Dekjesvraag

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Passionato

Dekjesvraag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-05 13:27

Oke, omdat hier nogal wat kenners rondlopen: (naar het schijnt Knipoog )
Wie weet een mooi dekje dat ook nog eens heel erg lang is?
Ik heb een zadel met enorm lange zweetbladen, die speciaal op maat gemaakt zijn. Superfijn, maar het enige probleem is dat ik eigenlijk geen dekjes meer kan vinden die echt mooi staan, omdat ik ze altijd net iets te kort vind. (mijn zweetblad komt er dan een randje onderuit)
Voor de training vind ik het iets minder erg ,maar vooral met wedstrijden vind ik het minder mooi.
Ik heb er nu een Stubben dekje onder liggen, en die gaat vrij aardig. (zie profiel) De anky dekjes zijn heel erg veel te kort (en heb liever ook een dunner dekje) Equiline is ook te kort.
Heeft iemand nog andere ideeen?

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 13:33

Misschien kun je een Crea Bea aanspreken, of die niet een mooie voor je wil maken..
Verder zijn er niet "extreem" lange dekjes geloof ik.. Bloos

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 13:36

Mijn zadel heeft ook hele lange zweetbladen. Vierkante dekjes van Imperial Riding passen wel mooi. IP is ook nog eens hele goede kwaliteit.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 13:37

Wat een ontzettend mooi paard. Er was hier laatst een topic over die HH pads geloof ik. En die vielen ook een stuk langer geloof ik. Ik geloof dat ze bij Divoza ook hele lange zadelvormige chabrakjes hadden. Is wel al een jaar geleden.
Kunnen ze niet besteld worden? Bij een ruitersportzaak in de buurt?

Passionato

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-05 13:45

Ja dank je.. ben ook erg blij met mijn knapperd Lachen
Ik heb ook gehoord van die HH -pads.. maar ook dat ze best dik zijn. Dat vind ik wat minder.
Die ruitersportzaak kwam dus met die van Stubben. Ze zijn inderdaad fijn, maar behoorde duur (ik dacht iets boven de 60 euro)
Voor dat wedstrijddekje vind ik het minder erg, maar om nou een keer een leuk setje te kopen en mijn dekje is elke keer al boven de 60 euro Boos!
Dus ik vroeg me af of er meer waren..
Zal eens gaan kijken voor die IR!
Mijn KN had ook extra lange zweetbladen, maar daar had ik nooit problemen mee!

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 14:23

zelf maken!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 14:27

Het is niet zo´n denderende foto, maar ik wil even duidelijk maken dat ze wel bestaan... langere dekjes
Afbeelding
Je kunt op een wedstrijd natuurlijk ook goed zonder rijden, of is het verplicht in Nederland?

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 14:28

de dekjes van lamicell zijn heel lang, ik had ook een zadel met extra lang zweetblad en dit dekje had nog 5 cm over!

Passionato

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-05 16:56

Ow das mooi! Want ik vind die van Lamicell toevallig ook nog eens heel erg mooi om te zien! Is ook wel goede kwaliteit geloof ik he?
Zelf maken is niet echt een optie..heel weinig tijd en niet zo heel erg crea!

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 17:00

lamicell heeft idd goede kwaliteit. ze zijn ietsje dikker als normaal en lekker zacht. vergelijkbaar met de BR event dekjes. maar die vallen juist weer klein

wezentjeu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 18:04

ik weet wat je bedoelt meid! ik heb hetzelfde probleem.. mijn zweetbladen zijn ongeveer even lang als die van jou.. gewone vzh-doekjes gaan niet, die verdwijnen dan volledig onder het zadel.. heb overlaatst een goed doekje kunnen kopen van BR , het blijft netjes op zn plaats en is voldoende lang..

findi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 18:16

ik heb er eentje bijgebregen bij mijn zadel die ik gekocht heb
veel te lang, niet te doen.
Dus ze bestaan dus wel hoor.

alleen kan ik je niet verderhelpen waar ze te krijgen zijn

kirstin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 18:38

Hier nog een met hetzelfde probleem, ik irriteer me er ook aan, maar de S&K dekjes gaan er wel mooi onder. De pasvorm van deze dekjes vind ik ook nog eens erg mooi. Mijn ankypad vind ik helemaal niets... Zit eraan te denken om hem te verkopen, ook al vind ik de materialen weer super! Maar inderdaad veel te kort (en geen pasvorm, maar goed daar gaat het topic niet over)

Als je het wilt kan ik wel een foto maken van mijn s&k dekje onder mijn zadel.

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 18:38

De dekjes van IR en de BR Event dekjes zijn inderdaad best lang. Sommige HH ook. Van HH moet je echt per dekje kijken of hij groot of klein valt...

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 19:02

ik heb er een van harry's horse die best groot is, je mag hem we van mijn overkopen, mijn fjord zwemt er werkelijk in en me zadel ook.

Passionato

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-05 19:11

Ik vind zelf die HH dekjes niet zo fijn. je zal er misschien verschil in hebben, maar die ik had sleten als een gek. Vooral in de zomer, want dan was ik ze heel vaak, dan kwam aan het einde van de zomer de voering er al doorheen!
@ kirstin: daar zit ik dus ook mee met die ankypads! Ik vind ze ook niet mooi onder mijn zadel staan enzo, maar voor zweetopname zijn ze wel weer echt perfect, en lekker slijtvast!
Jaaaaa... we gaan een LANGE ankypad op de markt brengen MET pasvorm! Knipoog katsjing!
Maargoed, ik zal eens even gaan kijken naar die lamicell en IR.

Passionato

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-05 19:13

p.s.: die grijze in mijn profiel is ook erg lang, dat is een kieffer. Was erg duur ,maar hij is heel hard en stug, en de bies laat helemaal los.. Was zijn prijs totaal niet waard!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 21:37

idd die van lamicell.

Cirano

Woonplaats: Kampenhout (België), eigenlijk Nederokkerzeel maar niemand weet dit liggen op de aardbol.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 21:57

Die van Lamicell zijn inderdaad lekker groot, leuke kleurtjes en helemaal niet duur.

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 22:00

Ik vind de BR Event best lang en érg fijn!

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 22:49

eskadron valt ook wel vrij groot.
hangt wel een prijskaartje aan maar dan heb je ook wat Haha!
Mischien een idee dat je de lengte hier neer zet en er dan aardige bokkers zijn die hun dressuurdekje gaan opmeten en je zo aan merken komt die onder jouw zadel passen.

Passionato

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-05 22:59

ja dat is eigenlijk wel een idee. Want ik had eerst een KN met extra lange zweetbladen.. daar had ik toen geen problemen mee.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 23:11

Ehm sommige dekjes van eskadron en die van Lamicell daarvan weet ik dat ze redelijk lang zijn.

Marrepar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 09:23

br event is ook wel redelijk lang vind ik..

kirstin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 22:46

Passionato schreef:
@ kirstin: daar zit ik dus ook mee met die ankypads! Ik vind ze ook niet mooi onder mijn zadel staan enzo, maar voor zweetopname zijn ze wel weer echt perfect, en lekker slijtvast!
Jaaaaa... we gaan een LANGE ankypad op de markt brengen MET pasvorm! Knipoog katsjing!

Zullen we anky maar even bellen, willen we natuurlijk wel een gedeelte van de winst Haha!

Van die HH snap ik wat je bedoeld, ik vind die pasvorm fijn maar ze behouden absoluut niet hun kleur en hebben een behoorlijk 'harde' voering. Ik wil graag een zachte binnenkant, zodat het ook nog zweet opneemt enz. Maar goed, ik zal inderdaad die S&K opmeten, misschien is dat ook wel wat! In de groote van de lamicell ben ik ook wel benieuwd! Wie wil er meten?!