Wat moet je met zo'n verpeste pony??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tibamar

Wat moet je met zo'n verpeste pony??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-05 10:30

Heey...ik verzorg...of eigenlijk verzorgt m'n zusje nu een Shet die heel erg vervelend is...
Ze is als veulen gewoon vreselijk verwent...heeft nooit iets geleerd enz.
Als je haar aan het halster mee laat lopen gaat ze bijten, bokken, stijgeren en slaan...net zo lang tot je loslaat (haar met zweep terugslaan helpt ook niet echt Schijnheilig) Ik denk ook dat ze zich heel erg verveelt...
We wandelden nog wel eens met ze maar dat is nu gewoon niet meer te doen..maar toen we dat nog wel deden was ze wel wat vrolijker...
Ik heb haar een keer een hoofdstel in gehad en dat was een drama Bloos

Ik heb er zelf ook niet veel tijd voor...maar aan de andere kant vind ik het eigenlijk wel heel zielig voor die pony...want het is op zich een heel mooi dier, mooi groot ook voor een Shet... Scheve mond

Ben benieuwd wat jullie nou zouden doen met zo'n dier???

Groetjes, Marleen..

Hetja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 10:32

Opvoeden, helemaal opnieuw, bij het begin beginnen dus...

vamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 10:43

Inderdaad, wat Hetja zegt, bij het begin beginnen. En heel geduldig zijn. Al lukt iets honderd keer niet, dan de volgende keer vast wel! en natuurlijk, heel consequent zijn, en heel goed belonen als hij braaf is!

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-05 10:45

Maar weet je wat nou ook een probleem is...als ik de wei in kom zou ze me het liefst gelijk aanvliegen Verward Ze weet dat ze bij mij altijd wat moet doen nl. Doet ze bij me zusje niet...misschien moet die met haar aan het werk...!!

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 10:51

je kan natuurlijk idd je zusje met haar aan het werk gaan en dan ervoor zorgen dat jij ook gewoon komt en niets met haar doet zodat ze jou ook weer lief gaat vinden en dan kan je je zusje later helpen en zelf ook weer dingen met haar gaan doen,
veel succes met haar!

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 11:01

k zou hem bij mijn strenge merrie zetten en haar het begin laten doen, en er daarna weer zelf mee verder gaan, scheelthoop moeite. jemoet heel consequent zijn en heel streng, misschien i het boek het aard van het paard een aanraden of iets met naturalhorsemanship

Fielychi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 11:36

wat je zelf zegt: ze weet al dat ze bij mij iets moet doen.
Als je gewoon de wei in gaat om even te knuffelen ofzo, dan zal ze niet altijd de link leggen: komt mijn wei in -> moet iets doen -> vind ik niet leuk -> ik ga bokken en stijgeren -> kom onder mijn werk vandaan

In dit cirkeltje moet je dingen gaan verbreken. Doe dit door consequent zijn, ja = ja, nee = nee, einde discussie.
en natuurlijk ook vanaf het begin gaan beginnen, dus oefenen met halstertje omdoen, kleine stukjes laten meelopen..
Zorg dat ze er lol in krijgt, dus lokken met snoepje als ze niet mee wil lopen, zulke dingen

SUCCES ermee, zal niet makkelijk zijn, maar de aanhouder wint! *LOL*