Spieropbouw in de hals (foto)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

siko

Spieropbouw in de hals (foto)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-05 11:37

Mijn paardje wil niet zo goed een mooie gespierde hals ontwikkelen. Verward
Eigenlijk vind ik de verhouding niet zo goed kloppen op deze manier, mooie buik, dikke billen Knipoog maar die hals is zo iel...

Af en toe zie je van die mooie dressuurpaarden, die zo'n mooie hals hebben... Kwijl

Nu wilde ik jullie vragen of jullie een paar goede tips hebben om die spieropbouw in de hals te bevorderen? Hoeft echt niet in een keer!

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door siko op 13-01-05 12:34, in het totaal 1 keer bewerkt

siko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-05 11:38

En nu lijkt, uitgerekend op deze foto, dat zij wel een (redelijk) mooie hals heeft...Verward Toch, schijn bedriegt...Knipoog

josien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 12:10

Een goed ontwikkelde hals is het gevolg van consequent van achteren naar voren rijden. Je zet dan de hele bovenlijn in werking en dus ook de hals. Het kost tijd, maar dan heb je ook een mooi gevormt en lopend paard.

BJuwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 13:53

ja in verhouding is de hals wat kort en iel.

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 13:59

Ik vind juist dat de hals wel kort is maar niet iel! Ik verwachtte echt iets heel ergs te zien, echt geen verhouding ofzo, maar dat zie ik hier niet hoor! Ik vind het wel meevallen..

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 14:10

Tja, dat is niet alleen training, maar dat is ook genetisch vastgelegd. Sommige paarden hebben dat gewoon niet in zich, en dan is er niets aan te doen. Vooral een korte hals is heel moeilijk langer te maken.
En helaas heb ik ervaring, ik heb een pony gehad met een nog veel kortere en ielere hals, en ik weet hoe lastig het is. Op deze foto vind ik het er prima uit zien, echt niets fout aan.

siko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-05 14:19

femskie schreef:
Ik vind juist dat de hals wel kort is maar niet iel! Ik verwachtte echt iets heel ergs te zien, echt geen verhouding ofzo, maar dat zie ik hier niet hoor! Ik vind het wel meevallen..

Ooh, gelukkig maar... Bloos! hihi Haha!

Zoals ik al zei, ziet dit er eigenlijk nog wel redelijk uit, maar als ze dus ontspannen is en je ziet haar dan zo staan, dan denk je: "wat een iel halsje"

(Maar als ze slobber krijgt, moet je eigenlijk eens zien wat een verschil opeens! Verward )

Ik zal eens proberen een aar foto's te plaatsen met bovenstaande 2 voorbeelden. Eens kijken of er daadwerkelijk nog iets aan gedaan kan worden of dat het genetisch bepaald is en zij altijd zo'n halsje houdt!