Chagrijnige pony..?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sunshine

Chagrijnige pony..?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-05 23:45

Sinds een tijd staat mijn verzorgpony (Blacky) op stal.
Natuurlijk kei fijn enzo omdat hij toch beter moest worden (hoefbevangen).

Maar hij kan dus niet buiten in de wei omdat hij zo onder het stroomdraad door kan lopen ( Blacky is 1.18 Knipoog ) en hij mag eigelijk geen gras (iig zo weinig mogelijk).

Ik kom daar ook elke dag en elke dag komt hij wel even in de binnenbak. Vandaag heeft hij een half uurtje in de buitenbak gestaan en laatst een uur....
Vind het gewoon kei jammer dat hij zo weinig buiten kan staan....

Ik zit vaak lang op school dus kan er niet altijd een paar uurtjes bijzijn. Nouja iig is hij kei vervelend, zal ook wel komen doordat hij nu eigelijk de hele dag binnen staat.

Paar weken geleden begon hij vervelend tedoen tegen mij ( wat happen ), ik gaf hem wel eens een klein tikje hoor...
Vandaag was ik het echt zat, longeren lukte niet want hij kwam steeds als een gek op me af (echt dreigend op me af komen), aan de hand meelopen lukte ook haast niet want dan probeerde hij te happen
Daarna liep ik ook weer mee, probeerde hij me te raken met zijn achterbenen, had hem ook al een paar keer weer een tik gegeven...
Maar ophouden? Echt niet
Heb hem echt 2 keer een hele harde tik gegeven, daarna was hij wel iets rustiger.

Maar wat moet ik hier nu aan doen? Snap best dat Blacky zijn eigen gaat vervelen in zijn stal enz. maar ik snap niet waarom hij mij dan wil trappen? Verward

In maart gaat hij waarschijnlijk weer terug naar zijn oude weitje....

Maar hebben jullie misschien tips? Ik ga er zo echt niet meer mee plezier heen

Liefs sun

vamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 09:09

Ik snap wel dat hij vervelend gaat doen! een half uur ong buiten komen is eigelijk veel te weinig voor een pony! Maar het is wel heel fijn dat hij soms wel in de bak mag staan. Kan je niet met de eigenaresse ( of stalgenoot) overleggend dat zij hem bv nog een half uurtje oid in de bak laten? dan krijgt hij al meer beweging!
verder is het belangrijk dat je erg consequent met hem bent. Hij mag niet bijten, en hij mag niet slaan!
Verder kan je misschien wat meet verandering toepassen. Dus niet steeds het zelfde rondje stappen, maar ook stukjes draven. En als hij ergens bang voor is, bijvoorbeeld voor een bal, laat hem daar dan aan wennen. Zo houd je het voor hem ook leuk! want veel pony's gana vervelen als het ze te saai wordt ( denk aan jezelf, als jij bv geschiedenis saai vind, ga je vast ook klieren Knipoog ).
het is misschien ook handig om het er eens met de eigenaresse over te hebben!

ik hoop dat je er wat aan hebt, succes ermee!

Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 10:16

paard staat als hij een uurtje uit zn stal mag 23 uur binnen(!!)
Dat is toch veel hoor! (binnen staan dan)
mmischien vragen of hij wat vaker/langer in de binnenbak mag staan Lachen

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 11:02

een paard inde natuur loopt dse hele dag, ze zijn gewoon net gemaakt om in eenhokje te staan, ze zoeken altijd de hele dag eten en zijn altjd in beweging, als ze ditnietkunnen kunnen sommige daardoor heel raar gaan doen.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 11:08

Blacky moet vaker naar buiten. Laat hem langer buiten staan. Vraag of de mensen daar hem in de buitenbak willen zetten en dat jij hem binnen zet als je er bent. Ga veel met hem wandelen buiten. Houd hem bezig.
Ik hoorde van je vriend dat hij nog niet opnieuw bij de smid is geweest... Dit moet goed bijgehouden worden anders gaat het alsnog mis. Zorg dat hij in elk geval elke 6 weken naar de smid kan. Ik weet eventueel miss wel een goedkopere die het ook kan...

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-05 15:18

De eigenaar is haast nooit bij Blacky dus dat zal hij niet willen doen denk ik.
Ik ga er vaak samen met draven omdat het met het longeren niet lukt, alleen word hij dan nog vervelender

Ik weet dat hij veelste lang binnen staat...
Ik zal eens vragen of de baas van die stal Black 's middags zou willen buitenzetten.
Kan dit jammer genoeg niet zelf omdat ik overdag natuurlijk niet naar huis kan komen.

Vandaag heeft black weer anderhalf uur buiten gestaan
k probeer er zovaak mogelijk tezijn natuurlijk! Hij is idd nog niet bij de smid geweest, de eigenaar vertelde me 2 dagen geleden dat hij pas in april moet ? Verward Verward

Iig bedankt voor alle tips! Ik zal vanavond of morgen eens vragen of ze dat zouden willen doen.