Dekens

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Rapelu

Dekens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-05 16:01

Wat voor merk dekens hebben jullie paarden op? En hoe dik? En wanneer zijn die erop gegaan.. welke temperatuur? en wanneer gaan ze eraf? Of dunnere dekens erop? hebben jullie ze in de zomer ook dekens op? en als jullie paarden naar buiten gaan.. hebben ze dan een deken op? en wat voor.. een waterdichte? Gewoon staldeken? Of echt een regen deken? Veel vrage Bloos

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 16:06

Ik heb nu een highliner en een ongevoerde regendeken op. Als het een paar graden gaat vriezen (-5 ofzo) Krijgt hij er nog een zweetdeken bij. In het voor en najaar als het warmer is heeft hij een zomerdeken op, maar zomer heb ik geen dekens op. Buiten houdt hij dezelfde dekens op als binnen.

Angeliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 16:07

Idd, veel vragen.
Mijn paard heeft NU een 300 grams deken op. Volgens mij een Rambo ofzo... Kweetniet. Een beetje waterdicht, maar je moet hem dan niet een paar uur in de regen buiten zetten, want dan issie wel nat.
En in de lente en de herfst heeft hij een deken van Harry's horse op, van 200 gram. Niet waterdicht.

Als het echt heel koud is, leg ik hem een 300 grams en een 100 grams deken op. Die van 100 grams is volgens mij een onderdeken van Harry's horse.

En als het zomers's warm is, en er zitten veel vliegen, leg ik hem een vliegendeken op. Soms ook snacht's. Die vliegendeken is van Chamberlain volgens mij.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 16:11

Oh ja, als het echt hard gaat vriezen doe ik twee winterdekens van 200 gram op.
Ik hen één keer een vliegedeken opgedaan. Maar die vond ik aan het eind van de dag in allemaal kleine stukjes terug in het land Bloos!

Rapelu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-05 16:51

Owja, heel erg bedankt.

_June

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 18:08

1) Een HH deken
2) Ik geloof 250 gram
3) Begin oktober geloof ik
4) Meestal gaan ze er rond april af
5) Nope geen deken in de zomer
6) In de winter gaat ze in de buitenbak met deken en in de binnenbak zonder deken, omdat het daar warmer is en niet tocht (als het vriest gaat ze in de binnenak ook wel eens met deken)
7) gewone staldeken