N.A.V. zand eten

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

monsera

N.A.V. zand eten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-05 19:32

Mijn pony en mijn verzorg pony en nog wat paarden bij ons op stal zie ik ook ineens sinds een maand nu zand {klei dus}eten.Ik heb het wel nagevraagd bij een ruitersport zaak en die dacht dat het kon komen door mineralen/vitamine tekort.De paarden die ik het zie doen hebben allemaal een lik steen en krijgen voldoende krachtvoer waar dus inprincipe alles inzit.Ik heb zelf een bus van pavo gekocht met 15 vitamines erin voor het geval maar hij blijft het doen.In de binnenbak is er 1 hoek waar ze steeds staan te graven maar buiten is het echt erg.Sommigen nemen echt hele happen die van mij likt er alleen aan.

Maar wat ik graag wil weten is dit iets nieuws of gebeurd dit altijd al.Die van mij heeft het echt nog nooit gedaan ik ken hem al 14 jaar en ik heb het ook nog nooit eerder gezien of er wat over gehoord.

Auke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 21:24

Ik heb dit ook nog nooit gezien of gehoord?! Mss zit er daar iets door het zand?

Marsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 22:27

Idd, die van jou dus ook al? Ik was er zelf ook al achter gekomen dat ze waarschijnlijk vitamine/mineralen tekort moeten hebben als ze zoiets doen. Maar bij ons krijgen ze idd ook echt alles binnen wat ze nodig hebben en ze doen het ook hier nog steeds. Wat dat is weet ik ook niet, maar het zou ook best kunnen dat die van ons het na-geaapt hebben van de shetjes van de buren. Die van ons apen namelijk echt alles na Tong uitsteken . Maar het is idd wel heel vreemd inmiddels is het bij onze paarden al wel wat minder geworden, maar ze doen het nog steeds. Ze likken aan de grond ofzo. De shetten van de buren gingen er echt in bijten, echt de tanden erin zetten Verward . Dat deden die van ons niet dan. Maar laatst sprak ik een vriendin van mij en die kwam ook al met het verhaal dat haar pony ook zand at Scheve mond ..........Het lijkt wel of het overal zo is. Maar ik kan me nog wel herrineren dat er op Bokt ook een keer een topic was (in de zomer) dat het gras zo snel op was, dat was best een lang topic geworden. Bij ons van de zomer was het gras ook heel snel op, misschien heeft dat er iets mee te maken ofzo....