paardenboeken

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Notteke

paardenboeken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-05 22:09

Ik ben dus een echte boekenfan *LOL*

En heb dus ook al heel wat boeken op de plank staan!!! Maar ben eigenlijk nog opzoek naar iets nieuws, iets anders!!!
Ik heb vooral al veel boeken omtrent de rassen en het verzorgen ed.

Waar ben ideeen op dit moment naar uitgaan zijn:
veulens, ziektes ed.

Wie heeft goede aanraders??? Ben benieuwd!!!!

Jinanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 22:56

Van veulen tot volwassen paard van Janet Lorch
Het veulen van geboorte tot africhting van Uta Engelmann
Veulens opvoeden van Christiane Gohl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 09:00

Het heeft neits met bovenstaande te maken maar waar ik nu in bezig is Wat beweegt de ruiter van Anne Muller, topboek!! En niet eens zo heel duur..

Huisvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 18:18

ik heb een heel gaaf boek waar je veel van kunt leren: 'Paardenbenen' van Evert Offereins. Hier staat echt alles in over problemen met benen van wonden tot botbreuken etc. Verder heb ik nog een heel handig boek wat net op de markt is: 'Basis rijkunst, wat beweegt de ruiter?' van Anne Muller. Is misschien net niet wat je zoekt maar hier staan hele handige tips in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 19:05

Huisvrouw schreef:
ik heb een heel gaaf boek waar je veel van kunt leren: 'Paardenbenen' van Evert Offereins. Hier staat echt alles in over problemen met benen van wonden tot botbreuken etc. Verder heb ik nog een heel handig boek wat net op de markt is: 'Basis rijkunst, wat beweegt de ruiter?' van Anne Muller. Is misschien net niet wat je zoekt maar hier staan hele handige tips in.

geweldig boek!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 20:15

De aard van het paard door Stephen Budiansky, absolute topper!

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 20:21

Mijn favorieten:
Das Gymnasium des Pferdes, gustav steinbrecht--> moet iedereen die echt wil leren rijden gelezen hebben!
verder nog een heel oud militaryboek van reiner klimke, ook echt een aanrader. Ik heb ook nog zo'n boek van "op stal bij tineke bartels" die is ook wel goed.
Ik wil zelf "een paard in partjes" nog wel eens lezen, en "toiletteren kun je leren" zou ik ook wel eens willen lezen.