Wel komen, niet gevangen *HELP*

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Spoec

Wel komen, niet gevangen *HELP*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-05 15:57

Hoi !

Ik heb een probleem ! Boos!
Er lopen 3 paarden in de wei, waarvan ik er 2 rijd.
Ze komen in de wei wel naar me toe, en ik kan ze ook gewoon aaien en knuffelen, maar zodra ik ze het halster om wil doen draaien ze zich om en zijn weg.
Ik heb al allerlei trucjes geprobeert, zoals met brokjes schudden, doen alsof je een ander paard meeneemt, opjagen..
Maar dit helpt allemaal niet
Het enige wat nog helpt is de eigenaar erbij halen die krijgt ze dan (met moeite) in de stal,
maar ik wil niet afhankelijk worden van anderen.
Ik wil ze ook gewoon zelf kunnen pakken.
Het kan zijn dat ze aan het uitproberen zijn, ze zijn nu bijna 4.
Hebben jullie hier tips voor? Halster omlaten is geen optie, want die trekken ze dan kapot Verward

Alvast bedankt !
Een dikke kus voor de oplossing ! Knipoog

Angeliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 16:01

En een krakend snoeppapiertje? Ixo en Torro komen dan als de donder aangedraaft.

En als je ze uiteindelijk hebt, goed belonen. En als je ze iedere keer als ze komen een snoepje geeft, of in de stal iets lekkers klaarlegt, heb je kans dat ze de volgende keer snellen naar je toe komen.

bikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 16:06

Had dit met mijn pony ook. Ben toen gaan loswerken zonder de nadruk te leggen op het pakken. Nu de verhoudingen hersteld zijn kan ik haar altijd pakken.
Wil ze een keer nukkig zijn. Jaag ik haar 2 x weg en dan wil ze dolgraag haar halster aan laten doen.
Succes ermee.

qwinty

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 16:22

Dan probleem had ik ook met mijn jonge hengst.
Hij wkam wel alles lekkers weg snoepen maar ho als je met dat halster aan kwam dan was hij weg..
Maar heb nu heel goed geoefend met op en af op en af en eerte paar x had hij dus gewoon twee halster om en nu staat hij zonder halster in de wei en kan hem gewoon pakken.
Miss geen optie voor jou maar het werkt gewoon wel.

Gewoon een halster om laten en dan als je komt heb je daar iniedergeval al vastigheid aan.
en dan gewoon een ander halster er over doen.

maar volgens mij is het bij jou meer een spelletje dat de paarden met je spelen dus laat niet met je sollen he!

suc6

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 16:23

Je moet er in ieder geval niet heen gaan met het gevoel "ik kan ze toch niet pakken" of "als ze maar niet weglopen" Loop met stevige passen, schouders naar achteren en kin omhoog op ze af, doe alsof je heel zeker van je zaak bent. Dan zullen ze minder snel bij je vandaan rennen.

MirandaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 16:29

Voorlopig even het halster omhouden in de wei. Dan kost het maar een paar halsters
En ook er eens uithalen, eten geven lekker poetsen en dan terugzetten..
Als ze er alleen uit komen om te werken dan zou ik hem ook smeren..
hihi

Spoec

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-05 19:43

Wat jullie zeggen klinkt allemaal heel logisch maar.. Verward

[quote MirandaB]Als ze er alleen uit komen om te werken dan zou ik hem ook smeren..
hihi[/quote]
Hier had ik zelf ook al aan gedacht, heb ze verschillende keren eruit gehaald en alleen gepoetst en geknuffeld, maar de dagen erna was het weer hetzelfde liedje. Verdrietig

[quote bikkel]Had dit met mijn pony ook. Ben toen gaan loswerken zonder de nadruk te leggen op het pakken. Nu de verhoudingen hersteld zijn kan ik haar altijd pakken. [/quote]
Wat bedoel je met loswerken? Ik heb echt al zoveel geprobeert, maar ze blijven wegdraaien en rennen

[quote Angeliek ]En als je ze uiteindelijk hebt, goed belonen. En als je ze iedere keer als ze komen een snoepje geeft, of in de stal iets lekkers klaarlegt, heb je kans dat ze de volgende keer snellen naar je toe komen[/quote]
Dit doe ik ook elke keer, maar ze blijven me maar klieren.
De ene dag komen ze wel en de andere dag niet. Het ligt helemaal aan de bui die ze hebben, maar ik ben toch de baas ! Toch?
Ik baal er echt van Boos! Mss ligt het ook een beetje aan de wind omdat die vandaag nogal hard was, maar dan moeten ze toch nog gewoon het halster aan laten doen als ze ook naar me toe komen om te knuffelen?

In elk geval bedankt allemaal ! Lachen