tijdwinst

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

cijsalover

tijdwinst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-05 19:08

hoe kan ik meer tijd krijgen om langer met mijn paarden bezig te zijn? met school enzo? en dan niet dat ik mijn pony's maar weg moet doen want dat zou ik voor geen goud doen!! Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 19:15

Plannen, schrijf al je verplichtingen op (eten, vaste lessen, reistijd, slaaptijd, bijbaantje etc. etc.). Kijk hoeveel tijd alles kost en plan gewoon de boel...

Linda_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 19:30

Goed je huiswerk verdelen, evt. in de pauzes al wat huiswerk maken of leren. Hard fietsen Knipoog Idd ook plannen (maar ik weet hoe dat gaat, lukt bij mij ook niet Knipoog )

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 21:49

Goed opletten op school Haha! Dat scheelt weer met je huiswerk als je niet alles moet opzoeken. Ik maak eigelijk nooit huiswerk Bloos

esther82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 06:36

Ik zeg niet dat je dat doet, maar minder tv-kijken wil ook nog wel helpen. Lachen

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 08:09

Ik vind het heel knap dat je je tijd goed in wil plannen.
Maar heb je af en toe geen tijd nodig voor vriendinnen of om eens lekker uit te gaan?

vamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 08:57

alles netjeshouden! als je bijvoorbeeld alle spullen voor je pony's netjes geordend hebt, en je kamer enz, bespaar je iig al veel tijd met dingen opzoeken!
verder helpt alles inplannen erg goed.

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 09:00

Of ej nu naar school gaat of werkt (full-time) het is altijd plannen.

Wat bij mij goed werkt is echt gestructureerd met mijn tijd om gaan.
7.30 werk
17.30 thuis
17.30 tot 19.00 koken eten huishouden
19.00 naar stal
21.30 naar huis
22.00 douchen en naar bed

iedere dag hetzelfde. Ik heb wel een poosje gehad dat ik er de balen van had, zoals Luuntje al aangeeft in mijn strakke planning is geen tijd (door de weeks dan) voor uitgaan, spontaan niet-paardrij vrienden ontmoeten en al helemaal geen tijd voor panne met de auto bijvoorbeeld.....

Maar ja dat is de concequentie van de verantwoordelijkheid van het hebben van paarden.

Succes ermee. (ik heb er overigens geen spijt van dat ik het nu zo doe)

cijsalover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-05 14:59

luuntje schreef:
Ik vind het heel knap dat je je tijd goed in wil plannen.
Maar heb je af en toe geen tijd nodig voor vriendinnen of om eens lekker uit te gaan?

jawel, maar daar heb ik haast geen tijd voor.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 15:04

Je kan geen tijd maken want er is niet meer tijd dan dat er is. Je moet dus idd plannen, het meest belangrijkste en verplichtingen voorop, daarna de minder belangrijke dingen enzovoorts enzovoorts. Timemanagement heeft zo iets Haha!

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 16:01

Ik weet niet of je veel tv-kijkt, maar daar kan je ook veel tijd op sparen. Ik neem alles wat ik wil zien op en kijk dat ik het weekend, in de vakanties of als ik eens veel tijd heb. Ook zorgen dat je geen werkstukken nog helemaal moet maken terwijl je die al morgen moet inleveren Schijnheilig En zorgen dat je van je bokt-verslaving afkomt Knipoog Ik zit nu in de tweede fase en dan kun je ook al redelijk wat dingen op school doen, in tussenuren of bij zelfstudie enzo.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het wel iets makkelijker heb met mijn verzorgpaardjes, want als ik eens niet kan vanwege school is dat geen enkel probleem. Voor de eigenaresse gaat mijn school ook voor, dan doet ze de paarden zelf. Als je een eigen paard hebt is dat natuurlijk iets lastiger...