurlijk belangrijk dat ik zowel de voors- en tegens van een zwembad weet Knipoog )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 10:42

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 11:34

Ikke:

In Engeland moet je een verklaring tekenen voordat je paard daar uberhaupt het zwembad in mag. Daarin staat dat de firma niet aansprakelijk gesteld kan worden voor verwonding/verdrinking in het zwembad.
Oorzaak verdrinking: paarden raken in paniek, proberen tegen de wand op te klauteren (ongeacht of ze via een lijn vastgehouden worden aan beide zijden of niet), slaan over de kop en verdrinken zodoende. Vele paarden krijgen water binnen en zodoende longontstekingen en/of extra verwonindingen aan lijf en leden.

Ik heb het op video gezien en ik ben er echt geen voorstander van.
Slaat een paard in blinde paniek om zich heen, dan is het dier zo goed als ten dode opgeschreven.

lieflampje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-05 16:08

Dat is idd verveld wat je verteld imker.

Maar heeft een spa dezelfde uitwerking als een zwembad? Omdat de paarden bij een zwembad veel meer moeten werken (echt zwemmen) moeten bewegen, en volgens mij is dit bij een spa minder zo (als ik het goed heb begrepen)
Knipoog

Dreamer_S

Re: Paardenzwembad

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 17:46

Oooh even iets heel anders! jij doet dus paardenhouderij&M
wat houd het precies in en wat kan je er precies mee doen?
ik zat er ook aan te denken maar weet het allemaal nog niet precies..

lieflampje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-05 09:08

* bookmark geplaatst Knipoog Haha! *

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 23:33

Er heeft hierover ook eens een stuk in de penny gestaan.. Ik weet alleen niet meer welke.. Bloos Er zijn ook speciale paardenzwembaden, dit is eigenlijk geen zwembad, maar een trainingsband (die hardlopers ook gebruiken in de sportschool weet je wel). Op die band moeten de paarden gestaan er dan laten ze het zwembad vollopen. Zo heb je dus eigenlijk maar een minizwembadje nodig!

Oorzaak van verdrinking is ook vaak vermoeidheid, 10 minuten zwemmen voor een paard staat gelijk aan een hele ochtend zwembad voor ons.., Paarden die nog niet zijn getraind mogen zelfs maar een of twee rondjes zwemmen!

WendyBZ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 23:46

ping schreef:
Hai, er is een entrainement voor dravers in Noord-Holland die als enige een zwembad hebben voor dravers (ten behoeve van revaliderende en/of trainingsonderdeel voor dravers en renpaarden).
Het entrainement ligt bij Schagen (Bassingerhorn) en is van Patrick de Haan.
Misschien heb je hier wat aan!

Peetje hier op bokt rijdt wel paarden uit bij Patrick de Haan, je kan haar wel een pb-tje sturen.

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 11:27

Een SPA wordt vaak gebruikt bij herstel van peesproblemen en open wonden op de benen. Bewezen is dat het vele malen sneller geneest in een spa als op de gewone manier.
Weefselwoekering wordt voorkomen en in bijna alle voorkomende gevallen wordt het paard weer gezond.

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 14:35

Een kennis van ons uit België heeft een paardenzwembad. Hij heeft hier nog geen slechte ervaringen mee. hij gebruikt het ook als onderdeel van de training en wat precies weet ik allemaal niet. Ik ga het van de zomer waarschijnlijk met eigen ogen zien....