Grasmasker, wie heeft er ervaring mee?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Letizia

Grasmasker, wie heeft er ervaring mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-05 18:58

M'n pony is op dit momment op dieët en ik zou het erg jammer vinden, dat tegen de tijd dat ze afgeslankt is, ze de wei op gaat en alles binnen 'n maand weer aan vreet, nu zat ik aan een grasmasker te denken, maar ik ben benieuwd naar jullie mening, je hebt die van de paardendrogist:
Afbeelding
en ik heb er een op 'n amerikaanse site gevonden
Afbeelding
De laatste ziet er misschien minder vriendelijk uit, maar lijkt me dat juist wel, die van de paardendrogist vind ik er vrij hard uit zien en lijkt me snel gaan schuiven,

tuurlijk kan ik er ook voor kiezen om m'n pony maar een paar uurtjes op het land te zetten, maar ik vrees dat ze dan de uurtjes die ze er op staat zich vol gaat lopen schrokken, met alle gevolgen van dien.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 19:15

klinkt zo banketstaaf voor het paardje Schijnheilig staatie lekker op wei mag ie niet eten.. maar goed we denken maar zo het is voor het goede doel Tong uitsteken

Linda_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 19:19

BrittKitt schreef:
klinkt zo banketstaaflig voor het paardje Schijnheilig staatie lekker op wei mag ie niet eten.. maar goed we denken maar zo het is voor het goede doel Tong uitsteken

Ze kunnen wel wat eten hoor.... Alleen er komt niet zo heel veel door het masker heen.

Ik heb geen verstand van die dingen maar het zou wel erg handig zijn voor te dikke paardjes.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 19:41

Ze kunnen er goed door leren eten. In het begin is het erg frustrerend, zowel voor de pony als voor de eigenaar... Maar ze leren snel. Ik heb in een van de topics hierover een foto van een zomer zonder en een met greenmask geplaatst. Ik kan het topic niet meer vinden, helaas.
Ik heb nog een greenmask van de paardendrogist te koop (mijn pony heeft hem niet meer nodig, zal ik maar zeggen). Een foto vind je in mijn profiel.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 19:47

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-05 19:54

Wauw wat een verschil, die van mij is ook echt vet op haar buik, ze begint nu zelfs een iets door gezakte rug te krijgen, ik had ze al op dieët gezet (nog maar pas) en de fysio zei dat dat heel verstandig was, maar het resultaat mag er wezen zeg!
Zal die greenguard van jou bij mijn pony passen? (zie profiel voor m'n pony)

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 20:12

Ik denk dat jouw pony die greenmask van mij niet past: ik heb maatje 1 (Shetlander). Mijn hackney had een heel klein snoetje.

Maar je kunt het ding wel een week op proef krijgen van de paardendrogist: dat heb ik gedaan, en hem gehouden. Dan betaal je de aanschafprijs min de prijs van de proefperiode. Het is een hele uitgave, maar overgewicht is zo ontzettend slecht dat het mij absoluut waard was. Mijn pony heeft gelukkig nooit hoefbevangenheid gekregen (een wonder) want dat kost veel geld aan dierenarts en kopzorgen. Zo'n masker heeft dus een dubbele functie: je hoeft geen slapeloze nachten meer te hebben vanwege een te dikke pony. Lachen