Wat is een standaard kamerbreedte bij een zadel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

cprosman

Wat is een standaard kamerbreedte bij een zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-05 00:09

Overal zie ik zadels en zie ik staan kamerbreedte 2 of 3, medium of 31 of alleen omschrijving medium.

Wat is nu een standaard kamerbreedte.
Wij kunnen voor ons dochtertje tweedehands een Prestige zadel kopen van 16,5 " de kamerbreedte is 30.

Het zadel is voor een C Pony van 1.32, new forrest model, zeker niet grof maar ook niet superfijntje. Voordat we het eind gaan rijden om te passen (is nogal ver) vroeg ik me af wat een standaard kamerbreedte is. Valt 30 echt onder smal en wie heeft ervaring met Prestige zadel (springzadel) bij kinderen.

Bedankt vast.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 00:14

Boombreedte 30 voor een C-pony lijkt me knap breed. Ik denk dat 26/27 meer in de richting komt. Op het gemiddelde paard ligt doorgaans 31/32. Bij friezen ed kan dat oplopen tot ca. 36.

Ik zou eerst kijken hoe het ligt op de pony. Sommige bomen worden ook erg creatief gemeten.

cprosman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-05 00:17

Dat verbaasd me want bij Divoza praaten ze ook over deze kamerbreedte bij een pony, daarbij is het wel een kindermaat zadel (althans...vrij klein qua zitvlak maat. Heb eerlijk gezegd ook nergens een prestige zadel gezien met maat 26/27 (van rijs)?

cprosman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-05 00:18

Overigens ben ik het helemaal met je eens dat we het uiteraard moeten passen, echter voordat ik heel het land ga doorcrossen zou het prettig zijn als het een kans van slagen heeft. Wel vast bedankt voor je reactie.