Vragen over ontheffing chippen..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anita_D

Vragen over ontheffing chippen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-05 22:29

Ik ga zo even een brief schrijven om ontheffing van het chippen van mijn paarden aan te vragen, en had nog een paar vraagjes.

Ik heb twee paarden en mijn zusje heeft een pony, moet er voor de pony van mijn zusje een apparte brief geschreven worden omdat zij een andere eigenaar heeft?
En zijn de standaard brieven met redenen (bijv. die op www.invisio.nl/antichip) voldoende om niet afgewezen te worden, of worden zulke brieven geweigerd?

Als ik het goed begrijp hoeft er bij de eerste brief alleen een kopie van de eerste pagina van het paspoort of van het stamboekpapier, en bij de pony zonder papieren en paspoort alleen een naam en signalement?

Als ik op de eerste brief een reactie heb voor het einde van de maand, ben ik dan nog op tijd?

Dan ga ik morgen mijn brief aangetekend op de brievenbus doen en dan duimen maar dat ik nog op tijd ben Scheve mond

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 22:43

ik heb mijn brief ook van invisio...
en ik heb ontheffing
(wel niet vergeten te vertellen hoe je paar eruit ziet...)

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 22:58

De standaard brief op de site die je hebt genoemd is goed. Wel is het raadzaam bij de argumenten die in de brief staan nog een of twee persoonlijke redenen te noemen waarom je je paard niet wilt chippen. Bijvoorbeeld omdat je niet wilt dat een lichaamsvreemd element in zijn lichaam wordt gebracht zonder dat het hem direct levensverbetering geeft. Of soort gelijk. En inderdaad als je geen papieren hebt een zeer goede omschrijving.

Succes en inderdaad snel doen Lachen

Anita_D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-05 00:17

Eleonoor schreef:
De standaard brief op de site die je hebt genoemd is goed. Wel is het raadzaam bij de argumenten die in de brief staan nog een of twee persoonlijke redenen te noemen waarom je je paard niet wilt chippen. Bijvoorbeeld omdat je niet wilt dat een lichaamsvreemd element in zijn lichaam wordt gebracht zonder dat het hem direct levensverbetering geeft. Of soort gelijk.

Dat is al een reden die in de brief staat, van het lichaamsvreemde voorwerp.
En ik heb erbij gezet dat de paarden aan het einde van hun leven geeuthanaseerd worden en dus niet geslacht worden voor consumptie.

Dat zou toch wel voldoende zijn?

Anita_D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-05 14:57

Ik heb de brief net aangetekend op de post gedaan, mijn zusje doet het morgen.
Nu maar afwachten Lachen