Nut van keuring bij enters/twenters?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

snowdon

Nut van keuring bij enters/twenters?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-05 13:29

Wat ik mij eigenlijk al even afvroeg en nu ik ergens een soortgelijke vraag ergens zag staan op Bokt... vind ik het toch de moeite voor een topic.

Wat is volgens jullie persoonlijk een reden om met een enter of een twenter naar een keuring te gaan?

Puur voor de lol? Voor de ervaring van het paard? Voor de uitslagen? Voor de competitie?
Of wat nog meer?

Ik ben wel benieuwd naar de persoonlijke redenen van een ieder...

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 18:00

Ik wil het met mijn veulen ook gaan doen. Omdat ik het zelf nog nooit gedaan heb. En het lijkt me wel een uitdaging. Verder heeft mijn veulen een goeie afstamming. Misschien is hij wel zo goed dat hij ooit als dekhengst kan dienen. (Ik droom graag maar wie weet.)

Bella_Donna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 18:01

Euh gewoon omdat het leuk is en je kunt misschien familie van je paardjes vinden als ze 1e premie halen is het ook makkelijker om er meer geld voor te krijgen als je ze verkoopt en het is denk ik ook wel goed voor het dier een beetje ervaring te krijgen

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 18:22

Bella_Donna schreef:
Euh gewoon omdat het leuk is en je kunt misschien familie van je paardjes vinden als ze 1e premie halen is het ook makkelijker om er meer geld voor te krijgen als je ze verkoopt en het is denk ik ook wel goed voor het dier een beetje ervaring te krijgen

om deze redenen doe ik het dus ook (niet da tik een twenter of enter heb maar wel een volwassen fjord:P)

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 19:17

De fokkers van mijn veulen wilden mijn veulen meenemen omdat ze ws 1e premie ging halen (was ook zo!) da's natuurlijk ook goed voor de predikaten van de moeder.

Primula

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 19:42

Ik heb indertijd mijn veulen eens meegenomen naar de keuring. Niet echt omdat ik zoveel van hem verwachtte, maar vooral om hem ook eens te laten wennen aan grote evenementen. Zijn moeder was er ook bij, en daardoor was hij echt helemaal op z'n gemak Lachen . Ik heb er geen spijt van dat ik dat toen heb gedaan. Nu is hij anderhalf en zou ik het niet meer doen. Vooral omdat hij er echt niet uitziet Bloos! (is nu een slungelig ventje met veel te lange benen en een bizar hoofdje erop Ach gut ).

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 20:00

Ik heb er vorig jaar ook over zitten denken en mijn werd aangeraden omdan niet naar een stamboekkeuring te gaan maar een open keuring (dus zonder predikaten toekenning op je stamboompapieren)
De meeste enters en/of twenters zien er niet helemaal super uit voor een keuring en waarom dan een 2e premie riskeren? zo werd mij gezegd en dus zijn we naar een "open" keuring gegaan en werden we 10e Haha!
een hoop geleerd en geen aantekening op het papier van het veulen of de moeder.