Maar het punt is dus ik rijd nou met hem op dinsdag in een groepsles mee en ik rijd wel vaker in een groepsles mee omdat ik nou eenmaal af en toe 's avonds moet rijden en dan mee rijd. En in die lessen word er nou af en toe een keer een sprongetje neergezet, ik denk dat als ik meerijd en dat sprongetje niet pak hij het idee krijgt dat ie heeft gewonnen op dat gebied. Hij zal toch niet zo dom zijn. En ik heb het idee als ik hem op dat gebied laat winnen dat ie dan ook met het dressuren zal gaan kloten.
En tis niet zo dat ik perse met hem wil gaan springen omdat het nou eenmaal in zn bloed zit. Maar ik wil niet dat meteen uitsluiten omdat het niet is wat ik tot nu toe heb gedaan. Ik wil gewoon de komende tijd allebei de dingen een beetje doen en dan wie weet uiteindelijk meer op een ding richten.
En dat hij weigert is volgens mij gewoon om te klieren. Want de week ervoor deed ie het wel gewoon goed, een beetje onbeholpen natuurlijk, maar hij nam ze wel.. En nou wou ie nog niet over een balkje heen stappen. En ook het hindernisje wat er stond was zo laag dat ie er best overheen had kunnen stappen. Ik denk persoonlijk niet dat het lichamelijk is, hij heeft altijd pesterig gedaan en bij grote sterke mensen ging het dan wel goed en bij mij niet. Hij loopt niet onregelmatig en heeft altijd wel zin om te rijden. Ik weet niet van een hindernissen trauma, de keer dat ie kreupel werd was dat iig gewoon omdat ie zich verstapte. Ik heb het idee dat ie me gewoon uitprobeert. En ik vind het heel erg klote als ie dan van me wint.