Help antibijt advies geven a.u.b!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sas00

Help antibijt advies geven a.u.b!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-05 22:23

Het is niet te geloven...
Ik sta me paard lekker te poetsen alleen was ik wat vergeten om mee te nemen... ik ging dus nog even terug naar me kasje 5 meter verder op.

Kijk ik even om is de buurman van me paard de staart van mijn paardje helemaal aan het op vreten (kan met zijn hoofd buiten zijn box)
Ik dacht nog: ach het zou allemaal wel mee vallen, in die korte tijd'.
Nou niet dus, echt er vielen allemaal mooie lange haren op de grond. Verdrietig

Het stomme is dat ik een paar dagen geleden nog anti bijt erin heb gedaan, omdat ze soms buiten staat met een paard die dat ook wel eens doet.
(welliswaar niet zo fanatiek als de buurman Scheve mond )
Nou vraag ik me dus af of er ook antibijt bestaat die wel werkt en welke is dat dan?

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 00:58

Je kunt het ook proberen met huismiddeltjes bijvoorbeeld sambal of iets anders sterks een smeerseltje van vicks bijvoorbeeld. Of neem iets anders wat paarden heel erg vies vinden en smeer dat erin. Speciale middeltjes die je bijvoorbeeld in ruitersportzaken kunt kopen weet ik niet.

Bella_Donna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 10:37

Hertshoornolie in de staart smeren dat stinkt zoooo erg! Wij hadden het gekocht bij een drogist ik weet niet of ze dat nogsteeds verkopen?

sas00

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-05 17:37

Dan ga ik maar eens kijken of dat nog verkocht wordt.

inib

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 17:53

Inderdaad Bella_Donna, hertshoornolie werkt super, je gaat zelf ook bijna dood maar dat maakt niet uit, als het maar werkt.
En sas00 het is nog gewoon te koop.
Succes ermee

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 17:55

Niet vergeten:
Dagelijks spuiten!
Sterkte!

sas00

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-05 19:14

Is dat nog steeds bij de drogist te verkrijgen?
Ik heb er echt nog nooit van gehoord maar als het werkt Knipoog

sas00

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-05 20:53

Ben vandaag gaan informeren...
maar hier kende ze het niet Scheve mond
Waar halen jullie dat herthoornolie?

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 21:07

Je hebt wel van dat hele vieze plak spul. Maar dat is denk ik niet echt handig.

Bella_Donna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 18:07

Ik heb het toen bij een ouderwetse drogist vandaan die nu gesloten is. Misschien kun je het bij de apotheek krijgen of bij de Welkoop/Boerenbond (als ze die bij jullie hebben) of je moet eens op internet gaan zoeken maar bereid je maar vast voor op een grote stink pony/paard!!

flow1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 11:05

Ik heb het zelfde probleem, ik smeer de staart van mijn pony in met witte olie van de welcoop, en soms wissel ik af met pbh spray van divoza het stikt enorm maar het helpt wel en de staart invlechten meer kan je niet doen ben ik bang

Kitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 11:20

PHB is de spuitbus variant van Hertshoornolie, de echte olie wordt dacht ik ook bij Divosa nog verkocht.
Super spul, wat echt goed werkt, maar...................................... houd er rekening mee, dat je door je stalgenoten niet echt vriendelijk aangekeken wordt, want de stank is om van te gaan kotsen.
Zorg er ook voor, dat je het zelf niet aan handen en kleren krijgt, want ik ben nog niets tegen gekomen, wat het direct kan verwijderen en je zult toch wel een keer willen eten, zonder dat je in de stank zit.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 11:20

Misschien dat zo'n greenguard (grasmasker) van de paardendrogist wel helpt? Op zich kunnen ze wel nog grazen met zo'n masker, maar voor een staart moeten ze dan zo ontzettend veel moeite doen. Het stinkt en het plakt in elk geval niet (dus geen overlast voor andere pony's en ruiters) en het geeft geen rommel.

Kitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 11:31

PeruaansePas schreef:
Misschien dat zo'n greenguard (grasmasker) van de paardendrogist wel helpt? Op zich kunnen ze wel nog grazen met zo'n masker, maar voor een staart moeten ze dan zo ontzettend veel moeite doen. Het stinkt en het plakt in elk geval niet (dus geen overlast voor andere pony's en ruiters) en het geeft geen rommel.

Klopt, alleen...................... die kun je niet bij andermans paard omhangen lijkt me, ik zou daar tenminste niet blij mee zijn.

sas00

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-05 11:39

Kitten schreef:
Klopt, alleen...................... die kun je niet bij andermans paard omhangen lijkt me, ik zou daar tenminste niet blij mee zijn.

Nee, dat denk ik ook niet Knipoog
Helaas want van de zomer staan ze weer samen op het land> ik zie heel de staart van mijn paard al verdwijnen Verdrietig
Dat vieze bruine plak spul helpt helaas niet, de buurman wordt steeds fanatieker en het baasje daarvan kan ik denk ik niet over halen om een muilkorf bij hem om te doen.

Kitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 11:50

Cribbox, ik neem aan dat je dat bedoelt met vies bruin plakspul, heb ik ook geen goede ervaringen mee.
Hertshoorn olie is ook bruin, maar vloeibaar en plakt niet en stinkt gigantisch.
PHB spuitbussen zijn dacht ik blank, plakt ook niet en stinkt ook bar, deze verkopen ze bij de welkoop en de meeste agrarische winkels, maar ook veel ruitersportzaken hebben het tegenwoordig wel.