Vieze kont/kling - aangekoekt... Hoe schoonmaken?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tancreda4

Vieze kont/kling - aangekoekt... Hoe schoonmaken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-05 20:52

Ja, ik trek het aan zoals ik al eerder zei... Ik schrob dus weer heerlijk elke keer de achterkant Rolleyes

Ik had de oorzaak ook snel door... Winette is een muur poeper...
Ik weet niet wat het is, volgens mij is het die stal (union deed het ook, nu in de andere stal niet meer). Merrie plant haar kont echt tegen de muur, staart op de rug, en poepen maar... Met het gevolg dat heel haar kont onderzit en haar kling...

Nu kom ik maar 2 maal per week, zien de meiden het niet zitten om haar achterkant te schrobben (nog niet het vertrouwen), en dus de dagen dat ik kom zit het gewoon vreselijk aan gekoekt... Haar Kling is wel makkelijk schoon te maken nog, nat sponsje/doekje/babydoekje... Maar aan de zijkanten, haar billen, zijn een stuk moeilijker...

Nu pak ik een schuur spons, maak ik die vochtig, en schuur het eigenlijk best hardnekkig eraf Bloos Of ik pak een koeienborstel (met vreselijk harde haren) en probeer het voorzichtig los te krijgen... Maar dat is nog best een klusje dat los te krijgen. Nu heb ik niet het idee dat het pijnlijk is, of dat mevrouw het vreselijk vind, maar ook echt fijn lijkt het me ook niet...

Heeft iemand een betere en 'zachtere' manier dat vast gekoekte harnekkige strontvuil van haar billen te verwijderen?

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 21:17

warm water helpt bij mijn vieze staarten erg goed en vieze benen, eventueel met biotex of paarden shampoo ofzo

esther82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 21:20

IK zou niet met een shampoo op de gevoelige genitalien van een merrie gaan zitten boenen. Lijkt me dat dat infecties kan geven, of in ieder geval irritatie.
Warm water en een zachte spons, een beetje laten weken, en dan zachtjes weg vegen.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 23:21

Ik hou meestal niet van olie, maar een beetje babyolie erop om het zachter te laten worden... misschien dat het er dan wel af gaat?
Misschien dat je via de DA aan een soort shampoo kan komen om dat gebied te reinigen, net als dat je voor vrouwen die hele lactasiet (schrijf ik het goed? Verward ) lijn hebt?

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 23:29

Olie op de huid werkt inderdaad goed,
ik zou het niet op de geslachtsdelen smeren maar op het haar kan het geen kwaad.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 23:35

Babyolie doet wonderen in dit soort gevallen

Annem84

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 23:47

en als je er als het schopon is heel veel antiklit op spuit, werkt ook vuil afstotend. Misschien gaat hete r dan makkelijker af. De staart van mijn paardje blijft er in ieder geval langer schoon door.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 23:50

Antiklit op de genitalien? Zou ik niet doen...Lips are sealed

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 00:22

nee idd... dat gaat bijna zeker irriteren.

supersambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 00:35

Sjuimpje schreef:
Olie op de huid werkt inderdaad goed,
ik zou het niet op de geslachtsdelen smeren maar op het haar kan het geen kwaad.

denk dat dat ook geen kwaad kan... babyolie is heel zacht en babys worden er ook volledig mee ingesmeerd

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-05 08:16

Dingen op haar geslachtsdelen smeren vind ik idd niets... En dat gaat ook vaak heel makkelijk eraf met een nat doekje. Maar ja, die kont en billen...
Bedankt voor de tips, zal ze zeker eens uit gaan proberen!

Dat antiklit erop spuiten dat het vuil en sneller weer af gaat is ook een goede, dat ik daar niet eerder aan dacht... Dat begruik ik namelijk ook voor haar staartje.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 08:44

Bij de geslachtsdelen heb je te maken met slijmvlies, dat is ontzettend gevoelig.
Ik heb nog nooit iemand gezien die slijmvlies van een baby met olie insmeerde. Ik weet wel dat er ruinen zijn die een kokerontsteking opliepen nadat zij waren schoongemaakt met babydoekjes/ingesmeerd met olie.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 08:48

misschien helpt het, als je iemand anders vraagt, om er ook een beetje weg te halen op de dagen dat jij niet kan.
anders weet ik het niet.
xiiez

Monnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 08:53

Mijn paard is een tijdje aan de diarree geweest en ik had dus hetzelfde probleem. Ik kwam wel dagenlijks, maar het was een aardig probleem om de poep van de huid van de billen te krijgen.
Ik heb bij de drogist ongepurfumeerde babyzalf gekocht. Nadat ik haar kont en kling schoongemaakt had, heb ik dit er met een dikke laag opgesmeerd. Resultaat de dag erna liet alles zich door het vet veel makkelijker verwijderen/schoonmaken.
Heb het best een behoorlijke tijd gesmeerd en ze heeft hierdoor geen problemen opgelopen, ze vond het vanaf dat moment zelfs weer prettig verzorgd te worden.

Annem84

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 10:25

ik bedoelde ook niet op haar genitalien die antiklit, maar eromheen op zijn kont. had ik er even bij moeten zetten ja. maar als je antiklit op zijn billen spuit, en zijn je weet wel gewoon schoonweekt met een spons. Je kunt het altijd proberen.