Pony wilt hoef niet geven

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Douni

Pony wilt hoef niet geven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-05 18:18

Soms snap ik pony's echt niet.. Verward
Mijn pony is heel braaf tijdens het uitkrabben van de hoeven, maar 1 hoef wil ze nooit geven, linksachter..

Rechstachter is geen probleem.
Ik heb al vanalles geprobeerd, als ik haar hoeven uitkrab, krijgt ze bij elke hoef een snoepje zodat ze snapt dat het heel braaf van haar is dat ze mij de hoef geeft. Maar linksachter mag ik de hoef niet optillen.
Ze gaat dan draaien en als ik de hoef vastheb, gaat ze ontzettend hangen op dat hoef, waardoor ik hem wel moet loslaten, omdat het veel te zwaar is.

Heeft iemand tips zodat het beter lukt en misschien de oorzaak?

Huisvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 18:20

heb je een vaste volgorde bij het vragen van de hoef? Als je linksachter als laatste doet is ze het misschien al zat. Nee, ik heb echt geen idee joh. Hoe doet de hoefsmid dat dan eigenlijk?

Douni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-05 18:28

Altijd een vaste volgorde.. ik begin linksvoor en ga dan zo verder naar rechtsvoor.

Met een hoefsmid heeft ze nog geen ervaring. Ze heeft sterke hoeven en nog nooit iets aan gehad.
Maar binnenkort komt er wel een hoefsmid omdat ze nu wel bekapt moet worden voor de eerste keer.
Dat gaat volgens mij ook nog wat worden...

wezentjeu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 18:29

ik heb hier ook nog dezelfde topic geplaatst, en er werd mij aangeraden om een halstertouw zonder musketon te gebruiken bij het vragen van een hoef.. ik heb dat geprobeerd, en het werkte, het gaat als volgt

wanneer de hoef beweegbaar is leg die dan zachtjes in het halstertouw, breng dan het touw wat hoger en laat het been soepel leunen tot de druk op het touw weg is, dan belonen en snoepje!

bij mij hielp het toch, ze geeft nu zelfs dr voetjes bij de minste aanraking

Douni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-05 18:44

Ik ga het morgen gelijk proberen!
Heel erg bedankt!

Auke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 21:33

wezentjeu schreef:
ik heb hier ook nog dezelfde topic geplaatst, en er werd mij aangeraden om een halstertouw zonder musketon te gebruiken bij het vragen van een hoef.. ik heb dat geprobeerd, en het werkte, het gaat als volgt

wanneer de hoef beweegbaar is leg die dan zachtjes in het halstertouw, breng dan het touw wat hoger en laat het been soepel leunen tot de druk op het touw weg is, dan belonen en snoepje!

bij mij hielp het toch, ze geeft nu zelfs dr voetjes bij de minste aanraking

Ik ben mss een beetje dom Haha! maar zou je dit wat preciezer uit willen leggen? Wat doe je nou precies met de hoef en het touw??