Ben ik de enige die nog geen paspoort heeft??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Ben ik de enige die nog geen paspoort heeft??

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 13:42

Vroeg mij af of ik de enige was die nog geen paspoort voor paardje heeft Bloos!

Vind het zo duur, eerst lid van KWPN, dan paspoort, dan chip laten zetten. Ik ga zo weinig de weg op en stel het steeds maar uit.

Wordt er ondertussen veel gecontroleerd??

siesti

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 14:05

Ik denk het wel aangezien niemand nog heeft gereageerd Knipoog
Maar ik heb al wel een jaar een paspoort ofzo, maar vind het idd wel duur maar heb mazzel dat mijn ouders het allemaal betalen Lachen

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 14:06

Je bent niet de enige ik heb het wel maar heb ook veel vrienden die het niet hebben gedaan nog.

Brit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 14:06

mijne hebben het ook nog hoor Knipoog

maar binnenkort gaat het wel gebeuren, omdat ik ook vaaak met mijn pony naar demanege ga en van de zomer ze mee op vakantie gaan wil ik het risico niet lopen dat ik aangehoiuden wordt en geen paspoort heb

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 14:09

Ik heb er ook nog geen hoor. Voor beide niet. Nu zijn het natuurlijk niet mijn eigen paarden maar ik zal wel degene zijn die er het initiatief voor zal moeten nemen.
Voor de arabier zou het alleen chippen en paspoort aanvragen zijn. Geloof dat dat ronde de E30 kost. Maar voor de kruising zou ik bij God niet weten wat ik allemaal moet regelen. Waar ze aangemeld moet worden of wat dan ook.. geen idee.

Voor de arabier wil ik het nog wel gaan regelen binnenkort want we willen wel wedstrijdjes gaan rijden voor de lol en ook dan moet je aan die chip en paspoortvereisten voldoen.
Voor Amber zal ik de zaken gaan regelen wanneer ze officieel van mij is. (misschien komend jaar als de eigenaar gaat verhuizen!!)

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 14:13

Ik heb het wel, omdat het toch op wedstrijden (zo goed als) verplicht is. Let op met arabieren (femskie), die moet je via het stamboek laten chippen, en dat kan een stuk duurder zijn als gewoon, omdat maar 1 man in heel NL een arabier mag chippen. Ik weet niet of het nog zo is, maar 3 jaar geleden wel, en toen koste het mij echt klauwen vol geld.
Ik ben er nooit op gecontroleerd, en eigenlijk vind ik het maar onzin...

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 14:19

Ik heb er ook nog geen. De chip zit er inmiddels in, maar ik heb het formulier nog niet opgestuurd. Komt ook omdat de DA de aftekeningen verkeerd had ingevuld.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 14:22

Ik heb ook nog niks, alleen een entingsboekje.
Zelfde als jij: ik stel het uit, vind het duur en ik ben nog niet helemaal vóór om mijn bijna 14-jarige schat te chippen... Kan niet zomaar zeggen waarom.

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 14:24

Carola: de avs doet nu niet meer zo moeilijk. Heb twee maal contact gehad met hen over het chippen en het was voor hen eigenlijk niet meer haalbaar om alle arabieren door 1 man te laten chippen. Mijn eigen DA mocht het wel doen.
Door twee keer te bellen en twee keer hetzelfde antwoord neem ik aan dat dat nu wel moet kloppen. Hoop dus van harte dat het me nu geen klauwen met geld gaat kosten!! Zo rijk ben ik niet !!:)

qwinty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 14:40

Ik heb ook nog geen paspoort voor mijn 1,7 jarige pony!
Maar moetd at nu ook al als hij nog jong is en ik toch niet met hem de weg op ga..
Vind het allemaal maar een beetje onzin het chippen stel ik steeds uit want vooral al szo iemand alleen voor jou pony komen moet is het harstikke duur!

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 16:19

Je kunt zonder lid te hoeven worden een paspoort aanvragen bij het KWPN.
Er wordt zeker gecontroleerd. Dat ze niet iedereen kunnen controleren moge wel duidelijk zijn.
De kosten voor chip, paspoort en registratie zijn 35 euro.
Je hoeft je paard met KWPN papier niet perse door het KWPN te laten registreren.

InaTap

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 16:21

Ik heb nog niet meegemaakt dat ze controleren... Lachen
Onze paarden hebben het al wel allemaal maar ik ken ook genoeg paarden die het nog niet hebben, overigens worden die wel binnenkort gechipt.

InaTap

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 16:23

Dat is inderdaad erg duur voor 1 paard. Probeer ergens een briefje op te hangen, manege ofso of een welkoop, waarop je vraagt of nog meer mensen het paard nog moeten laten chippen, scheelt een stuk.

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 16:28

ik heb hem ook nog niet. de aanvraag ligt nog bij het KWPN. duurde allemaal erg lang omdat ze het schijnbaar druk hadden op het DNA lab. Maar ik ken er genoeg die nog helemaal niets hebben en ook van niets weten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 16:33

Nee, geen paspoort en geen chip.
Ik ga gebruik maken van de overgangsregeling hier in Belgie, bij het eerstvolgende VA bezoek hoort de VA een paspoort aan te maken.
Tenminste, zoiets heb ik gehoord Schijnheilig En als het anders is had men mij maar officieel iets moeten laten weten.

O, en de VA kennende... heeft mijn pony over 20 jaar nog geen paspoort Haha!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 16:40

Tegenwoordig is er geen paspoort meer te krijgen zonder chip of zonder DNA bepaling. Ik heb ontheffing aangevraagd voor het chippen (en gekregen), en wilde het wel voor het datum voor de aanvraag van ontheffening (Februari 2005) rondhebben. Paspoort met stickers van de DNA bepaling en de brieven van het PVE zijn naar de paspoortuitgevende instantie toe. Dus ja, ik ben (nog) zonder geldig paspoort, maar dat gaat hoop ik niet te land duren.

dekoezegtboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 16:43

ik heb ook nog geen paspoort Scheve mond ik heb ontheffing aangevraagd maar ik heb nog niets gehoord Scheve mond dus het zal ook nog wel ff duren voor ik een paspoort heb

linda_lekuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 17:24

hmm ik vind 35,- voor chip, paspoort en registratie nog wel meevallen!

Mijn KWPN paard is al lang gechipt, toen het voor wedstrijdrijden 'verplicht' werd, maar mijn kleine A-welsh pony heb ik nog steeds niet laten chippen en registreren... Bloos! maar wil ik toch binnenkort wel laten doen! Ik wil het risico toch niet wagen. Hij staat grotendeels in de wei bij ons thuis, maar hij gaat af en toe (in de trailer) naar de DA of hoefsmid en soms rijden we aangespannen over de weg, dus.....

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 17:33

Je bent niet de enige Haha! Ik heb geen paspoort en geen chip. Mijn knol komt uit Engeland en ik zou niet weten hoe ik dan een paspoort aan moet vragen Afbeelding

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 17:40

Nee hoor, je bent niet de enige.
De mijne is net pas voorzien van een chip, en paspoort aanvraag is onderweg.
Maar ik HEB er nog geen dus....
Citaat:
Je bent niet de enige Ik heb geen paspoort en geen chip. Mijn knol komt uit Engeland en ik zou niet weten hoe ik dan een paspoort aan moet vragen

Ik heb voor Novia (ook vage import uit engeland of ierland) de DA laten komen voor een chip, en dan vul je een formuliertje in waarmee het paspoort wordt aangevraagd.
Simpel!

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 17:47

Alane schreef:
Je kunt zonder lid te hoeven worden een paspoort aanvragen bij het KWPN.

Zelfs voor het omzetten op mn naam moest ik lidworden bij het KWPN!!! Echt belachelijk. We hadden dus gebeld om het te vragen zei zo'n muts dus dat je lid moest worden. Later, toen ons paspoort al terug was, hoorden we van andere mensen dat ze het gewoon opgestuurd hadden, geen lid zijn geworden en toch en paspoort op hun naam hebben... Hoezo KWPN heeft zn zaakjes niet op orde...

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 17:48

ik wil eerst mijn DNA test laten doen door de DA(heb chipontheffing gekregen) en dan komt het paspoort zo snel mogelijk...
of mss het paspoort eerst,maar in ieder geval heb ik dus ook nog geen paspoort
Lachen

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 17:50

femskie schreef:
Maar voor de kruising zou ik bij God niet weten wat ik allemaal moet regelen.

Je kan een NHS paspoort aanvragen. Dan krijg je gewoon een simpel paspoort. Volgens mij is dat speciaal voor kruisingen en onbekende afstammingen.

skaay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 17:55

mijn 8 pony,s hebben ook nog geen chip en paspoort, dus je bent niet de enige Tong uitsteken

word er eigenlijk veel gecontroleerd of niet?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 18:02

Kylan schreef:
Zelfs voor het omzetten op mn naam moest ik lidworden bij het KWPN!!! Echt belachelijk. We hadden dus gebeld om het te vragen zei zo'n muts dus dat je lid moest worden. Later, toen ons paspoort al terug was, hoorden we van andere mensen dat ze het gewoon opgestuurd hadden, geen lid zijn geworden en toch en paspoort op hun naam hebben... Hoezo KWPN heeft zn zaakjes niet op orde...

Voor mij een reden om het lidmaatschap meteen weer op te zeggen Haha!