Zadelkast maken

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

KissMeQuick

Zadelkast maken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-05 19:52

Ik wil graag zelf een zadelkast maken..
Heeft iemand een bouwtekening (voor kast voor 2 zadels)
Welk materiaal, en wat kost het ongeveer?

Bella_Donna

Re: Zadelkast maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 14:13

Het gaat je vast minder kosten dan zo'n ding kopen die zijn echt duur!! Ik zou gewoon een soort houten kist timmeren hoe groot jij je zadelkast wil hebben en dan zou ik heb inrichten met van die zadelsteunen in hoofdstel hangers uit de winkel (of bestellen bij www.agradi.nl ) Oh de deur moet je gewoon schanieren voor gebruiken die kan vast iemand er even voor je in maken als je dat zelf neit kan en dan een gat in het deurtje en dan binnen in de kast een ijzeren plaatje met een gat erin schroeven en dan zo dat dat ijzeren plaatje door de gat in de deur naar buiten komt dan kun je een slotje erin maken.

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 14:16

Er staat ergens op botk een topic over een zelfgemaakte kast, met foto's. Ik geloof bij fotofun ergens Lachen De maakster gaf al aan dat ze het bouwidee wel aan andere kon doorsturen Lachen

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 15:14

De materiaal kosten zullen tegenvallen denk ik, je hebt vrij stevig plaatmateriaal nodig. Reken op minimaal 75 euro.

Zorg ervoor dat de kast minimaal 60 cm diep is (ivm je zadel) en 80 cm breed (ook ivm je zadel). De hoogte moet je zelf bepalen (die van mij is nu 2,40 hoog, de standaard maat. Het hangt er ook vanaf hoeveel ruimte er is om de kast neer te zetten.

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 15:19

ik heb er laatst ook een ontworpen.
Helemaal aangepast aan de breedtes/hoogtes/dieptes van mijn spullen die erin moeten, dus misschien is dat ook wat voor jou.
Zadel, zadeldekjes, poetskisten enzo opmeten, schets maken hoe je het wilt indelen en voila.. je hebt dan al een beetje een plan Knipoog
Materiaalkosten moet ik zelf ook nog even gaan bekijken...
Succes !

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 15:29

Je kan ook een oude argiefkast ombouwen. Die zijn ook anti-muis Tong uitsteken